Redigeringsprogram

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av regisoren, 20 Aug 2010.

1. regisoren

regisoren Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg har hatt pinnacle en god stund. Og det er nesten på samme nivå som moviemaker (med andre ord: det suger).
    Jeg har tenkt til å bytte til ennten sony vegas eller after effects. Jeg lurer derfor på hvilket av de to jeg bør kjøpe.
    PS. Skal brukes til visuelle effekter som kloning av 10 stk og slik.

Sist redigert: 20 Aug 2010
  2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du bør ha begge. Det er det beste svaret du kommer til å få her.

Man klipper ikke i After Effects, selv om det er mulig. Samtidig er det After Effects du vil ha for visuelle effekter. Grunnen til at man ikke klipper i After Effects er at du må rendre før du spiller av det du har gjort. Men med tålmodighet kommer du lengst med After Effects,

3. MadsA

MadsA Citizen

Adobe

Skaff deg After Effects, Photoshop og Premiere. Da har du alt du trenger! After effects for vfx logo titles og litt forkskjellig. Photoshop er for titles og andre ting som overlays i både After Effects og Premiere Pro.

4. Flemmy

Flemmy Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sony Vegas kan også fikse kloning og slikt, men After Effects er vel kjent for mer avansert funksjonalitet, ja.

5. regisoren

regisoren Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Så det dere sier er at jeg kommer lengst med after effects? I så fall hører jeg på dere.

6. regisoren

regisoren Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Forresten, er Action essentials 2 mer som en tilleggspakke eller er det et eget program?

7. lassetvedt

lassetvedt Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er en pakke som du kjøper uten om med diverse elementer, det er ikke et program ;)

Men jeg hadde anbefalt Adobe Premiere, Adobe After Effects og Photoshop, akkuratt som Madsa sa. pågrunn av de programmene jobber godt sammen! Du bør ikke kjøpe adobe after effects helt for seg selv, fordi after effects er bare for vfx og Motion graphics. Imens Premier er klippe program og Photoshop brukes til å lage diverse elementer. Vis du skal lage Motion graphics ville jeg anbefalt Illustrator også;)

8. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er en samling elementer (flammer, eksplosjoner, du vet hva det er). Som en vanlig mappe du har på PC-en, full av videoklipp. Et bibliotek, med andre ord.

Jeg tror du kommer lengst med After Effects. Du har jo Pinnacle, som jeg aldri har vært borti, men det fungerer vel til selve klippingen om du gjør alt annet i After Effects? Vil tro det er den løsningen du har mest å hente på dersom du bare kan ha ett av programmene:)

9. Herman

Herman Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Redigeringsprogram

Action Essentials 2 kjøpes separat, og når den er installert vil det komme en ny mappe med flere mapper inni. De mappene inkluderer alpha-filmer, så det bare er å legge dem over filmen som skal ha den effekten. Du kan velge om du vil ha 1080 eller 720p.

Del denne siden