Prosjekter på gang-tråden!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kyrre, 12 Jan 2005.

1. Hais

Hais Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Musikkvideo ++

Hey. Jeg holder på med en musikkvideo som skal spilles inn i April. Gleder meg veldig. Den har et budsjett på 14.000 og har fått leid inn spesialsminkører, kostymedesigner fra nasjonalteateret og jeg selv er utdannet pyro2 teknikker :D Ska legge ut en infosite om prosektet på nettsiden senere.

:p

2. rovlah92

rovlah92 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Driver å skriver manus til min film: "Røykridderne"

Skal kanskje lage en annen kortfilm også: "Fargenes mester"

3. jc_loves_u

jc_loves_u Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Pakten

I disse tider holder vi i "HolyWood Pictures" på å lage en ny kristen spillefilm. Temaet denne gangen er gjengdrama!
    I forhold til vår tidligere film "I skyggen av sannheten", så blir denne en god del forbedret! Både skuespillmessig, lys og lyd messig, samt fotomessig m.m. Filmen er også blitt innspilt i WideScreen format.
    Filmen lover også noen heftige actionsekvenser!
    Tross dette så er vi mot slutten av klipping og limings prosessen, og har en scene + no små ting å filme igjen. Så gjenstår det å legge til musikk og lignende :) All musikk skal være egenprodusert eller fra uncopyrightede kilder, og vi har møtt på en god del utfordringer underveis. Filmen ventes å ha premiere engang til våren! Og muligens den kommer ut på forumet her engang etter det!

Hjemmesiden til "Pakten" (blir jevnlig oppdatert):
    http://pakten.kristenfilm.net

Hjemmesiden til "HolyWood Pictures":
    http://kristenfilm.net

Hjemmesiden til vår tidligere film, "I skyggen av sannheten":
    http://iskyggenavsannheten.com

jclovesu

4. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har startet på et prosjekt nå som foreløpig heter Lensearbeidere. Prosjektet er et prosjekt jeg har på skolen som består av flere oppgaver... I første omgang et manus, deretter en bildeserie, et program (tv eller radio) og en animasjonsoppgave. Oppgaven skal dreie seg rundt et tema og mitt tema er lensearbeidere.

Har begynt på manuset nå og arbeidet med det kan følges her:
    http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&;file=viewtopic&;t=2728#29227

Selve prosjektet har også en egen side under min personlige nettside. Her:
    http://www.ia-stud.hiof.no/~henrikso/fag/neslense/neslense.html

5. Hais

Hais Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Skal lage mye dette året her:

Robot Revenge: Musikkvideo. Skal filmes i april og har budsjett på 15.000 kr. Skal også lage en behind the scenes. Videoen blir sendt på NRK2 Urørt.

Samanthas Historie: Kortfilm, filmes neste uke og ska vises på KinoCity i Drammen

Vendepunktet: Dokumentarfilm, 2 timers. Skal begynne med planlegging av manus og finansiering nå. Skal vises på Tv/kino

Sinclair: 40 min kortfilm, om skottekrigen i gudbrandsdalen.

++ Noen egne prosjekter i sommer :)

6. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder på med filmen Hevneren....er halveis i prosjektet og vi sksal være ferdig om to måneder.

7. Kyrre

Kyrre Citizen

I det siste har det gått i video oppdrag. Sist omgang en opplæringsvideo for 7-Eleven. Så blir det tilsvarende videoer for Narvesen og Easy 24/7, og videre et reklamefilm oppdrag for et kosmetikk firma.

Samtidig jobber jeg med en moderne krigsfilm/actionfilm. Manuset skrives og location scoutes etter. Blir en 5-10 minutters kortfilm. Innspillingen blir til sommeren.

8. Anette

Anette Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Si ifra når! :)

Skal lage en reklamefilm for en ny kleskollesjon som en kamerat av meg designer. Under planlegging fremdeles. Kommer til å vises på lokal tv, og websidene.

9. Fisker

Fisker Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Holder på og skriver manus for tiden. Bruker Celtx til å holde orden på sakene. Gleder meg til å begynne filmingen! :D

10. Thomas North

Thomas North Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sitter og redigerer en kortfilm, skriver på et spillefilm manus, et kortfilm manus, redigerer en promotion film for et firma og redigerer en musikkvideo. Så dataen min er ganske varm for tiden. Spesielt siden det er en laptop, hehe tror jeg skal skal selge laptopen, så får jeg en billigere laptop til å skrive manus på, og en stasjonær å redigere på =)

11. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har hatt en god del på hjernen i det siste selv =)

Selv har jeg jobbet i bama, telenor, mc.donalds og en nike reklame siden nyttår, og laget "Frossent Blod".
    Utenom det driver jeg med et kortfilm manus til en eksamensfilm som skal spilles inn i april. Pluss en lengre spillefilm med et ca budskjett på 50-100.000kr, sammen med en fra klassen. tar meg pause fra NISS utdanningen for å starte denne filmen etter sommeren.

edit: Miniman, Kyrre og JasonX er forsåvet også med i dette prosjektet =)

12. Jarli

Jarli Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har jo alltids Brødrene Dal... hehe :D

13. Gaute

Gaute Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Norbygdi Productions æ i gang med eitt nytt prosjekt som gjeng under arbeidstitellen "Heite Skøt". Hovudperson i filmen kjæm nok ein gong te å vera Greggar Køde. Me fortsett i stilen mæ æ best i, og det bli ein actionkomedie att. Nå tebakars te stilen i Eggstøkkan, og ikkje 'NRK' som bare va eit lite joleprosjekt. Me vi ikkje røpe meir no. Men me heve trui på at me endeleg skå få te att film!

14. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg driver for tiden med en dokumentar. Det dreier seg om at jeg og noen kompiser skal lage en serie filmer fra film historien, fra den første filmen som kom, og det var en togfilm fra 1896 til nåtidens.
    Det første vi blir å styre med er kategorier som skrekk (Den elste sjangeren) fra den første skrekkfilmen "Le Manior Du Diable (1896) til filmer i 2006).
    Dette er et perfekt prosjekt for oss siden vi alle liker veldig godt filmhistorie.
    Vi har delt det opp i 3 deler hver siden vi bare er 3 som skal stå for innholdet, men flere skuespillere skal spille i våre egene dramatiseringer.
    I skrekk sjangeren tar jeg meg av (1896 - 1940)
    den andre - (1940 - 1970)
    den tredje (1970 - 00), og de siste 6 årene tar vi felles!
    Enkelte filmer som skal vises snutter fra, bider, etc, og snakke fakta om filmene og om betydningsfulle filmpersonligheters liv i filmverdenen, etc.
    Vi blir å dramatisere filmer på vår egen måte, både enten helt klis lik sånn som filmen vi dramatiserer er, eller gjør vi det som vi ville gjort det, med både litt mer humor enn det det var, eller piffe skekkfølelsen ett hakk opp.
    Når vi er ferdig med den første går vi videre på en annen kategori etter en liten pause.
    Jeg har en hel liste over hva vi skal gjøre... men det er vell nok nå.

Ellers har jeg en drama/ action film, Og vårt største prosjekt er en krigsfilm jeg ikke har lyst å si noe om enda. Og sist men ikke minst en action komedie som heter "Sprit jakten" som skal lages midt i sommern.
    Dette blir en veldig hektisk sommer, og drama filmen er den som må kostes vekk hvis skjemaet blir for tett.

15. palantir

palantir Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En kortfilm med tenkt innspilling i sommer begynner å ta form.
    Hvis noen i Trondheimsområdet er interressert er det bare å sende en PM.
    Stikkord: Film noir.

16. alekstef

alekstef Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder på med en spennende/mystisk/skummel film som heter "Mannen". manuset er ikke helt ferdig. Dette er min første film

Driver å lager krane med elektrisk styrt hode, og skal også lage dolly og stabilizer.

Det blir spennende å se hva vi får til.

17. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  18. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har vært lite aktiv her i det siste, og grunnen til det er at det skjer voldsomt mye i Yadda Films for tida. Neste helg er det først premiere på En Lek Med Døden på fredag, deretter Dagen før Gårsdagen på lørdag. I tillegg fyller vi 2 år på torsdag og feirer med en splitter ny nettside :) Torsdag er også dagen utdelingen av kortfilmkonkurransen vil foregå.

Mye å se frem til av prosjekter fra Yadda Films den kommende tiden altså :wink:

19. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jobber med musikkvideo - som jeg vil vise frem til animasjonlinjen hos Høyskole i Volda. Håper at jeg blir ferdig i tide (6 juni).

20. Polarbear

Polarbear Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei, Melwasul ble du ferdig?
    Jeg jobber for tiden med manuset til kortfilmen Savn(det er i hvertfall arbeidstittelen) filme handler om en gutt som elsker soloppgangen, men som blir fratatt muligheten til å se den hver dag. Han blir gal, og rømmer ut til et fyr. Der møter han en fyrvokter han tror han kan stole på, men fyrvokteren ringer inn til fastlandet og forteller at gutten er der. Kystvakten el. noen andre kommer og henter gutten, og filmen slutter med at gutten sitter på det jeg ser for meg som psykriatisk sykehus og ser ut av vinduet på rommet sitt på soloppgangen.

Jeg synes at det burde legges ut et eget "forum" med samme tittel som denne tråden slik at man kan lage enkelte tråder for hver film og holde verandre opdatert om hva som foregår med de forskjellige produksjonene.
    Med "forum" mener jeg en egen sånn sak fra hovedsiden til dette forumet. Hvis dere forstår hva jeg mener. Noe dere sikkert ikke gjør ettersom dette var elendig utrykkt.

Del denne siden