Reklamere for filmen vår før den er laget

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av TrymNilsen, 14 Feb 2010.

1. TrymNilsen

TrymNilsen Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei

Jeg har noen spørsmål om hvordan jeg kan reklame for en film som vi, ja, vel ikke har laget enda.

Poenget er det, vi trenger et lite budsjett (vi har ikke særlig mye å spytte inn selv).
    Vi har laget en side http://tredjeorden.sidatilgardi.net der man kan donere penger, men hvordan reklamerer vi for denne siden/filmen uten å ha noe annet å vise til enn synopsis og regikonsept dvs bare tekst.

Vi har laget en slags produksjonslogg og en får jo noe igjen for det man donerer (spesialutgave og navn i rulletekst) så man donerer ikke bare av god vilje, men er det noe mer vi kan gjøre for å selge noe vi ikke har?

Er det noen steder vi kan reklamere for filmen som det kansje er lettere å få støtte fra folk?

Sist så må jeg si at dette er ikke en "hvor kan vi få filmstøtte fra" tråd, men dersom noen vet noen steder vi kan skaffe dette før slutten av mars kan dere ta det med :)
    Hovedsaklig planlegger vi neste uke å dra rundt til lokale og regionale bedrifter for så å høre om disse vil støtte oss mot at vi reklamerer for de på filmplakat/ slutten eller starten av filmen.

2. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
  3. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Folka bak Rovdyr gikk ut i skogen å filmet random shots for
    å lage små tv teasere av det, før de begynte innspillingen av filmen. Fungerte bra det.

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Selv om de nok fikk budsjett på grunn av kjennskaper og ikke noe annet.

5. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det mulig at dere bytter tittelen til "Den Tredje Orden"? Jeg får ihvertfall skikkelig vondt av å lese Tredje Ordenen. Kanskje det bare er norskkunnskapene mine som svinner hen.

Skal du lure nok folk er alltid video og bilder flott å vise frem. Bilder av folk i kostymer på locations som gir dem en feeling av hvordan filmen blir. Gjerne en videosnutt som får frem hvor kult dette kan bli i ferdig film. Litt sånn som introen på Sin City som Rodriguez lagde for å overtale Frank Miller. Storyboards er også noe å vise frem. Tekst i seg selv funker sikkert veldig bra når man putter det i en konvolutt og sender inn til noen som leser det og tar en avgjørelse deretter, men skal du lure penger ut av andre folk med bare tekst må du ha gode personkunnskaper, noe gode filmskapere sjeldent har, og da må du helst ha noe å vise til som gjør at de får tro på prosjektet ditt.

Å fydda. Nå så jeg produksjonsloggen din gitt. Den foreslår jeg du fjerner hvis du vil at noen skal støtte filmen din. Musikken overgår også snakkingen slik at man slipper å høre på den kjedelige forklaringen om hva dere vil. Det var noen som en gang sa noe i en sammenheng med film i retningen "don't tell us, show us!". Så mitt råd til dere er at dere holder kjeft og heller viser til noe annet enn dere selv som sitter foran en greenscreen og vaser om filmen dere vil lage. Dere er tross alt ikke Quentin Tarantino og klarer ikke lire av dere såpass mye informasjon på så kort tid på en slik måte at det virker som om det er interessant selv om det ikke er det.

Hvis dere brenner for det kan dere sette fyr på andre!

Del denne siden