Rødfis våpen

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Sander91, 13 Des 2009.

1. Sander91

Sander91 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hva er reglene for import av rødfis -og softgunvåpen fra f.eks Japan eller Amerika?
    Og hva vil det koste med toll og frakt?

Sist redigert: 13 Des 2009
  2. Disasterpictures

Disasterpictures Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ang. Kost av toll og import kommer det helt ann på leverandør og produkt du betaler for. Hvis du f.eks kjøper 100 forskjellige våpen er jeg ganske sikker på at du får gratis import. Men derimot hvis du skal kjøpe 1-2 forskjellige må du KANSKJE betale for importen. Som sagt, det kommer helt ann på produkt,pris og hvor det skal bli sendt fra :)

3. Sander91

Sander91 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Så det er lovlig å importere våpen som skyter løskrutt altså?

4. Disasterpictures

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Nå har ikke jeg store peilingen på våpen. Men jeg tviler ikke på at du må ha våpenet godkjent eller ha våpen lisens / og eller opplæring til å bruke våpenet.

5. Disasterpictures

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Du kan jo alltids ta en tur ned på den lokale politi stasjonen og spørre dem som har en DEL mer peiling enn de fleste på dette forumet har :)

6. Sander91

Sander91 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Får gjøre det :)

7. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Blankvåpen (eller startpistoler om du vil) har du fullt lov til å kjøpe fra utenlandske nettbutikker. Det er ammunisjonen du ikke uten videre kan ta inn i landet. Men det er null stress å kjøpe her i landet. (Game-on har det, XXL har det...)

Problemet viser seg ofte å være at de fleste utenlandske butikker ikke sender til Norge. Av forskjellige årsaker, men om du finner en leverandør som sender til Norge, så er det ikke noe mer trøbbel å få tolla inn enn en eske med LEGO.

Frakten derimot, den pleier å være ganske stivt priset. Lønner seg derfor ofte å kjøpe flere våpen samtidig.

Blankpistoler er lovlige i Norge, så lenge innehaveren er over 18 år, og løpet er plugget igjen. Altså er blankpistoler med munningsflamme et problem her i landet, men hvis du er godvenn med lensmannen/politisjefen i kommunen din så går det meste. Er hvertfal min erfaring.

Men før du gjør for mye ut av det, sjekk om de har noe du kan bruke på www.game-on.no

De våpnene ser realistiske ut, kjennes realistiske og fungerer som ekte våpen, bortsett fra at det ikke skytes ut noe prosjektil. Men de smeller bra ;)

Del denne siden