Satisfiction (relansering)

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av dahlskebank, 1 Apr 2005.

1. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ingen anelse hvorfor det er i takkelista jeg heller. Lite søvn og mye kaffe, samt en døgning før innlevering gjør at jeg ikke husker noe som helst av hvorfor dokumentaren ble slik den ble. Eneste jeg husker er det vi unnlot å bruke i dokumentaren. Det var så usaklig og sært at det var helt jævlig.

Har forresten det klippet her, for de som er interessert i å se hva vi skulle hatt med. Var ikke nøyaktig slik den ville blitt på dokumentaren da, der skulle den kun kommet ned, vi skulle sagt "saklig", også skulle den gått opp igjen. Den skulle vært oppå der vi plutselig sitter foran PCen og redigerer (ca 07:21). Jeg er forresten glad den ikke ble med.
    SAKLI (tilgjengelig på DahlskeBank.com - Satisiction)

2. Razz_

Razz_ Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg får ikke lastet ned filmen! 8O

3. AtomSmurf

AtomSmurf Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Mener du virkelig utsagnet over? Jeezz...noen burde ta kameraet fra deg...

Stig,

4. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

5. Westad

Westad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe.

AtomSmurf, det ser ut som prosjektilet kom tilbake og traff deg midt i hodet.

6. AtomSmurf

AtomSmurf Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Westad: sjekk opp begrepet sirkelargumentasjon, tenk litt på det, og så kan du svare på det jeg FAKTISK kommenterte, og ikke gli ut i infantil retorikk.

Stig,

-------------
    Og poenget ditt var? I stand corrected.

Stig,

7. KUDi

KUDi Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En ting er avanserte filmbegrep, en ANNEN derimot er infantil retorikk og sirkelargumentasjon..

8. Anette

Anette Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    samme her :(

9. AtomSmurf

AtomSmurf Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Det jeg reagerte på var utsagnet:

"han som skjærer grimasen var lærern vår, og vi følte vi måtte gjøre narr av hvor bitter og innesluttet han virker"

Jeg synes det er veldig umodent å ha en slik holdning til dem du lager film om. Det er ikke en dokumentar du har laget i så tilfelle, men en mobbefilm. Hvis du som skriver dette fortsetter sånn i dine fremtidige "produksjoner", skal du bare glemme enhver form for seriøs støtte/samarbeid fra de som virkelig driver med film.

Men for all del, lykke til med festfilmer for kompisene dine

Stig,

10. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ehh, har du misforstått noe? de har ikke lagd film om læreren, men om noe helt annet. litt merkelig at du er den eneste som reagerte på det utsagnet? og mobbefilm? har du sett fahrenheit 9/11? da kaller du kanskje det en mobbefilm også da? jeg vil nok heller kalle dette en sterk dokumentar, som går litt over grensen til tider (men uten dette hadde det lett blitt kjedelig).
    EDIT: jeg tror forresten disse gutta kan forvente seg langt mer støtte fra filmverden en du noen gang kan drømme om!

11. AtomSmurf

AtomSmurf Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Fahrenheit 911 er ikke en mobbefilm, ei heller en dokumentar. Det er en propagandafilm som filmskaper Moore har laget for og fremme sitt syn. Han bruker en intervjuteknikk hvor han indirekte får MAKTHAVERE til og gå i fella. Det blir mobbing når man bruker lignende mot en stakkars lærer på en ungdomsskole e.l. I dette tilfellet er det snakk om bevist valg av et klipp for og framstille noen som "bitter". Hvorfor vet "regissøren" at denne personen er bitter? Har han noen forutsetning for og anta at denne personen er bitter? Og ikke minst; "vi følte at vi måtte gjøre narr av" som røper at de ville mobbe denne personen. Gjøre narr av noen som ikke er verken kjent, berømt eller rik er mobbing. Det er ikke dokumentar, men mobbing vha et DV-kamera.

Tilslutt "trollet", hvilken forutsetninger har DU for og tro at de "forvente seg langt mer støtte fra filmverdenen en du noen gang kan drømme om!"? Er du utdannet innen film? Har du jobbet i bransjen? Og da mener jeg for et ekte produksjonsselskap og ikke noe hjemmesnekra greie som lager festfilmer. Har du i det HELE TATT hatt kontakt med noen i filmbransjen? Det og lese noen tutorials på nettet gir deg ikke automatisk medlemsskap i Directors Guild of Norway vettu! :)

Stig,

12. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    etter å ha sett hva disse folka har lagd i forhold til hva jeg har sett deg lage
    ( hvilket er ingenting), aå har jeg større tro på de. om du kan komme med noe som du har lagd, så kan jeg heller dømme på nytt, om du vil? forresten: nei, jeg er ikke utdannet innenfor film, dog er jeg ikke gammel nok til dette, men med tiden så regner jeg med å få en eller annen form for utdannelse innenfor film. jeg tror hva jeg vil og det kan ikke du eller noen av dine fancye ord gjøre noe med. vi har noe her i Norge som heter ytringsfrihet: jeg mener det jeg føler for å mene, og jeg mener at disse folka har større framtid innenfor film enn deg basert på at jeg har sett noe de har lagd, og jeg likte det, derimot fra deg har jeg sett ingenting. men for å gjenta meg selv: post gjrne noe du har lagd for å forandre mitt syn: så hvis jeg mener du har større talent enn de, så skal jeg gladelig beklage dommen min.

13. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hell yeah! =D

14. dahlskebank

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg vet ikke hvordan dette utviklet seg så tåpelig.
    Du hadde kanskje forstått mer hvis du så dokumentaren, men den er dessverre ikke tilgjengelig. (se Dahlske Bank)

Dette var usaklig unødvendig quoting, men det later til at du ikke har fått med deg sammenhengen her. Vi liker ikke dokumentarer, enda mindre å lage dem. Les de to quotene til du forstår hvorfor vi "gjør narr" av dokumentarlæreren vår. Skulle du ikke forstå det er du enten for gammel, eller for stram i slipset. Men som sagt, du skulle sett dokumentaren og jeg beklager på det sterkeste at den ikke er tilgjengelig på dette tidspunktet. Jeg syns forresten dere andre kan slutte med denne unødvendige "tyson'inga". Ta det på PM eller på et annet forum...

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Jeg er glad tyson er blitt et verb.

16. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Nå er den her igjen. For de som ikke fikk sett den første gangen den lå ute, kan de gå til Dahlske Bank og laste den ned, samt få noe kort info om filmen.

Kommentarer til filmen kan dere fortsette å skrive her i denne topicen.

Del denne siden