Søke penger til prosjekt?

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av SimonKlovning, 8 Sep 2011.

1. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei

Vi er en gjeng som har tenkt å lage en ganske stor snowboardfilm i løpet av vinteren. Har hørt og sett at folk har søkt om penger fra f.eks banker som DnbNOR or Sparebank1.

Ettersom at vi er unge og har lite budsjett, lurer vi på hvordan vi bør gå frem for å søke om penger? Hvem skal vi hendvende oss til, hvem burde vi sende søknad til, og hva er det lurt å skrive i søknaden?

Har lite erfaring med slike prosjekt, og er sikkert noen her som har gjort det før.

Håper på godt svar!

Simon

2. Rodel Ituralde

Rodel Ituralde Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Søke penger til prosjekt?

Hvis du bor i Rogaland, går det an å søke hos Filmkraft, men det er en litt omstendelig prosess. På filmkraft.no er det film-relaterte linker, men jeg aner ikke om noen er relevante. Vet ikke om andre støtteordninger, jeg har det jeg trenger av penger (budsjett på 5500).

3. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Sjekk ut Frifond.no

Har du et bra konsept, får du pengene du søker om :)
    Fikk akkurat 18.000,-

4. SimonKlovning

SimonKlovning Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har sjekka det ut, men de gir ikke penger til reising, pluss at prosjektet må foregå i kommunen tror jeg.. Vi planlegger å reise litt rundt for å filme snowboarding.

Del denne siden