Reservedekk - en bensindrevet fullblods voldsorgie

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Kenny Wang, 2 Okt 2009.

1. TheSteinOlsen

TheSteinOlsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Reservedekk - en bensindrevet fullblods voldsorgie

Ydmykhet vokser seg til Suksess!

2. Sondre Garås

Sondre Garås Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: TEASER: Reservedekk - en bensindrevet fullblods voldsorgie

Dette ser lovende ut! Når er release?

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Sv: TEASER: Reservedekk - en bensindrevet fullblods voldsorgie

Skulle ønske jeg kunne svare deg på det. Også for min egen og 3Fs del. Men for nå får vi bare anslå at den kommer til sommeren.

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Reservedekk nå tilgjengelig på DVD og Blu-ray!

Vi vil meddele til alle amatørfilmfans at Reservedekk nå er ferdigstilt og kan kjøpes på DVD og Blu-ray!

Kontakt Kenny Wangsalg@filmeliten.no for bestilling, eventuelt PM her på forumet.
    Porto kommer i tillegg.

Les mer om filmen her: http://reservedekk.filmeliten.no/
    Eller på facebook.

5. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sv: Reservedekk nå tilgjengelig på DVD og Blu-ray!

Da kom DVD´en av RESERVEDEKK i posten i dag, og jeg fikk sett gjennom filmen, i all hui og hast, før jeg skulle på nattvakt. Denne lille anmeldelsen er derfor basert på 1 gjennomgang av filmen. Skal se den igjen i morra tenker jeg, og se om jeg har noe jeg vil tillegge da.

Førsteinntrykk DVD-cover/etikett: Kult cover, dame med motorsag, det er en slager for oss som liker både "power tools" og damer, hehe! Artig etikett på DVD-plata, passer bra til filmen! MULIGENS kan det hende at omtalen bak på coveret gir litt for mye info. om filmen, litt for mange detaljer. Kanskje kunne man ha kortet ned den biten litegrann, og gitt enda mindre "ledetråder" for publikum?

Så til selve filmen. Den varer i 21 minutter, og i korte trekk omhandler den en kar som er ute på kjøretur med bilen sin. I bagasjen har han ei langbent blondine, som er kneblet, og bastet og buntet sammen Når det ene dekket på bilen hans punkterer, da starter problemene - i form av en VELDIG jovial og pågående sørlandskar, i Daniel Dahls skikkelse, som insisterer på å hjelpe til...

Wangen har selvfølgelig (som vanlig) hovedrollen i filmen selv, og Stine Kråbøl er den langbente blondinen.

Historien kan til og begynne med synes veldig enkel, men den er mer innfløkt enn man skulle tro. Det kommer en del, tilsynelatende, veldig forvirrende flashbacks gjennom filmen, men de gir jo også et hint om at svaret på dette nok vil bli avslørt etterhvert, og DET blir det jo. :) Da får historien mening og man "ser" alt man ikke så underveis i filmen. En artig twist det der! :)

Ellers, tar man historien i grove trekk, så er det relativt enkelt. Det er en kombinasjon av vakker dame, biler, høy musikk, rå vold, splatterscener, og en underfundig, litt småtørr humor. Ikke særlig komplisert eller "dypt", men det er det jo heller aldri i denne typen filmer. Historien får som sagt en artig twist i sluttscenene og da skjønner man "alt". Jeg likte det ihvertfall. :)

Teknisk sett så er dette en kvalitetsproduksjon, med tanke på at det er en amatørfilm. Har sett proffe filmer som er langt dårligere teknisk sett enn det her. Klipp, lydeffekter, foto fungerer bra hele veien. Fargekorrigeringen og selve "stilen" i filmen gir meg også en viss grindhouse-feeling eller 70-80 talls roadmovie-feeling. Veldig varme og sterke farger hele veien, men også med litt innslag av svart/hvitt innimellom. Akkurat HVA som skulle poengteres med svart/hvitt-scenene er jeg imidlertid litt usikker på, eller om de er der for å underbygge grindhousefeelingen? Regner med Wang har et svar på det.

Musikken er i kjent stil. Det er hardt, effektivt, teknobasert og funker bra til filmen. Lydeffektene er knalle hele veien!

Skuespillermessig sett så holder Wang seg til en litt "tørr" humor for sin karakter (kjenner igjen Skjegg-humoren her ja), og det fungerer jo ganske bra. Daniel Dahls sørlandspatriot er faktisk ganske så bra, og den veldig joviale og kameratslige stilen, gjør karakteren mer troverdig, selv om den også er litt satt på spissen da. Frøkenen i filmen har jo ikke akkurat så mange replikker, så på den biten er det vanskelig og si noe konkret.

Imidlertid fyller hun helt greit rollen som vakker, lettkledd blondine, og jeg fikk faktisk periodevis litt "Russ Meyer - feeling", spesielt mht. de mer seksuelle scenene og hvordan de kommer fra "intet". Ja, helt plutselig så finner man ut på helt sprø tidspunkt er det greit og "få seg litt", og det er jo i typisk Russ Meyer - stil. Eneste man kanskje kunne savnet der, var en Dobbel D i bryststr., hehe! DET må nemlig til, skal man få det på et troverdig Russ Meyer nivå. Nå får vi jo litt tits i filmen, men kunne nok ha ønsket meg litt mer "dirty" og realistisk trøkk i sexscenene, selv om det er grenser for hva man klarer og få til på et amatørfilmprosjekt. Er jo ikke alle som vil strippe av seg alt på film, og det må man jo ha respekt for.

Effektmessig sett så har vi jo noen doser med rå vold her, og i så måte så er det ei scene med ei motorsag som tar av skikkelig her. Synes den var jævlig tøff, og også med en del artige, humoristiske vinklinger, som underbygget sekvensen veldig bra. Alle "gorehounds" får ihvertfall valuta for pengene her, med en liten dose Monty Python - humor også.

Ekstramaterialet har jeg ikke hatt tid til å sett ferdig enda, så får vente med å kommentere det...

Konklusjonsmessig sett så må jeg si at dette er en kvalitetsproduksjon, og for alle som liker ingrediensene - langbente blondiner med motorsag, blod og vold, Russ Meyer inspirerte sex-sekvenser, tørr humor/Monty Python-humor, og som vil se hva som rører seg innen amatørfilmmiljøet for tida, sjekk ut RESERVEDEKK. Filmmessig sett er det bra det her, men er nok ikke sikkert at alle vil like innholdet og storyen. Er ikke alle som tiltrekkes til denne typen materiale, og da blir det gjerne en del sure meldinger og kjeft og få, men DET spiller ingen rolle for oss andre. Vi som liker grindhouse, road-movies, blondiner og motorsager, vi TRIVES VELDIG BRA! :)

Så løp og kjøp!

6. Slaur3n

Slaur3n Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Så Reservedekk idag, og må si jeg likte den veldig godt. Godt jobba guys!

7. Sondre Garås

Sondre Garås Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Blir veldig generelt det her, men har sett filmen og likte den! Jeg syns det er bra at den har en tvist i seg, som gjør at den skiller seg ut fra andre splatterfilmer hvor historien er ganske åpenbar.

Den har jo alle de interessante ingrediensene som må til i en sånn type film. Motorsagscenene var meget fete og effektene fungerer jo kjempe bra. *Mye pene bilder og fargene forsterker road-Movie stilen.

Det er jo ikke filmen for alle, og det er bra.For det er vel nettopp derfor den skiller seg ut og ikke flyter bort blant alt annet av amatørfilm.

PS: Håper det blir noe etterinnspillinger snart!

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Filmen har i siste tiden spredd seg selv over hele nettet, slik at tilfeldige folk plutselig har skrevet anmeldelser om den; blant annet denne fra Thirsty rabbit.net som skriver om nakenhet i europeisk film. Han har også vedlagt en del avslørende screenshots.

9. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
  10. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Som sikkert mange allerede vet, så fikk Kenny Wang sparken som lærer i februar grunnet sin voldsfilm-produksjon. Reservedekk er nå indirekte tilbake i media ettersom at skuespillerinna som spiller Johanne også fikk sparken som lærer. Mer info i linkene nedenfor!

Lærer fjernet etter innsats i voldsfilm - Aftenposten
    NRK TV - Distriktsnyheter Sørlandet - 10.12.2012
    Lærer i voldsfilm fjernet fra jobben - Sørlandet - NRK Nyheter

Glem forresten ikke å kjøpe Reservedekk på enten DVD eller Bluray. Eller begge deler! :)

11. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Net no kjæm det meir! :)

Klipp fra Reservedekk ble vist på NRK Distrikstnyheter for Sørlandet. Fortsatt tilgjengelig på nett-TV til NRK:
    NRK TV - Distriktsnyheter Sørlandet - 12.12.2012

NRK har også en nettartikkel om at Reservedekk ble støttet av Frifond. Antar vi ikke er de eneste på forumet som har laget voldsfilm med penger fra Frifond?
    Fikk statlige penger til voldsfilm - Sørlandet - NRK Nyheter

Husk å kjøpe filmen! Eller piratkopier den fra PirateBay... :)

12. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Ja, det gjelder om å smi mens jernet er varmt. :)

Del denne siden