Shotgun mikrofon

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Martin Sæbø, 7 Nov 2012.

1. Martin Sæbø

Martin Sæbø Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Er på utkikk etter en ny shotgun mikrofon. Har allerede en Sony ECM-CG50 men ønsker en som er bedre og med KLR-output. Tenker å legge ut ca. 1500kr (250 dollar) og jeg skal kjøpe den i USA. Har sett litt på Audio-Technica AT8035 og AT897 men jeg vet ikke hvilken jeg skal gå for, evt. en til 2000kr om det er verdt det. Skal hovedsaklig bruke den med en boom pole så lengden har lite å si.
    Takk :)

2. Ingarrefilm

Ingarrefilm Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Shotgun mikrofon

Hei, har ikke en shotgun mikrofon selv, men har hørt veldig mye positivt om Røde NTG-2 (2000kr). Den skal ikke være så langt ifra den dyrere versonen NTG-3 for 4000kr.
    Jeg har også vurdert å kjøpe en shotgun mic, antagelig blir det NTG-2, den har fått svært god kritikk i forhold til prisen og hvor nært den når opp mot de skikkelig profesjonelle micene :)

3. Fredrik J.R

Fredrik J.R Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Kjøpte selv nettopp en NTG-2 og er veldig fornøyd. Lydkvaliteten er vesentlig bedre enn min tidligere VideoMic fra samme produsent (Røde). Har dessverre ingen lydklipp jeg kan legge ut her.

4. Ingarrefilm

Ingarrefilm Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Fredrik J.R, hvor kjøpte du mic`en din?

Del denne siden