redigering

En tråd i 'Programvare' startet av ..Alex.., 8 Des 2004.

1. ..Alex..

..Alex.. Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Noen som vet om et bra filmredigeringsprogramm? 8O

2. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    spørs hva du skal med det da :wink:

3. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Adobe Premier Pro 1.5 er bra...

4. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "behov" er vel nøkkelordet her. Skal du kun klippe scener og legge på titler fugerer vel pinnacle studio utmerket (kanskje også windows moviemaker). Men skal du utføre avansert redigering burde du kanskje satse på premiere pro eller lignende

5. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    det spørst kva du skal gjere ja. Er det berre småklipping og legge på noe musikk og lignande går det fint å bruke Pinnacle Studio 8 eller 9.

eit anna alternativ er Adobe Premier er eit profesjonelt program det også.

Men om det er ein meir omfattande jobb så anbefaler eg Avid. Men dette er eit veldig dyrt program, så er ikkje noko å kjøpe får ein privat person. Da kan du heller laste ned Avid DV Free . www.avid.com/freedv

6. Kyrre

Kyrre Citizen

Avid Dv Pro brukes ikke av proffesjonelle. DV Pro er på lik linje, eller et heller svakere enn Premiere Pro.

Det er en stor forskjell mellom Avid DV, og den versjonen av Avid som 90% av proffe bruker.

7. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvilket av de to programmene som er best er vel en smaksak! Tror ikke dette forumet trenger ENDA en diskusjon om redigeringsprogrammer!

Men det er jo klart at DV-programmet til Avid ikke brukes av så mange profesjonelle! Siden de fleste profesjonelle ikke redigerer i DV!

8. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    eg bekalger såmeget for den skrivefeilen der! skal fikse det!

9. ..Alex..

..Alex.. Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    men jeg må jo registrere, addrese og sånt. det betyr vel betale betale 8O

10. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    merkelige greier de der tingene, prøvde maya PLE men virket det??

11. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    nei du skal ikkje betale. er eit gratis program. men det er veldig begrensa i forhald til fullversjonen. men viss du lese litt oppe på sida finner du ut kvifor du må registrere deg! ;) lykke til!

12. erik

erik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg bruker Adobe Premiere Pro 7.0, men jeg har hørt at 1,5 er nyere.. virker litt merkelig, men er det sant? kan noen fortelle meg om forbedringene?

13. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    i 1.5 er det noe små bugs som er borte også litt forbedra effekter! også raskere rendering også! ellers ikke mye forskjell egentlig! men man burde kjøpe oppgraderingene!

14. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Adobe Premiere Pro 7.0 finnes vel egentlig ikke mer! Det ble vel gjort om til Adobe Premiere Pro 1.0 tror jeg! Så Premiere Pro 1.5 er dermed altså nyere enn "gamle" Premiere Pro 7.0!

Tror det ble gjort for å ikke kollidere med den andre versjonen av premiere, som kun heter, ja, premiere!

Uten at jeg er helt sikker på dette! :wink: :)

15. killerant

killerant Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    greie redigerings program er jo Studio.. men det har en tendens til å bare klikke.. :? så jeg har gått over til Premiere.. man trenger jo ikke no skikkelig heftig for amatør filmer... Digger adobe! :wink:

16. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Adobe bygde visstnok sin 7.0 helt fra bunnen av og skulle komme opp på Final Cut kvalitet. De kalte 7.0 for Pro 1.0, og nå er Pro 1.5 kommet. jeg kjøpte Pro 1.0 når det kom og har brukt det en stund; så prøvde jeg 1.5 en stund etter og jeg fant ikke noen forskjeller som er merkbare, så jeg gikk tilbake til 1.0 som jeg har lisens på.

17. moonlightP

moonlightP Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg foretrekker Vegas 4. Det er avansert men jeg lærte meg det veldig fort...jeg har det ikke selv engang.

Hvis du er nybegynner i redigering er det ikke no lurt å kjøpe Premier Pro synes jeg da.

18. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Det første programmet jeg redigerte på var Final Cut Pro 3, (det ligner en del på Premier Pro) og det gikk helt fint. Det går greit å bruke bare de enkle funksjonene i de halvavasnerte programmene også. Det hindrer deg ikke at det er fler funksjoner, det er jo bare å ikke bruke dem. Og når man først har et litt avansert klippeprogram, så lærer man seg raskt flere funksjoner også, fordi man autimatisk tester ut forskjellige ting i programmet og finner ut hvordan de fungerer på egenhånd - den beste måten å lære på er prøve og feile. Det virker ikke som om mennesker noen gang kan lære av andres feil; vi må gjennomgå dem selv for å skjønne hva andre snakker om.

19. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Et fenomen man kaller erfaring! :wink:

20. Woods

Woods Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Kommer egentlig helt an på hvor mye PENGER du har.

For all del, ikke stjel programmet!
    Laster du ned en piratversjon, stjeler du..

Del denne siden