Redigere i FCP fra kamera med SD-kort

En tråd i 'Programvare' startet av amnettum, 28 Jun 2012.

1. amnettum

amnettum Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei.
    Redigerer film i Final Cut Pro (FCP). Har et Samsung-kamera som tar opp i full HD på SD-kort som brukes til hjemmebruk. (Familiefilmer osv.). Da jeg nå skal begynne å sette disse klippene sammen på en enkel måte i FCP for å få de inn å DVD møtte jeg på tidkrevende utfordringer.

Klippene må gjennom de-interlacing. Har omkring halvannen time i klipp, og etter de-interlacing ble render time på omkring tre døgn. Jeg tenker at det må finnes en lettere løsning å gjøre dette på, eller hva? Ser ikke for meg den "normale" hjemmevideo-bruker sitte i flere døgn og de-interlacer for å se feriefilmene på DVD.... Tips?

2. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Redigere i FCP fra kamera med SD-kort

Sett kamerainstillingene på 25P og ikke på 50i.

3. amnettum

amnettum Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Valgene jeg har rundt dette, som jeg kan finne på kameraet i alle fall, er:
    - HD 1080/50i
    - HD 720/50p
    - SD 576/50p

I tilegg kan jeg velge mellom:
    - 4.7M - 2880x1620
    - 2M - 1920x1080

Kameraet har stått på HD 1080/50i og 4.7M - 2880x1620. Kan grunnen til at dette tar så lang tid være at den har stått på 4.7M - 2880x1620?

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du trenger ikke gjøre de-interlacing i utgangspunktet. Skal det på DVD er det helt uproblematisk.

Dersom du lager en fil som skal avvikles fra PC er det en fordel å de-interlace under eksport, så slipper du å måtte de-interlace alt materiell før det en gang er sikkert om du kommer til å bruke det.

Antar at 4.7M og 2M refererer til stillbilder, og at du har en stillbilde-funksjon i kameraet. Dette har ingen betydning for video-opptaket.

5. DovydasMiliauskas

DovydasMiliauskas Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Ein ting som kan også vere lurt er å gjere filene om til Apple ProRes filer. Kjør dei gjennom "log and transfer" i "file" menyen. Då vil du få ein type filer som er mykje lettare å klippe med, sidan du slepp ein god del rendring.

Del denne siden