Proxy videoredigering

En tråd i 'Programvare' startet av fanzypantz, 30 Apr 2011.

1. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg lurer litt på hvordan man bruker proxy redigering eller hva det var kalt igjen. Der du redigerer i lav kvalitet og rendrer i den store. For med de komprimerte videofilene man får ut av en DSLR og annet lagger i redigering ofte selv om jeg har en god maskin.

Bruker Premiere Pro CS5, noen tutorialer på nettet?

2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Proxy videoredigering

Jeg jobber i FCP, men vil tro flyten kan overføres til Premiere. Det første jeg gjør, er å konvertere råfilene til formatet jeg vil klippe i. Så importerer jeg og klipper, og etterpå bare «reconnecter» jeg alle klippene med originalfilene, eller filene som er i ønsket format. Sikkert flere måter å gjøre det på.

3. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Høres ut som en grei ide. Kan ikke prøve før i morra :\ Noen som har gjort det i Premiere? Og hvilke format er greiest å bruke når du starter med råformat fra DSLR, samt konverteringsprogram, faver selv Any Video Converter Free.

4. Sabesto

Sabesto Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg har gjort dette en del i After Effects, hvor det er lekende lett. Du høyreklikker på fila og velger "create proxy". Da kommer det opp en knapp ved siden av fila som du kan bruke til å skifte imellom proxy og full. Leste denne posten og tenkte det var det samme i Premiere, men det var det jo selvfølgelig ikke. Du må nok gjøre det slik alekstef2 skriver, rekode til ønsket proxy format, redigere ferdig og deretter høyreklikke på alle proxyfilene og velge "replace footage". Merkelig at det ikke er slik som i After Effects, da har du muligheten til å bytte imellom proxy eller full med ett klikk..

5. MadsA

MadsA Citizen

Del denne siden