Selges Semiprofesjonell videopakke med Canon XM2, DV RIG PRO, Røde NTG2 og mye mer

En tråd i 'Selges/kjøpes' startet av dole, 7 Jun 2012.

1. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Semiprofesjonell videopakke med kamera, undervannshus, steadycam, mikrofon og mye mer!
    Jeg selger med tungt hjerte mitt videoutstyr, samt andre goder, for en veldig hyggelig pris. Grunnen for min avskjed med mitt flotte videoutstyr er opptak av studier, samt andre satsningsområder jeg er nødt til å prioritere fremfor filmskaping...

Jeg selger hele pakken for 10.000,-. Dette er en pakkepris som jeg kan garantere deg at du ikke finner noe annet sted!

Litt om videopakken:
    Alle produktene som selges er i veldig god stand og fungerer optimalt. Enkelte av produktene er til og med bare brukt i noen dager, så slitasje burde ikke være et problem. Videopakken er perfekt for web-relaterte prosjekter og mindre produksjoner, da videokameraet tar krystallklare opptak i DV. Dette er en semiprofesjonell kvalitets-pakke, som jeg kan garantere du ikke finner billigere. Bare selve kameraet får du kjøpt nytt for ca 12.000, og det uten tilbehør. Så dette er helt klart et tilbud og en mulighet du ikke burde styre unna hvis du er interessert i kvalitetsutstyr til ditt neste filmrelaterte prosjekt.

Pakken inneholder følgende utstyr:
    * Canon DM-XM2 - Avansert semipro/pro videokamera med tilbehør:
    - Vidvinkel
    - UV filter
    - Dobbelbatteri
    - 3 DV-kasetter
    - Kamerabag
    - XLR ledninger
    * Ewa-marine undervannsbag for Canon DM-XM2
    * DV RIG PRO - Skulderstøtte for DV kamera
    * Røde NTG-2 mikrofon
    * Røde Boompole, mikrofonbom 3,3m
    * Røde bag for boompole
    * Røde Deadcat - Vindhette
    * Mix.120 Ultra Compact 12 Channel Mixer
    * RadioShack Vocal Microphone

Litt informasjon om enkelte av produktene:

Canon DM-XM2 - Avansert semipro/pro videokamera med tilbehør:
    Dette kameraet har vært en liten gud for meg. Gir veldig gode bilder, er lett å håndtere og sitter som støpt i hånden. Dette kameraet selges nytt for rundt 12.000,- og kjøpte det selv for 21.000 for en del år siden. Som tilbehør får du kamera-bag, dobbeltbatteri, undervannsbag, vidvinkel og UV-filter. Bare dette tilsammen er verdt flere tusen kroner. Som du ser får du mye for pengene i denne videopakken!
    Produktinformasjon
    Optikksystem med ¼ tomme, 470.000 piksel 3x CCD bildebrikke
    Med punktforskyvning (PixelShift) oppnår kameraet hele 540 linjer horisontal oppløsning. De nye bildebrikkene har dessuten høy lyskvalitet og registrerer bildet meget nøyaktig.

Automatiske og/eller letthåndterlige manuelle kamerainnstillinger (fokus, eksponering, hvitbalanse m.m.)

Nye manuelle innstillinger av bildeegenskaper (fargemetning, fargetoner, kontrast og bildeforsterkning) kan legges som favoritt innstillinger (på egendefinerte funksjonstaster)

Innebygd mikrofon med innstillbar lydkarakteristikk (normal, stemme, vindfilter); kan erstattes med stereomikrofon eller mikrofonadapter for mikrofoner med XLR-kontakter.

Canon unike optikksystem med linsematerialet fluorit og asfæriske linser gir ekstremt høy bildekvalitet selv opp til 20x optisk zoomeområde. Dessuten kompletteres filmopplevelsen med en høykvalitets digital lyd for to eller fire kanaler. Med ekstern mikrofon eller mikrofonadapter for mikrofoner med XLR-kontakter, kan XM2 benyttes for avansert filming. På grunn av brukervennligheten, kan selv amatører føle seg bekvemme med XM2.

Ekstremt høy oppløsning
    Punktforskyvningen (PixelShift) i XM2 innebærer at den grønnsensitive CCD-sensoren er forskjøvet et halvt bildepunkt horisontalt så vel som vertikalt. Dette øker oppløsningen og gir fremragende bildekvalitet både for video- og stillbildeopptak. Stillbildene som XM2 tar, gir hele 1,7MP oppløsning - også dette forklares gjennom punktforskyvningen. Til tross for alt dette har XM2 en utrolig høy lysfølsomhet for minimumsbelysning - 0,37 lux med lukkertid på 1/6 sekund.

Normal video og frame-innstilling
    Kameraet kan spille inn video med bevegelse i Normal-innstillingen ( interlaced capture eller flettet skanning) eller frame-innstilling (progressiv skanning) med 25 hele bilder per sekund. Den progressive innstillingen eliminerer bevegelsesflimmeret ved enkeltbildevisning og bevegelsesstudier. Dersom man filmer med progressiv skanning og lukkertid 1/50 sek., gir videoinnspillingen ett inntrykk som likner konvensjonell film.

Stillbilder
    XM2 kan registrere stillbilder både på DV-tape og på minnekort (SD eller MMC). Oppløsningen på stillbildene blir inntil 1,7MP eller 1488x1128 (i høyeste oppløsning)

Andre funksjoner
    Mulighet for inn- og avspilling i widescreen 16:9. Kameraet har også søkerinformasjon som indikerer bildebegrensningene.Programmerbare egendefinerte taster (custom keys).Zebramønster som viser overeksponering i bildet.Intervallinnstilling (for filming av intervallsekvenser)Clear scan for flimmerfri filming av skjermer eller monitorer

IEEE 1394- og USB-interface
    XM2 har DV-kontakt (inn- og utgang) for tilslutning til digitale enheter. USB-grensesnittet muliggjør rask tilslutning og overføring av stillbilder fra SD- eller MMC minnekort i kameraet.
    Ewa-marine undervannsbag for Canon DM-XM2
    Undervannshus/bag for Canon XM2 som fungerer utmerket. Har brukt bagen i to produksjoner, og Ewa-marine levrer et svært tilfredsstillende produkt der du ikke trenger å være redd for at bagen skal lekke. Er veldig nyttig ved opptak under vann selvfølgelig, men også i ekstremvær.

ewa-marine VXM2

DV RIG PRO - Skulderstøtte for DV kamera:
    En enkel steadycamløsning som gir gode resultater i opptak som er teknisk krevende. Stativet fungerer utmerket og gir en fin stabilnasjon og balanse til kameraføringen.

DV RIG PRO - Skulderstøtte for DV kamera, Dv Tec

Røde NTG-2 mikrofon
    NTG-2 er en kardioide shotgun-mikrofon som er designet med tanke på bruk i forbindelse med film-, video- og tv-produksjon, men mikrofonen er også ypperlig alternativ til overhead-mikking av trommesett, kor etc. Mikrofonen drives av 48V fantommating, og kan også drives av internt batteri. Begge mikrofonen er ekstremt lett, noe som er perfekt for montering direkte på kamera eller bom.

Spesifikasjoner:

Superkardioide
    Frekvensrespons: 20Hz-20kHz
    Høypassfilter (80Hz/12 dB pr.oktav)
    Maks SPL: 139 dB (NTG-1) / 131 dB (NTG-2)
    Drives av 48V fantommating eller internt 1,5V batteri (AA)
    Vekt: 105 g (NTG-1) / 161 g (NTG-2)

Mix.120 Ultra Compact 12 Channel Mixer
    Driver du en litt større produksjon er et mixebord et «must». «Mix.120» er et enkelt mixebord for å holde kontrollen og kontrollere de nødvendige lydsporene du evnt skulle ønske å ta opp. Mixebordet fungerer optimalt, er bare brukt en gang. Da ble det brukt for å justere og kontrollere myggene på en produksjon.

Tapco MIX120 12-Channel Mixer MIX.120 B&H Photo Video

Sist redigert: 23 Jun 2014

Del denne siden