Reklamefilm for Tine

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av iverha, 18 Jun 2013.

1. iverha

iverha Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei!

Ny på forumet her.

Poster ein reklamefilm/feelgood-film eg laga i fjor vinter, for Tine Meieriet Byrkjelo.
    Kun min andre reklamefilm, så var lærerikt.

Blir brukt til generell promotering av bedrifta.

Best kvalitet på Vimeo.
    https://vimeo.com/67392332

Tilbakemeldinger mottas gjerne. :)

mvh
    Iver Heen Ask

2. xiglet

xiglet Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Reklamefilm for Tine

Vet ikke om dette kan kalles amatørfilmproduksjon, men .. :) Bortsett fra at den er for lang for min smak så har jeg ikke noe negativt å si. Musikken passer perfekt med filmingen, fin bruk av dolly (eller hva som er brukt), fin dybdeskarphet. Ikke noe konkret budskap kanskje, men overbeviser meg om at Tine er noe trygt, Norsk og godt.

3. Hans-M

Hans-M Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Litt lang, kanskje..
    Har du fargekorrigert videoen? Etter mine øyne å se så var det litt "falske" farger her og der.
    Ellers veldig bra, fine bilder.

4. Tell

Tell Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Fin gjennomgående stil på filmen. Jeg liker at kamera pusher inn og at dette er noen som repeteres gjennom hele filmen. Kamera representerer på en måte publikum som får et lite titt i hverdagen til Tine. Musikken passer også veldig bra til filmen selv om den er veldig nøytral ogs uten stemme. Det eneste jeg ikke likte med filmen var dens varighet. Dette er en film som heller burde være rundt 30 sekunder. Filmen føles veldig lang uten at det gir noe ekstra til publikum.

Sist redigert: 2 Jul 2013
  5. iverha

iverha Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Når eg ser tilbake på den sjøl, synes eg kanskje det er litt overkill med så mykje dolly. Smak og behag det, og det forandrer seg tydeligvis. :)
    Den siste setninga du skriver er veldig fint å høyre. Reklamen skulle overbevise om nettopp det Tine er så gode på, renslighet, trygghet etc.

6. iverha

iverha Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Er nøye med innstillinger, men akkurat kvitbalanse har eg en tendens til å gløyme. Med H264-codecen til Canon er det ikkje så enkelt å justere uten at det får "følger", og eg ser den er litt oversaturert i enkelte klipp.

Takk for tilbakemelding!

7. iverha

iverha Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takk for tilbakemeldinga, Tell!

Filmen er lang, det har du heilt rett i.
    Hovedbruket av filmen er ikkje til TV eller kino for å seie det sånn. Den blir brukt til promotering, og typisk skal den bli vist når skuleelevar er på besøk, kanskje på diverse møter og så trur eg alle som jobba der sette pris på at det blei laga en film om bedrifta der. Er fortsatt enig i den er litt lang, men ikkje så enkelt å vise alle avdelingane (som var ett av krava) og litt av det som skjer på kvar avdeling uten at det blir litt lengde.

8. Eivindij

Eivindij Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei!
    Veldig mange fine gode bilder, det tekniske er veldig bra. Kult at man møter alle som jobber på fabrikken for å lage produktet. Fine bilder fra den faktiske produksjonen.

Er enig i at den er for lang, og mange av bildene var litt ensformig, og ikke så spennende. Litt mange personer som bare smilte til kamera, så litt satt opp ut...

9. iverha

iverha Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Tusen takk for tilbakemelding. Tar til meg kritikken.
    Prøvde å få til mange fine portrett av arbeidarane, men såg etterpå at eg kunne filma fleire som var fokuserte på sjølve arbeidet og ikkje på kameraet.

Må legge litt meir tid i planlegging til neste film. :)

Del denne siden