Skal lage dokumentar/omvisning/testkjøring av båtprosjektet mitt. Trenger litt hjelp

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kapteinen, 7 Feb 2012.

1. Kapteinen

Kapteinen Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Heisann. Jeg driver å pusser opp en båt, og jeg tenkte å lage en film om denne båten. Det er jo alltid kult å se igjen gamle filmer, og det er mange ganger jeg har angret på at jeg ikke filmet det vi gjorde da. Nok om det, jeg tenkte å lage en film som varer ca 30 min. Denne skal inneholde litt omvisning, kjøring, testing, timelapse av jobbing, og litt mer.

Jeg har drevet med litt amatørfilming for noen år siden. Jeg kjøpte meg ett Panasonic Lumix DMC-TZ20 og skal kjøpe GoPro HD2. Jeg har redigeringsprogram på pcn

Jeg laget meg ett enkelt manus/synopsis om denne filmen på bussen i dag:

"Intro: Filme rundt hele skipet. Dette gjøres med enRIB eller en båt som IKKE lager bølger. Kjøres sakte rundt når båten liggerankret opp. Denne filmingen vil bli veldig treg, så vi redigerer dette myeraskere. 4x raskere. Det viktigste med denne filmingen er at kameraet ikketiltes under filmingen. Vi legger til en logo aller først hvor det står"Sagen Productions" og logoen til båten.

Omvisning: Vi viseralle fasiliteter om bord. Alt som dieselvarmer, varmtvannsbereder, elektrisk,motor, styreposisjon, cockpit, uteplass osv. Litt sånn "Autofil"stil. Klippingen vil være forholdsvis rask, også det samme med filmingen.Kameraoperatøren må starte med å filme fra akterenden og inn i kabinen. Dettekan bli meget vanskelig å få "proft" siden døren inntil kabinen erlav. Her kommer vi til å bruke stabilisator.

Vi må starte i dennerekkefølgen:
    • Uteplass til kabin
    • Omvisning i kabin(panorering, halvnært) Vidvinkel
    • Vise toalettrom(tilting/panorering, halvnært)
    • Barskap og skapplass(tilting/panorering, vidvinkellinse, halvnært)
    • Uteplass(vidvinkel, Panorering, halvnært)
    • Cockpit(panorering)

Tekniskeom bord:
    • Styreposisjon/instrumenter(panorering/tilting, nært)
    • Elektriske rommet(panorering og tilting, nært)
    • Dieselvarmer
    • Høyttalere
    • Vannpumper osv.
    • Motorrommet(her må vi se hva som er best)

Kjøring: Visehvordan båten er i vannet. Full fart, lav fart, legge til i havn osv. Lokasjonfor dette er i Gansvika, Øyeren. Også her ta litt "Autofil" og"Top Gear" stil. En person sitter å snakker om kjøringen av båten.Forteller litt om historien bak båtens konstruksjon, hvor mange det ble lagetog solgt, andre alternativer, noen spesielle fasiliteter, hvordan den er i myesjø osv. "

Dette er bare en enkel skisse og manuset skal finpusses videre. Hva synes dere? Hva tror dere kan bli bra å føye til?

Jeg har null peiling på laging av dokumentarer, men dere har noen tips å komme med?

På forhånd takk

Mvh Kapteinen

Del denne siden