Sigma 30mm F1.4 eller Sigma 50mm F1.4 for Canon 7d?

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av lassetvedt, 27 Jun 2010.

1. guitareirik

guitareirik Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har et 550D med sigmas 30mm f/1.4 selv. Hvis jeg trenger en stor blender bruker jeg både et ND4-filter, og et pola-filter. Det funker bra. Tror jeg måtte gi 300kr for hver av dem hos Japanfoto. Det er ikke de beste filtrene, men det trenger det heller ikke være når man bruker dette objektivet. Det er ikke L-optikk!

2. jall

jall Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Man kan kjøpe et fader eller vari ND filter. Det har en radius fra f.eks ND2 til ND400. Man trenger da kun et filter til de fleste lysforhold. Hvis man kjøper et filter til det største objektivet, så er det bare å kjøpe step up ringer til de andre objektivene så passer det ene til alle du har. Et slikt filter koster ca 5-600 på ebay og step up ringer 40-50kr. Dermed slipper man å kjøpe inn mange forskjellige filter til alle objektivene man har. Dette er noe bl.a. Phillip Bloom bruker.

3. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kjøpt!

Kjøpte meg Canon 7D og Sigma 30mm 1,4 forrige uke! Takk for god diskusjon på denne tråden som gjorde mitt valg på 30mm enda mer sikkert! :) Linsa er meget digg, hvertfall det jeg har testet nå. Eneste som er "minus" med en slik er at å fokusere manuelt på ett relativt stort område (som feks et jorde med endel folk) kan være vanskelig ved liten dybdeskarphet, da anbefales autofokus egentlig :) Men utenom det blir bildene meeeget fine! :)

Del denne siden