Søker en som håndterer After Effects til Niss film.

En tråd i 'Kjøp av tjenester (annonser)' startet av Rino, 9 Jan 2011.

1. Rino

Rino Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei!

Jeg er regissør det siste året ved Niss Film og Tv i Oslo.

Vi er nå i gang med årets morsomste produksjoner; Minuttfilm.
    Dette er en ganske seriøs produksjon, som vil filmes på 16mm film.

Niss minuttfilmene er et kjent prosjekt både i Norge og utlandet, nettopp fordi de ofte er av god kvalitet. Det er en film på nøyaktig 1 min.

Vi skal lage en eventyrfilm, og søker nå etter kulisser og slikt. Vi har nå endt med å filme filmen ute, og trenger da et kraftig bruk av After Effects som gjør det norske landskapet
    til et eventyrlandskap.

Vi vil filme filmen ute i et allerede vakkert snø landskap. Da må vi legge til elementer som store fjell i bakrunn med fantasi farger, en rar farget himmel med planeter med ringer rundt seg osv.

Vi har uheldigvis ingen i vårt team som har After Effects erfaring.
    Her har jeg noen eksempler fra youtube på den typen after effects vi trenger:
    http://www.youtube.com/watch?v=rlnUcsN93-I&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=RvgbN4FF06s&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=PkoJnm5-pHM&feature=related

I alle disse youtube beskrivelsene står det at de ikke har mye erfaring, men at de kun tester. Da tenker jeg det må være mulig å få det til og fungere i vår film også!

Blir filmen som vi håper på kan dette være en bra promotering av deg selv og ditt arbeid, og er det noen der ute som har noen after effects ferdigheter dere ikke har fått vist frem kan dette være en mulighet :)

Svar meg her, eller kontakt meg på Rinoheliassen@hotmail.com om du vil ha mer informasjon evnt. se på manus.
    Tlf: 98 05 68 95.

Sist redigert: 9 Jan 2011
  2. alekstef2

alekstef2 Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    2
    Poeng:
    125
    Sv: Søker en som håndterer After Effects til Niss film.

Flyttes til «Kjøp av tjenester».

3. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei, spørs jo hvordan dere skal ha klippet og ossen dere filmer det.
    Men har en god del erfaring innen after effects,photoshop og diverse andre programmer så de klippene du linket til er null problem å få till ;)

Send meg en PM eller mail meg på chris212436@gmail med info vist du er inntresert i litt hjelp ?

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Tar jeg ikke feil er dette nullbudsjett.

Videre kan det være greit å nevne deadline? Vis gjerne stills så flere fatter interesse, og forklar gjerne hvordan opptakene er gjort og om det er bevegelse i bildet slik at det må trackes.

Skytes det progressivt eller interlaced? HD eller PAL?

5. Rino

Rino Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg svarte deg på mail, men tar det her også.

Opptak av filmen er 24 Januar. Men After Effects arbeidet vil bli en så stor del av feelingen i filmen at vi vil være tidlig ute med planlegging og forarbeidet. Det er ikke nullbudsjett, men etter kravene vi bør betale sitter vi ikke igjen med stort. (forsikring av bil, mat, lab osv)

Det er HD, 16mm film. Sannsynligvis interlaced opptak.

Slik det ser ut nå er det kun 2 dager med klipp, etter det skal filmen videresendes til en lab i Sverige - filmen skal så ikke leveres før tidlig mars. Så jeg håper vi får mer enn 2 dager til after effects arbeid. Men det gjennstår og se.

Vi er fortsatt i startsprosessen av filmen. Men det vil helt klart være bruk av dolly og bevegelse i bildet.

6. christoffer

christoffer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ok, kan sikkert hjelpe til med en del der tror jeg.
    Men bør vel få så mye hjelp som mulig i å med den korte tidsfristen.

Går helt greit med bevegelse i bildet, bare det ikke blir for mye 3d tracking.
    Dette tar en del lengere tid og arbeid ;)

Kommer tilbake med flere spørsmål på mail...

7. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg har kompetanse og programvare til å ta meg av 3D tracking.

Håndholdt, Zoom, pans, kjøringer, you name it. Kan glatt eksportere til et AE kamera, eller hvilket som helst annet 3D eller compositing program.

8. Rino

Rino Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Så herlig! Nå virker det som OlaHaldor har litt mer erfaring og kompetanse, så det er fantastisk om du er interessert i og hjelpe. Men vi kan godt ha bruk for Christoffer også etter alt jeg vet, eller er dette en enmannsjobb? Hvor i landet bor dere? :)

Jeg skal få sendt den av dere som kan stille opp som effektmann en infomail i løpet av uka, med manus og info angående hvordan filmen filmes. Jeg vet ikke hvor mye forareid vi må gjøre med deg/dere får og få effektene til å bli bra? Hva slags hensyn vi må ta når vi lager foto dreiebok og slikt? Så gi gjerne beskjed om det! Det er viktig at vi legger til rette for After Effects arbeidet når dette er et såpas stort element i filmen.

La oss fortsette planleggingen på mail fra nå av. Jeg sender som sakt en infomail om noen dager, send gjerne mail om du/dere lurer på noe i mellomtiden.

Kan du legge til eventyraktige kulisser som rare planter/trær også? På siste youtube filmen jeg linket til forandrer de hele location området, veldig tøft om vi kan få til noe lignende - plassere eventyr kulisser i nærheten av filmens karakterer digitalt (altså mer i forgrunn, og ikke kun himmel og fjell)

Del denne siden