Royalty Free musikk til reklamer og film

En tråd i 'Musikk' startet av GeEzah, 22 Sep 2004.

1. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noen som vet om noen andre bra nettsteder hvor det selges royalty free musikk til bruk i reklame og film?

Dette er de to som jeg kjenner til best

www.digitaljuice.com
    www.gunghomusic.com

Flere? Trenger en fet soul aktig 70 talls disco låt til ene reklamen jeg lager for en kleskjede. Hvis noen har en slik sang de har lagd selv eller hørt en slik en plass det kan kjøpes, vær så snill å si ifra.

2. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei, vanskelig å gi noen generell føring da en ikke har sett filmen og fått en følelse av hvilket mood du ønsker å hensette oss til, men tenkte klær og spillte litt igjennom mitt lydbiblotek (Mye backtraxx ;) )

Jeg vil fra Backtraxx2 anbefale :

"Slam Central" fra digitaljuice, Jazzy_1 section Backtraxx2
    "Sunset stream" --"-- , Jazzy_2 --"--
    "Tuesday" ----- ""----------------
    "The frill has gone" Blues --"---
    "Tick toc blues" --"--
    "Botles" GenXer
    "punch" --"--
    "wah wah land" --"--

Så en link http://www.freeplaymusic.com/

MVH
    Tor-Bjarne

3. Easyfrag

Easyfrag Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Trodde digitaljuice sin musikk var Royalty free hvis du kjøpte programvaren deres med musikk på?

4. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, du kjøper lydbiblotek fra DigitalJuice, så får du med programvaren Juicer for å pakke opp musikken i den samplingshastigheten du ønsker. Så kan du sende musikken på TV2 om du ønsker såfremt det er endel av din egen produksjon.

Men DigitalJuice er dyrt, og husk på å legge til en 5-600,- Nok for Fedex frakten til Norge.

MVH
    Tor-Bjarne

5. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En ting jeg lurer på, er om jeg kan ta en midi fil, gjøre den om til høykvalitets instrumenter, og bruke den i filmen min?????

EDIT!!!
    Mente om det er lov til å gjøre det????

6. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Regner meg ikke som en autoritet på området, og har heller ikke prøvet dette delv.... men dersom du har Cubase eller Cubasis burde vel det la seg gjøre ??

MVH
    Tor-Bjarne

7. theHollow

theHollow Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Det er viktig å huske på at det ikke finnes Royality-free musikk hvis ikke noen spesifikt har sagt at det bare er å bruke den musikken og selv sitter på rettighetene til den musikken.

Man har ikke lov til å ta et opptak og bruke det. Selv ikke hvis det er 2 sekunder med dårlig kvalitet. Man må uansett søke lov av Tono (i Norge). Man kan derimot bruke opptak der komponisten (eller den som har opphavsrett) har vært død i 50 år. Hvis ikke kan man spille den inn selv. Men dette gjelder jo bare musikk der komponisten har vært død i 50 år (tror det er 50 år i alle fall) og det gjelder da stort sett Bach og sånt. Da kan man spille det inn uten spesiell tillatelse og bruke det.

Reglene er sånn mener jeg å huske. Men jeg kan ta feil, så sjekk alltid opp med Tono før man bruker musikk man ikke har komponert selv.

Det samme gjelder lydeffekter og replikker. Å bruke replikker eller effekter fra andre filmer eller opptak er forbudt.

Så, folkens. Vi amatører har ikke stort vi skulle ha sagt hvis de mektige folka på diverse store institusjoner finner ut om at lille oss bruker copyrightet musikk i filmene våre så kan de lett skvise oss for det vi, moren og faren, søster og bror, onkel og tante, besteforeldre og ellers alle vi kjenner er vedrt. Og sikkert litt til også.

Kjipt, men sant :evil:

8. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    , Jeg mener det er 70 År, forøvrig har jeg vært i kontakt med tono og fått litt informasjon vedr. hva det koster og fremgangsmåte.. men det er ganske mye informasjon, jeg kan uansett poste det i denne tråden dersom det er av intr.

DigitalJuice er vel det enkleste synes jeg, da de bare krever en engangsavgift og det er det.. Freeplay er en prismatrise, (det samme er Tono)

MVH

Tor-Bjarne

Del denne siden