1. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette kameraet fant eg på finn.no.

Ser det bra ut? Er det noen som har det og kan fortelle litt om det? Andre alternativer for meg er jo og canon xm2 og xl1(s). Har også vært på utkikk etter et dvx100e, men eg tviler på at eg finner det.

2. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "Det beste med kamera er at det har trege autolys og autolyd -en kjempefordel når du fersk fotograf. (denne funksjonen har ikke Sony.PD150)"

Det gir nok kameraet et amatørpreg ja. Jeg har ikke hørt mye, om jeg i det hele tatt har hørt noe godt om dette kameraet. Selv ville jeg ikke satset på dette. På 2Mtv i Stavanger har de nesten garantert, eller kan nesten garantert skaffe deg en dvx100e til 16-20 tusen, med 150-300 timer på hodene, et godt, svært godt kjøp. Du kan muligens ringe dem eller sende mail. www.2mtv.no

3. Lalo

Lalo Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har ikke noe erfaring med dette kameraet selv. Men etter det jeg har lest og sett av kameraet, så virker det jo som et godt kamera dette:) Og en grei pris! Dette er jo et kamera som er rellativt dyrt nytt, men kommer jo også ann på hvor mye brukt dette er da.

Selv så kan jeg annbefale Canon XM2 på det sterkeste! (ikke det at jeg sier JVC kameraet er dårligere) Men dette kameraet kan jeg garantere deg du får det du betaler for. Har selv prøvd det i flere tilfeller, så jeg kan garantere for det!;)

Men se litt på dette kameraet: http://www.finn.no/finn/bap/object/...sid=9aR-xIkMz019111&;pos=175&;tot=691&;page=7
    kan jo være noe... Eller...?[/code]

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hva med dvx100ae? tenkte å finne det billigste dvx100ae til skolen min, og tilfelle kjøpe det billig på slutten av året, hehe - lov å håpe ;)

5. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Joda Melwa, men dvx100ae er noen tusen dyrere enn dvx100e for det meste. Dvx100ae er forresten ganske billig på videoutstyr.no for tiden.

Og Lalo, Sony VX2000 er nok ikke kameraet du leter etter. Det har ikke mange fordeler over de fleste kameraene i prisklassen, fikk ikke gode anmeldelser på www.cnet.com, og det koster nesten like mye som dvx100e som er uendelig mye bedre!

6. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ein annan ting. Er det xlr inngang på dvx100e, xm2 og xl1?

Kva er forskjellen på xl1s og xl1?

Og er det noe MERKBAR forskjell mellom dvx100e og dvx100ae?

7. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det noen som har xm2 eller xl1? :D

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eneste jeg vet om er at dvx100e mangler Squerre Widescreen (eller hvordan nå det staves). Jeg krever enten Squerre Widescreen eller ekte widescreen (som er bedre) som Canon XL2 og noe av de nyere kameraene har.

9. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Squeeze, heter det :wink: Den gir vel omtrent 28% skarpere bilde, men ekte widescreen er selvsagt best.

Forskjellen på Xl1 og Xl1s er at Xl1s har rettet noen feil som Xl1 (som forøvrig er 7 år gammelt!) hadde.

Kun Dvx100(a)e har XLR, verken Xm1/2 eller Xl1/2 har det, ikke vx2000 heller.

10. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men skal eg berre sende en e-post til di folkene i stavanger å spørre: "hei. jeg lurer på om dere har at brukt dvx kamera dere kan selge meg til en rimelig pris? P.s eg vi ikkje betale meir enn 20 000 kroner. Takk!"

Blir ikkje det for dumt? Eller har dei et kollosalt forbruk av dvxkameraer der som dei selger med jevne mellomrom? Kor kjøpte du kameraet ditt, mini-man? Ka betalte du for det?

11. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kjøpte kameraet mitt privat av vår kjære Rodriguez :) Ga 20.000 for det.

2Mtv hadde hvertfall ett dvx100e kamera inne da jeg så på det, men de sa at om det var solgt, så ville de skaffe nye, lett. Du bare ringer, prøver å virke seriøs, og sier at du lurer på om de har noen brukte panasonic dxv100e inne. De vil garantert ikke kreve mer enn 20.000 hvis det ikke er nytt (!).

12. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  13. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Oisann, glapp på den. Beklager :)

14. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eg trur xl2 blir litt i dyraste laget for meg.

Men det kameraet som eg skal ha må ha minst to mikrofon/lyd inngongar, då eg skal koble det til både ekstern mic og mikser. Går dette på dvx? Kan eg mikse dei to lydingangene på kameraet og, slik at eg får en bra balanse mellom dei to lydkildane?

Følger det med en sånn ekstern mikrofon? Eller er det ekstrautstyr?

15. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå kan det hende jeg er helt bortkommen på Hardangervidda og jeg skal ikke påstå at jeg kan mye om kamera og lyd, men hva skal du med 2 lydinntak? Hva skal du mixe? Av det lille jeg har koblet mikrofoner til kamera og andre ting så sitter mixer eller annet utstyr i mellom mikrofon og kamera eller mikrofon og annet lydinnspillingsutstyr..
    I confused :?:

16. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vi skal blandt annet bruke kameraet til å ta opp diverse forestillinger. Då vil eg gjerne ha med litt lyd frå publikum i salen. Dette skal ikkje være med på lyden som blir spelt over høgtalarane, men på opptaket skal den. Skjønner?

Som dere sikkert ser har eg skifta overskrifta :D

17. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ah, ja, jeg skjønner hva du vil med det nå, men jeg kan fortsatt komme på andre greie løsninger på dette. I tillegg ville jeg personlig heller hatt mixer/PA lyd og publikumslyd separat og i stereo. Hvis du har to innganger på kameraet ser jeg for meg at du får begge lyder på begge kanaler i stereo eller at du får de i hver sin monokanal.

Løsninger med en lydinngang som jeg kommer på spontant:
    - Hvis du vil ha publikum og mixer på samme kanaler kan du koble en liten mix eller lignende hvor du kobler inn din mikrofon og hovedmixer/PA, som deretter går videre inn på kameraet. På denne måten får du større kontroll over nivået på de to input også vil jeg tro.

-Alternativ 2, som jeg nok ville valgt selv, var å ta opp lyd fra hovedmixer/PA på et annet medie. Minidisc eller noe avhengig av vilken kvalitet du behøver. Og ta publikumslyd inn ved hjelp av mikrofon til kamera. Eller omvendt. På denne måten får du begge deler i stereo hver for seg. I noen tilfeller må du kanskje finne på noe triks for å synke lyd med bilde, men jeg ser ikke for meg at det er noe kjempeproblem.

Hvis jeg har uttrykt meg uklart så får du si i fra så skal jeg prøve å uttrykke meg klarere. :)

18. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Joda, skjønner kva du meinar.

Men angåande den mikrofonen til dvx? Er det ekstraustyr?

19. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, det er den.

20. PettersenMoviesInc.

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mikrofonen som følger med då? Er den bra? Er den retningsbasert?

Del denne siden