Rendre videofiler fra Canon 7D

En tråd i 'Programvare' startet av eaugum, 20 Mar 2011.

1. eaugum

eaugum Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei,

jeg driver å filmer litt med mitt Canon EOS 7D og har selvfølgelig fått med meg at H.264 filene kameraet produserer ikke er særlig gode å redigere. Jeg har søkt litt rundt på nettet og funnet andre, mer brukervennlige codec'er og konverterte videofilene mine til det. Codecen het noe som Avid DNxHD. Men når jeg fører filene over i Adobe Premiere Pro må de likevel rendre. Da faller jo hele poenget med å konvertere videofilene bort ...?

Har jeg misforstått noe her? Setter pris på all hjelp!

2. mwftw

mwftw Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Rendre videofiler fra Canon 7D

Kan vell hende at premiere ikke støtter den Avid DNxHD filen, og må få konvertert den til sånn at programmet klarer å bruke filen ?

3. eaugum

eaugum Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ja, sikkert mulig det. Har du forslag til noe annet jeg kan konvertere filen til?

4. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Premiere takler vel .avi best?

5. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

*.avi er kun en "container", dvs at filen er .avi, men det kan kodes i f.eks. DivX, som ikke gir særlig god kvalitet ift. etterarbeid. Så at ting er .avi er ikke dermed sagt at det er "full kvalitet".

eaugum, sjekk Blackmagic sine codecs. De har dem gratis tilgjengelig på nettsiden sin.

6. Tore Ringdal

Tore Ringdal Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hvilken versjon av Premiere har du? Ingen problemer å redigere H.264 i CS5 (tror det samme gjelder for CS4), dersom du har en nogenlunde ny maskin / grafikkort og ikke trenger ørten lag med video.
    Dersom du absolutt vil kode om filene er cineform et alternativ.

7. eaugum

eaugum Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Olahaldor: Hvor finner jeg blackmagic codecen? Klarte ikke å finne den med Google.

Tore Ringdal: Jeg bruker CS3, og maskinen jeg bruker er helt grei, men det etter å ha sett tutorials på youtube osv. virker det som alle andre har mange flere codecer instalert enn hva jeg har.

Del denne siden