"Skuggeprinsen" nominert til publikumsprisen!

En tråd i 'Reklame !' startet av Hakvaag, 10 Mar 2011.

1. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kortfilmen "Skuggeprinsen" er nominert til publikumsprisen på Sogndal Filmfestival.
    Filmen er gjort som en oppgave ved Danvik Folkehøgskole. Jeg oppfordrer dere til å se filmen og stemme på den.
    Se filmen og stem her!

Filmen er skutt på Canon 7D med Nikkor prime optikk. Min jobb på produksjonen var fotograf. Filmen er også nominert til "beste fiksjon" på Amandusfestivalen 2011.

Topp om dere også gir tilbakemelding på filmen!

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Sv: "Skuggeprinsen" nominert til publikumsprisen!

Jeg skulle til å se den, men jeg måtte scrolle meg forbi "I don't wanna wait in vain" så jeg fikk en aldri så liten fireminutters stopp der før jeg kunne gå videre. Av åpenbare grunner.

Jeg kom meg omsider ned til Skuggeprinsen, og selv om jeg jo ikke har sett de andre filmene og kan vurdere den mot konkurrentene, så så konkurrentenes stillbilder såpass kjipe ut at jeg får bare gå utifra at dette er den beste filmen, så jeg ga den ei stemme - mest fordi Supermann Hakvaag har vært med å lage den.

Når det er sagt, så får jeg sette i gang med å slakte den for alt den er verdt. Dette var en skikkelig chick flick og jeg måtte lese regissørens navn to ganger for å være sikker på at det var en gutt/mann som hadde laga den. Jeg ser nesten ikke for meg at noen med pung synes dette er fornøyelig. Men med den eventyraktige, søte lille fjollehistorien med jenta som gråter og får prinsen går sikkert rett hjem hos en del jenter.

Jeg likte lyssettingen i denne filmen. Det rød og blå i starten så veldig flott ut. Og innovativt og moro med ting i silhuett, selv om jeg nok kunne sett at dette ble brukt litt mer kreativt. Jeg skulle også ønske at det ikke var filma slik at jeg så lakenet der når hun gikk inn, at det var filma så jeg trodde det var veggen eller en gardin e.l.

Mannen som muligens skal være full virker mer som han har gått full retard og det er jævlig irriterende for det gjør at hennes gråting ikke egentlig virker som den har noen katalysator annet enn at den mongolide lillebroren hennes har spist for mye gjæra bær før festen.

Historia ender egentlig i ingenting selv om det jo er en slags eventyrlignelse med en lykkelig slutt. Historien spiller ikke på konseptet med skyggen/silhuetten på en slik måte at den gir noen dybde for premisset.

Fotoet er ok, selv om jeg alltid blir irritert av å se speilrefleksfilmer med dybdeskarphet på null. Man nullstiller på en måte effekten av lav dybdeskarphet når den brukes konstant. Ellers fikk jeg ved noen anledninger følelsen av at cinemascopen ikke var tatt høyde for ved innspilling siden det var noen HTOT-avkappinger der som ikke var helt optimale.

Til sist kan jeg nevne at filmen hadde et ganske profesjonelt preg og jeg rett og slett digga musikksporet. Den løfta filmen betraktelig.

3. kandy

kandy Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: "Skuggeprinsen" nominert til publikumsprisen!

Kenny Wang liker å skrive? OT: Fin film, likte den, men jeg kan ikke rate, fordi jeg suger på sånt. Stemma jeg ! +1 internetz for u.

Del denne siden