Prosjektor effekt.

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av DarkCrusader, 22 Jul 2010.

1. DarkCrusader

DarkCrusader Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei jeg lurte på hvordan man fikk til den prosjektor film effekten ( vet ikke om det er det den er kalt). De bruker den i Scrubs:

http://www.youtube.com/watch?v=gY3uSeFNJKM

Jeg bruker Final Cut express vis noen har en oppskrift for det, uansett det jeg lurer mest på er hvordan man får bildet i ansiktet på personen, det er eksempel i filmen ovenfor fra 0.17-0.19

Takk for svar.

2. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vil tro de har brukt en ordentlig projektor på sett.

3. Threethumb

Threethumb Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er enkelt. Du trenger en projektor. For bildet der hvor han står foran lerret, er det enkelt nok bare å bruke projektoren foran lerrettet. For ansiktet, snur du projektoren rundt og peker den i ansiktet hans. Bare vær sikker på at den er såpass nærme at du ikke får bildet på siden også.

Å lage det i ansiktet som en effekt, ville krevd avansert 3D tracking for å få det til å se bra ut. Jeg antar at du ikke har noe slikt tilgjengelig. Og om du har det, er du mer egnet enn meg til å si noe om det :)

4. DarkCrusader

DarkCrusader Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ok, det var ikke vanskligere en det.
    Vel takk skal dere ha!

5. Superbit

Superbit Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hvis du ikke har tilgang til projektor, så går det an å prøve å lage en transparent fx over ansiktet. Først filme ansiktet til skuespilleren uten noe fx. Så filme det du vil skal ligge over ansiktet for seg selv. Legg så sistnevnte som "øverste lag" med en gjennomsiktighetsgrad. Er usikker på hvor ekte det vil se ut, men er jo ikke store jobben å gjøre en test :)

6. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det vil se crappy ut. Med mindre du lager en 3D-modell av ansiktet hans, tracker den, og projekterer bildet på denne 3D-modellen i et 3D-program, rendrer den ut, og legger den oppå opptaket. Og nå har jeg forutsatt at ansiktet hans ikke endrer seg, noe som selvfølgelig er feil. Kanskje man bare skal skaffe seg en projektor? :)

Del denne siden