Seriøse Skjegg - Episode 3

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Kenny Wang, 29 Feb 2008.

?

Hva syntes du om Episode 3?

Spørreundersøkelsen stenges 7 Feb 2106 kl 06:28.
  1. Du suger, Wangen!

100,0%
  2. Gå i skogen og dø!

0 stemme(r)
    0,0%
  3. Jeg hater deg. Spør noen andre.

0 stemme(r)
    0,0%
  1. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Seriøse Skjegg - Episode 3: Skjegg i Svart/hvitt

Tredje episode i den løst sammensatte serien om Skjegg. Hver episode tester en ny stil, og denne gangen har vi prøvd oss på gammel thriller lett blandet med italiensk giallo. Det er en expansion movie, så man bør vite hvem Skjegg er, for å dra nytte av den rent historiemessig (i den grad det er noen historie...), men jeg tar gjerne kritikk på stilen for seg selv også, for de som ikke har sett resten. Mer info finner du ved å trykke på bildet.

Skjegg i Svart/hvitt (direktelink - høyreklikk og lagre som) mov. 163mb.

Tidligere episoder i Seriøse Skjegg:

Episode 0: Skjegg i Lua (falsk trailer)
    Episode 1: Skjegg i Videodagbok (pilotepisode)
    Episode 2: Skjegg i Ettervirkninger

2. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Seriøse Skjegg - Episode 3 + Ep4 teaser

Jeg stemte "gå ut i skogen å dø", da jeg regner med at det harmonerer best med Skjegg sin "natur". :D

Om historien er tynn, så er stilen gjennomført bra. Likte 40-talls stilen med tekstene på starten av filmen, og også kontrastene mot slutten (det røde kontra det svart/hvite).

Teknisk veldig bra og stilfulle sekvenser på badet, fikk nesten Betty Paige assosiasjoner av eks-dama di, he he, når hun kjørte retro-stilen, bra gjennomført det ja!

Det eneste jeg stusser litt på (men jeg skjønner jo hvorfor...), er at hun dekker overkroppen sin mens hun blir voldtatt med Skjegg`s kniv nedentil. Ser for meg at en slik behandling av et kvinnfolk ville ført til atskillig mer panikk og vill skrekk, MEN vi har jo de som fryser til "is" når de går inn i sjokktilstand også.... :)

Konklusjonsmessig så er gjennomføringen og stilen bra, så jeg ser allerede frem til neste episode av Skjegg! :)

Synes også at musikken "satt" bra nå! :)

3. bakabox

bakabox Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

^Ikke at den tildekkingen var 100% effektiv til enhver tid, heller...

En ting skal du ha, hvertfall, og det er at du har skapt den mest ukarismatiske antihelten jeg kan huske å ha sett i en film.

4. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hmmm... Handlingsmessig er det jo lite å ta tak i :) Synes kanskje ikke denne Elise var så veldig flink til å spille. Skjegg funka bra.

However, jeg digga scenen hvor du får juling ute i snøen, det synes jeg funka dritbra. Samme med scenen hvor det blir filma forskeperspektiv at du staber! det var også fett.

5. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Må først og fremst si at dette er den skjegg episoden som fungerer best. Den har en estetisk stilren helhet som gjør at den fremstår som frisk og fin. Musikken passer faktisk filmen utmerket.

Elise spiller ikke kjempebra, men ikke forferdelig ille heller, hadde trodd at man kanskje skrek mere når man fikk "kaldt stål oppi fitta". Men det fungerer jo godt nok for en amatørfilm.

Det er et shot som gjør meg litt geografisk forvirra. Det er når han kommer inn på badet. Da har jeg sånn med en gang litt problemer med å etablere hvor Badekaret befinner seg i forhold til han. Men jeg forstår det kjapt da, blir bare litt forvirra i et halvt sekund. Kan bare være ADHDEN som fucker med meg.

Nå vet jeg at dette er episoder som henger sammen, men syns ikke tekstplakatene på begynnelsen var no fine. Thats it, hakke no konstruktiv kommentar på det, de føles bare tacky. Kan være fonten som ikke tilfredstiller.

Mye fine komposisjoner her også, ser at det ikke er Elise som har komponert mesteparten av bildene denne gangen.

Og en ting som kanskje er flisespikkeri, men når han ser den alternative versjonen av hu. Så har du gjennom filmen et bilde av hun som er paralelt med den virkelige handlingen. Men når han stikker hu med kniven så bryter du med det mønsteret og viser at han hun vasker seg mens han egentlig stikker hu. Hadde kanskje vært fint (og sykere) Om hun hadde smilt til han mens han hadde kniven i st.olavsprekken hennes?

Sånn ellers sku jeg gjerne ønske at det skjedde litt mer. Da filmen i helhet føles littegranne handlingsløs.

6. TrendyMessiah

TrendyMessiah Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Er det dine innerste fantasier som får utløp i filmen? :D

Historien er ikke allverden. Men det er vel ikke hovedpoenget?

Liker veldig godt stilen. Vinterlandskap, dyp skog, død, vold, schizofreni, sort/hvit og rødt. "Juling i snøen" er veldig bra. Slutt-sekvensene også. Musikken er god. Kan vi få mer av ditt indre liv(psykotiske) neste gang?
    Og hvor i all verden finner du så mye snø i Norge?

Hehe, sex sells.

TM

http://www.myspace.com/mrseldomplague

7. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

"Alle" vet jo at når en regissør lager film, så er det kun for å tilfredstille sitt eget (ofte ganske syke) ego og (enda sykere) fantasier. :)

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Neste episode blir en del mer syre enn denne, men ikke nødvendigvis sykere. Spørs litt hvordan man ser det.

Finner slike mengder snø flere steder vil jeg tro, men denne episoden er spilt inn i Gausdal i Oppland fylke. Tittelplakatintroen er filma like utenfor Moelv.

9. TrendyMessiah

TrendyMessiah Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Gleder meg til fortsettelsen. :)

Må legge til at jeg likte skriften(hører religiøst ut) /teksten i begynnelsen. Har sett mye film fra 30 tallet +++ og de har ofte slike introer med mye tekst. Ga en riktig retro følelse.
    Kunne tenke meg å lage en remake av White Heat. Men ikke har jeg penger og ikke har jeg kunnskap(og kontakter).:!:

Men jeg hare ett spørsmål; hvordan får du til sort/hvit filming samtidig med at får knall røde negler? sett dette ofte i film.

Som alltid, en digresjon:
    Har kjøpte en del gamle 30-40 tallsfilmer fra Amazon.co.uk, og det er overraskende mange gode dialoger! Mye å hente her. Spesielt i par av Bogards filmer.

TM

my crazy profile (ja, det er meg på profil bildet):
    http://www.myspace.com/mrseldomplague

10. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Fint du likte plakatene, de skulle liksom gi den følelsen i alle fall du fikk.

Hvordan de gjør det proft, slik at det blir perfekt, kan du vel se på blant annet Sin City Special Edition. Men hos meg er det veldig simpelt, jeg bare bruker funksjonen i kameraet mitt som velger å vise kun én farge. Men kunne nok blitt penere om det var gjort i postprod fordi funksjonen i kamera søler litt hvis det er lignende farger i bildet.

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Filmen er tilgjengelig på DVD for ivrige amatørfilmsamlere.

Skjegg i Svart/hvitt Regular Edition

Kjøper du to episoder på DVD, får du den tredje på kjøpet. Bare send mail eller PM.

12. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg gidder faen ikke kjøpe DVD ditt bleikfeite bygdetroll.

13. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Tenkte dette komplimentet passet fint inn i denne tråden.

14. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kanskje du burde skrive det på coveret til dvden som ingen vil kjøpe.

15. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Nei, gidder ikke ha så mange skrivefeil på coveret.

16. Bulken

Bulken Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hehe... En semi anerkjennelse! :D

17. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

/skump

Det må da være flere tastaturdengere som ønsker å hive ut noen ytterligere kommentarer på episoden?

18. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg kan skrive når du skriver om Instinkt traileren.

19. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Ep3 kom først.

20. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0