Redusere fra 25fps til 12fps

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av jall, 26 Feb 2010.

1. jall

jall Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei,
    jeg prøver å lage en litt "jerky" effekt som under landgangen i starten på Saving Private Ryan, når Tom Hanks blir slått ut av en granat i dette klippet ved 4:35 YouTube- Saving Private Ryan - Omaha Beach Scene Part 1 - Super High Quality

Det blir sagt på en del forum at man skal halvere fps og kjøre hastigheten opp. Jeg setter fps til 12 i After Effects etter en tutorial fra Video copilot. Når jeg importerer dette i Premiere så vises ikke bildet i det hele tatt. Kun svart video. Litt usikker på hvilke settings jeg bør ha i prosjektet i Premiere også. Resten av filene i prosjektet er vanlig AVCHD 1080i25(50i). Det må også være filmet med høy lukkerhastighet for å få til dette.
    Noen som har testet dette og fått det til å fungere?

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I AE velger du Interpret Footage, setter 12fps, legger den i en composition med 25fps og eksporterer til en ny fil.

3. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Det du er ute etter her er en Jitter/Stobe effekt.

Det finnest plugins til AE, som GenArts Saphire som kan dette, men du kan gjøre dette direkte i premiere, om klippet ditt ikke er alt forlangt.

Klipp klippet ditt slik...
    Frame: 1-1-3-3-5-5-7-7

Altså fjern annenhver frame og dupliser den neste. Du kan og gjøre med hver tjedje for en enda mer tydlig effekt.

1-1-1-4-4-4-7-7-7-10-10-10

4. jall

jall Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for svar begge to. Jeg skal teste litt og se hvordan det går.

5. jall

jall Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Testet løsningen til THX og det funka som en drøm. Som du sa, så bør vel ikke sekvensen være for lang med en metoden da den er litt tidkrevende.

Sist redigert: 26 Feb 2010

Del denne siden