Prosjekter på gang-tråden!

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kyrre, 12 Jan 2005.

1. PicassoStudios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Har nå jobbet med manus til en reklamefilm for www.kvs-lyngdal.no. Skal begynne med tegning av scener idag, og forhåpentligvis ha kartlagt hvordan vi skal filme innen slutten av oktober.
    Det kommer til å være elementer fra "røyksopp - eple" sin musikkvideo, reklamen for coop obs og såkalt "sliding" fra scene til scene.
    Men er enda under planlegging.

Regner med å være ferdig med filmen til jan/februar neste år.

2. Bergand

Bergand Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg holder for tiden med på å lage en film som heter "balder" som tar for seg nåtidens raistiske problemer og mikser det med fortidens vikinger og setter alt på spissen med en smule action og dramatikk. inkludert fristelsene som nynazismen føles for de som er mer svake i dømmekraften.

trailer:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=KcrUcmXLQNI[/ame]

håper dere likte traileren :D

3. masquerade

masquerade Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Prosjekter på gang-tråden!

Hakke no navn på filmen en gang xD
    sliter med en treig manus forfatter som vil ha hovedrollen selv :(

har satt meg ned med henne og skrevet på det... hu hadde ikke starta på det en gang xD
    kom ganske langt... fikk i værtfall grov skissa av filmen.. men hun har ikke giddi og sette seg ned for og skrive en gang etter at jeg var hos hu... neste gang gjør jeg det selv!

4. masquerade

masquerade Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

xD viste seg at hu bare ville ha klinescenen på slutten :D
    putter a inn med statistene og lar a kline i bakgrunden jeg xD
    der hadde vi løsninga på det... oxo skriver jeg ferdig manuset selv :p

5. gauros

gauros Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Har fått i oppdrag å filme en revy.
    Lurte bare på om det var noen som hadde en idè, og/eller noen forslag til hvordan det kan gjøres? :)

6. warbolt

warbolt Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Eg trur det væra lurt å ta med eit kamera også er det bare å trykkja på rec;) Er ikkje værre.. bare spør hvis du lurar på noko anna - eg er ein erfaren reigissør med mangen kjente filmar på samviten!

7. CWSollie

CWSollie Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Har to prosjekter på gang..

Sliter med manuskript til en langfilm som handler om post traumatisk stress syndrom, Både å rammes og å være nær.
    Ardeidstittel "Forget about me."
    Dette skriptet er dog ikke ferdig før om ca ... 4 år??
    Dialogene er skit vanskelige, og jeg er fast bestemt på å ikke dra inn noen forteller.. det er juks..
    Basert på en sann historie er den også, og nesten alle involverte er fortsatt i live så det gjelder å være smooth for å ikke tråkke noen på tærne...
    Utenom det Norske helsevesenet da... der skal det tråkkes hardt ;)

Ellers koser jeg meg med manuskriptet til en animasjons komedie ved arbeidstittel "Dry Boned Harry" for dere som har sett film snutten ved samme navn som jeg har lagt ut, kan jeg si med en gang at denne kortfilmen ikke har særlig mye med manuskriptet å gjøre i det hele tatt.. utenom at Harry er et skjelett.. =)

8. TordTorden

TordTorden Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Vi er en gjeng 7. klassinger som nettop begynt å skrive til en litt skummel film. Skal prøve å gjøre denne bra. Det handler om en vennegjeng på tre som går i skogen. I det det begynner å bli kveld, møter de en gutt på samme alder, som på en måte er besatt av en slags demon. Dette fører jo såklart til en rekke skumle hendelser, og masse usikkerhet, til de alle enten er døde, eller at det har rablet helt for dem.
    Så hvis det er noen her som har noen gode tips til hvordan man kan gjøre en slik film skummel, så er jeg gjerne åpen for dem.

9. Count_Orlok

Count_Orlok Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg lager for øyeblikket på en kortfilm kalt "Rotten Soil"
    Jeg er allerede ferdig med manuset, og tenker å begynne innspillingen snart. :)

10. ijonas94

ijonas94 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

har tatt opp en film som aldri blei ferdig.
    mista masse klipp.
    så nu går jeg i gjennom storybordet og siste finpuss på planleginga, så håpper jeg å ikke miste masse av film klippene som jeg gjore sist.
    filmen heter foresten "mini hitler the movie" å har laget en treiler på den.
    eller kan ikke kalles treiler, men bruker den som reklame når jeg skal ha folk med på prosjektet.
    her e nu vertfal linken til den. http://www.youtube.com/watch?v=Af3xHtEBjKc

11. kandy

kandy Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg jobber på en kortfilm kalt Ny Jobb, skal textes på engelsk og sånt, er ca. nettop begynt, har et plot :)

Jobber også på en personlig hjemmeside med "scetchbook" look :)

-inzide.

12. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kult tråd:)

For tiden jobber jeg med 4 kortfilmprosjekter. Er fotograf på alle 4.
    1. "Illusjonisten Emrik", en far og sønn forsonings film lagt til 1936. Skytes på RED.
    2. "Lina", en historie om lille Lina som ønsker seg småsøsken. Hun prøver å få foreldrene til å lage barn, men vet ikke hvordan ting fungerer. Hun prøver blant annet å gi moren blomster, i håp om at hun skal bli gravid. Skytes på Canon 7D
    3. "Kortfilm", en historie om to hardcore graffitityper der den ene står fram som homofil. Skytes på Canon 7D
    4. "Super8", en monolog om utroskap. Skytes på Super 8 og Canon 7D.

Alle filmene spilles inn fra og med søndag, totalt 1 uke med opptak. Alle filmene er gjort på Danvik Folkehøgskole, og alle skytes i Drammen.

13. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg fargelegger, naturligvis..

Fullførte nylig en reklamefilm for Enova, og en musikkvideo for Åge Alexandersen m/ band.

Jobber nå om dagen med denne. Deretter blir det Gullruten fagpris som står for tur, før det kringkastes direkte fra Edderkoppen i Oslo, i slutten av mars.

14. PyroMovieStudios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Heisann! Jeg er relativt ny innenfor filmproduksjon, i hvertfall med skuespillere, og syns det er en kjekk hobby som kan bli givende i mange år fremover.

Jeg har for tiden 4 konkrete forskjellige prosjekter i tankene, ettersom ideene har kommet trillende de siste dagene. Har begynt å ha en liten notatbok og penn i lommen for å skrive ned gode ideer hvor som helst.

I min regi blir alle filmer med så lite dialog som overhode mulig. Det er to grunner til det.
    1. En slipper et område av filmproduksjon som kan være "%!¤ så vanskeig å få til med amatørskuespillere (les venner som begynner å le).
    2. Produksjonen kan da publiseres på f. eks YouTube og vil være for et internasjonalt publikum isteden for et mer begrenset nasjonalt publikum..

(Tittel ukjent)
    Egentlig ikke min idé, og det er denne jeg har kommet lengst på.
    Det går ut på at en person finner en hule hvor to terrorister har base. De løper etter han og PIIIIIIIIIIIIIP... (Spoiler alert!) Vil nok ikke si mer her... Dette blir den første produksjonen i år, og blir mest et eksperiment for å finne ut av og teste teknikker :p

Kaldt Som Is
    Gjeng på 6 ungdommer skal på hyttetur alene i heia på vinteren, uten kommunikasjon. Det ender ganske blodig, kan man vel si. (Ikke min idé, og ikke helt min greie heller, men må inngå noen kompromisser med de skuespillere som villt vil ha noen skikkelige blodige scener i en film.. (De er store Død Snø og Fritt Villt fans!)) Denne blir med en del dialog, og derfor rettet mot et norsk publikum.

One By One
    En person får et trusselbrev i posten om at en gang hver måned vil en av han/hennes (trolig det siste) nærmeste bli revet bort. Dette blir et langtidsprosjekt fra i sommer av og fremover til sommeren 2012 som vil involvere mange personer.

Så har jeg én ca 60% klar til filming som jeg ikke vil si noe om, da jeg tror ikke det har blitt laget en slik film før. I hvertfall ikke i Norge! Og jeg kan ikke finne en som er "seriøs" på YouTube heller!

Ellers har jeg omtrent 10 forskjellige steder jeg KAN filme, men mangler historie som passer..

Det er i grunnen de nåværende prosjektene i år. Interessant nok er ikke jeg den ivrigste etter å komme i gang, det er to av de opp til 8 skuespillerne jeg har tilgjengelig som er det! ;)

15. flipp

flipp Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Holder på med et prosjekt som har fokus på at vi involverte skal lære mest mulig om faget, isteden for at resultatet skal vinne priser og de som ser det skal elske det. Vi prøver å få med så mange elementer og teknikker som mulig på dette nivået, og vi har det veldig gøy med å jobbe på denne måten. Historien er i boks, manus har deadline på mandag, og vi har testet ut litt av hvert til nå. Innspillingsteder er i boks, skuespillere og statister er på plass, og rekvisitter er ordnet.

Så får vi se på slutten av sommeren om vi har potensiale til å fortsette med dette, eller om det blir så dårlig at vi bare later som om det aldri skjedde :)

Del denne siden