Ryan - Batman (Based on the main-theme by Hans Zimmer)

En tråd i 'Musikk' startet av Ryan, 20 Jun 2012.

1. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Sist redigert: 10 Jul 2012
  2. AGAMusic

AGAMusic Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Ryan - Batman (Based on the main-theme by Hans Zimmer)

Mye interessant som skjer i det perkusive. Kan jeg spørre hva slags lydpakker du har brukt? Likte også veldig godt synthen som kommer inn rundt halvveis :)

3. Titan

Titan Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Artig sak :)
    Veldig bra utført. Liker spesielt arbeidet du har gjort med strykerene. Perkusjonen (spesielt "skarpen") er også veldig stilig og drivende i forhold til rytmikken ellers.
    Stå på!

/S

4. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hei!

Perkusjon er hovedsalig 8dio epic toms og soundiron epic tom ensambles. Bruker også True Strike 1+2. Har ikke alt i hodert akkurat nå. Stormdrum 2 bli også litt brukt.
    Strykere: LASS, Cinematic Strings 2 og Symphobia.
    Brass: Cinebrass, PS Brass
    Synth: Omnisphere, Massive, Sylenth1 og Zebra

5. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Takk. er langt fra ferdig. Bare noen timers arbeid på kveldstid.

6. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
  7. AGAMusic

AGAMusic Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Begynner å bli bra det her :) Synes kanskje den taper seg litt på midtdelen, hvor det roer seg ned. Jeg kjøper ikke helt brass-seksjonen her, hvis man skal sammenligne m Zimmer, som pleier å ha blås mye mer frempå, og med mer trøkk. Ellers synes jeg koret er veldig tøft, og gjør mye av låta :)

8. Ryan

Ryan Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Takk!
    Midtdelen er ment som et temaskifte (aka karakterskifte i musikken). Der man skal bli påminnet en annen karakter. Brassen er kanskje litt cheesy der, enig, men er også uenig med å dra de lengre frem i lydbildet. Zimmer bruker det mye for å beskrive sterke scener, men her hvor det skal være litt sårende mener jeg det er riktig å ha de i bakgrunnen. Dette koret (Requiem pro) har jeg hatt liggende LENGE, men aldri brukt det etter at jeg kjøpte cinesample Voxos, men tenkte å prøve det igjen nå.

Jeg har masse å lære selv. Jeg skal faktisk begynne å studere filmmusikk-komposisjon ved høgskolen i lillehammer avdeling for TV-fag (og i samarbeid med norsk filmskolen)
    Link: Filmmusikk-komposisjon / Avdeling for TV-fag / Studier / 2012/13 Studiehåndbok / Studiehåndbøker / Studiehåndbok / hil - Høgskolen i Lillehammer

Kommer til lære masse der. Så håper det vil gi meg en boost til bedre forståelse for komposisjon.

Takk for en gjenlydt!!

Del denne siden