Prosjekter på gang-tråden!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kyrre, 12 Jan 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sikkert morro... Men hvis du har lyst til å utvikle deg i historiefortellingen anbefaler jeg deg å glemme pistollydene for et lite øyeblikk og heller få en ide til en spennende historie... En original historie... Da kommer du til å få en mye bedre film...

Men hvis du bare er ute etter og leke og ha det morro, eller ikke ønsker å fokusere på den innholdsmessige delen av det å produsere film så kjør på! :)

Prosjektene dine virker spennende... Virker som du har god kontroll på hva du må jobbe med... Blir spennende og følge videre! :)

2. ShakkaProd

ShakkaProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Skal lage lego film :D Driver enda med tanker. Men det former seg ;) Gleder meg jeg 8)

3. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Lager musikkvideo til "Bandit" (fra Bergen) med sangen "Tricks from the Dead".

4. Dodo

Dodo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Holder på med med den tredje "Kjetil" filmen av serien "Kjetil" som jeg har holdt på med siden mars 2006.
    Håper på å lage en slags serie selv om det bare er masse korfilmer da.
    skal kanskje lage en litt lenger senere i år

5. camarat

camarat Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Driver på siste finpuss på manuset av en film jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal kalle. Da jeg tidligere har beskrevet den har jeg brukt følgende: "Filmen er vel en blanding av dårlig drama, dårlig action og dårlig thriller, med mange dårlige replikker og handlinger, og på toppen av det hele blandes det inn med mafia, ran og kloning av mennesker. "

Mafiaen er ingen ringere enn Toten Mafiaen, en ganske tøff gjeng. Regner med innspillingsstart i mai, med premiere i oktober/november en gang. Rekker kun å spille inn i helger og slik, så da tar det litt tid å gjøre filmen ferdig.

Hvis noen føler for å lese manuset for å gi kritikk eller gode tilbakemeldinger (hvis mulig), ta gjerne kontakt på camarat@gmail.com. Manuset er på 71 sider i fdr-format (Final Draft) eller 94 sider i pdf-format.

6. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I disse tider jobber man med manuset til "Xenofobia" (blanding av det eng. og norske ordet med samme betydning ;) ) som er på rundt 20 sider. Filmen har såvidt "startet" i hovedhandlignen, som foregår på et mentalsykehus. Forhåpentligvis kommer filmen til å vare rundt 60-80 min. Men innspilling blir ikke før uti 2008..

Men jeg holder også på og skriver manus til "I KILL YOU" en serie kortfilmer som skal produseres i vår/sommer. Serien følger en "nyutdannet" leiemorder, og hans liv. Noe inspirasjon fra THE LAST HORROR MOVIE, men litt annerledes. Blir nok liggende i komedie/splatter sjangeren. Alle filmene skal ut på nett. Har vurdert å la det bli en "YOUTUBE-serie".. Men det får vi se når tiden kommer ;)

7. The_Dog

The_Dog Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Nett no heldt eg på med idèskriving/manusskriving til eit prosjekt kalla 'Prosjektnamn: Vikingfilmen'. Dette er eit langfilmprosjekt som omhandlar ein normal vikingfeide med ein heller unormal vri.
    Det problematiske er at me er to-tre stykker som driv med prosjektet, og inkludert medverkande skodespelarar er me max 8 stykker. Det blir interessant å lage store slagscener med berre 8 personar, men eg har ei formeining om korleis eg skal få det til.

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke akkurat et filmprosjekt, men jeg har begynt å skrive en roman forrige år, og nå er den på over 300 sider. Skal bare få en norsk lærer jeg kjenner til å rette opp skrivefeilene, så skal jeg legge ut en del av den for å få tilbakemelding - før jeg sender til bokforlag. Noe som jeg håper på å bli trykket, og få den filmasert en gang med meg som co-regissør ;)

Dersom bokforlag ikke ønsker å trykke dem, skal jeg forandre hele boken til et filmmanus og håpe på det beste. For jeg tror egentlig at historien passer best på film.

9. SimenLie

SimenLie Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Holder på med kortfilmen "Sammen er vi sterke" for tiden. Filmen er nå i post-production

10. SimenLie

SimenLie Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sammen er vi sterke er ferdig og vårt nye prosjekt er filmen Lotto (arbeidstittel)

11. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå driver jeg (og 2 kompiser) på å lage en film på skolen som heter "kill Trine" (Trine er rektoren vår)
    Og JA, jeg vet det VELDIG herming av Kill Bill -og Kill Buljo :wink:

Handler om en forettningsmann som skal drepe rektoren for han taper mye penger på at skolen eksisterer.

Er halvveis i filmingen og redigeringen.

12. SimenLie

SimenLie Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  13. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De siste tre månedene har vi jobbet på en animasjon for Cartoon Network. I dag ble den endelig vist på tv i hele scandinavia med ferdig lyd og alt. Det var jo selvfølgelig stas. :) Vi var svært fornøyd med musikken som ble lage, og dubbinga var ikke så gale den heller. Skal se om jeg får til å legge ut filmen etter hvert.

14. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hei, jeg har tenkt til å lage en film snart, men som mange av mine venner vet, så suger jeg hardt i manusskriving ( legger vekt på SUGER)
    er det noen som har noen manus til overs? :D

15. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  16. oletheking

oletheking Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    den vart fin ja!

17. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Thank you! Filmen ligger og nå på youtube.
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZPb7VsN1VN0[/ame]

18. mr.Jonas

mr.Jonas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  19. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Thanks! Var jo et samarbeid mellom skolen og CN da, men ja, det var kult å se den på tv ;) hehe. CN-Scandinavia og, så sikkert en del som har sett den (kids). :)

20. phoenix

phoenix Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Hei
    Jeg jobber nå for tiden med en film som heter "Pirates":p
    Har jobbet med prosjektet siden våren 2004. Har vært mye frem å tilbake med story og manus er fortsatt under skriveprossesen. Men innspillingen starter Mai neste år og vi håper på en fin amatørfilmsommer.;)

Del denne siden