Skolefilmprosjekt: ikke no navn ennå

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av fanzypantz, 7 Apr 2011.

1. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg og min gruppe på 13 stykker har ordnet et manus på en liten kortfilm 10-15 minutter har vi planlagt, og vi er nå så og si ferdige med manuset. Vi har tenkt å filme etter påskeferien.

Ingen av oss har vert skuespillere eller laget noen spessiele filmer. Blir spennende og så hvordan det blir med så mange replikker og kamaramannen som ikke kan kamera i det hele tatt :p Ikke meg (A) Kansje en av dem skulle være statist på Kompani Orheim elns, et par scener skulle filmes i Arendal.

Men her er hvertfall manuset: Vis vedlegget 207

2. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Skolefilmprosjekt: ikke no navn ennå

Av en eller annen grunn kan jeg ikke redigere mitt forigge innlegg, men her er redigert manus. siste version. tror det ikke blir mye mer endringer på det. Vis vedlegget 211 Håper dere kan lese gjennom det og være ganske kunstruktiv om ting som kunne vært bedre. 10 sider

3. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette var et tåli greit manus, forsåvidt ingen ting vi ikke har sett før, men det kan bli en spennende kortfilm!

Det som bekymrer meg er at dette neppe er en kortfilm som er lett å gjennomføre og nok fort blir veldig amatørmessig.
    Men det er jo bare å prøve, og kose seg med det. Det blir nok kjekt!

Lykke til!

4. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk :) blir utfordrene å få til overbevisende dialoger. En god del av det. Ingen av oss har heller ikke stor erfaring med kamerateknikker, jeg kan litt men gudene vite hvordan det blir når jeg holder kameraet ^^

Vi har hvertfall planlagt godt, det er ryggraden til en god film hvertfall. Husker forrige gang, alt gikk i dass PGA dårlig planlegging.
    Blabla nå skriver jeg bare masse, vi kommer sikkert til å ha det gøy med filmen, det er viktigst :)

5. moviekid

moviekid Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Litt irriterede at alle tre i avhørsrommet sier: "Han var i live når jeg gikk". Savner mer kreativitet og enkle detaljer som kan skille ene karakteren fra den andre. For meg virker som alle har gaske lik personlighet.

Syns det hele er ganske forutsigbart og det er ikke noe jeg allerede har sett en million ganger i de evig mange politiseriene som fins der ute.

Men for all del, det er et skoleprosjekt og det er ikke noe superbehov for et fantastiks manus. Det som teller er å få fram flotte bilder og godt skuespill for å kunne fortelle en historie, men viktigst av alt er det erfaringen dere får. ;)

6. fanzypantz

fanzypantz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk :) hm... la faktisk ikke merke til det. Vi glemte å skrive om personlighetne til rollene i begynnelsen, så vi har faktisk ikke tenkt over det. Får prøve å legge litt mer forskjell på dem.

Det vi tenkte det skulle hete først var egentlig CSI Æændal ^^ Men vi gikk litt vekk fra ren CSI paradoi til litt mer krimaktig.
    BTW vi går ikke på filmskole, det er studiespess. Så tror ikke alle valgte faget fordi de brenner for film eller radio osv. Mer fordi det høres kult ut. Føler jeg er den eneste på gruppa som egentlig brenner for filmlaging ^^ Og du har seff rett i at det er erfaringen som er viktigst :)

Del denne siden