Skulle filme krig, satt fyr på kamerat

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av HenrikSolberg, 18 Apr 2005.

1. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  2. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Huff - det var grusomt.

Det er en her fra Rogaland som skulle filme noe fra andre verdenskrig. Håper ikke at det er han.

3. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    AU! stakkars gutt! Men hvorfor i huleste vil noen ha på en dress og tenne på seg? og uten å teste at den er brannsikker først?

4. Rad-X

Rad-X Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Når du er så dum fortjener du nesten det du får. Ikke misforstå, jeg mener ikke at han fortjente pinslen, men jeg hadde gitt hundre kroner for å få slå kompisene hans... Med planke...

Dette minner meg om en nesten like hjernedød person: En 16 år gammel jente var på en tur til oslo, helt alene. Hun blir frivillig med syv ukjente hjem, hvor hun blir voldtatt tolv ganger.

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Haha. Da ber hun om det ja. Spørs om ikke hun var en anelse nymfo. Fet scene å koreografere da. :idea:

6. The Norwegian Pikie

The Norwegian Pikie Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Det at hun blei voldtatt er da på ingen måte kult.. Og hadde ikkje vert kult å korigrafere.. :evil:

Ikkje det altså, hun må være ganske døv i toppen ja. :)

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Er ikke voldtekt kult lenger nå!? Er det noe jeg har gått glipp av? Jeg var så brennsikker på at voldtekt er grisefett. Det at ei dame skriker for full hals, eller gråter av smerte fordi hun får tvunget i seg et blodfylt lem er sexy som faen! Det å koreografere en heftig og slående voldtektsscene krever dyktighet, ikke noe man bare sysler unna; det er slike sterke scener man stolt kan vise fra til sine barnebarn. "Ja, slik startet jeg karrieren min, unger. Jeg håper og forventer at dere følger i deres bestefars fotspor."

Det er ikke så mange av de gode voldtektsscenene; men dette er noen å sjekke ut:
    Irreversible
    Baise Moi (ja, disse franskmennene)
    Once Were Warriors (snille onkelen)
    Enemy at the Gates (ikke egentlig en voldtektsscene, men verdt å merke seg; de knuller så lydløst de kan blant masse soldater samtidig som jenta er jomfru, godt regissert)
    The Crow
    Straw Dogs (min absolutte favoritt, rett og slett fordi det ikke egentlig er mulig å se om hun liker det eller om hun blir voldtatt.)
    Vanilla Sky (Begynner vel ikke akkurat som en voldtekt, men han dreper henne i alle fall, bra bare det)
    American Psycho (Må ikke glemme godgutten over alle; Pat Bateman)
    Mad Max

Ellers må jo Hitman: Contracts spilles hvis man vil drepe lettkledde damer på egenhånd uten fare for straff.

8. Kyrre

Kyrre Citizen

Selv om jeg moderator på dette forumet vil jeg måtte innrømme at det er sjeldent jeg ikke ler når Kenny Wang sprer sin humor. Og til alle voldtekt fans, sjekk ut hva som skjer med fransk film i disse dager. Voldtekt og generelt "non-safe" sex har visst blitt en trend hos våre venner med snurrebarter.

9. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Stakkars kvinner den dagen de guttene i Stortinget gjør voldtekt lovlig bare fordi det er "trend" :p

Håper iallfall at jeg klarer å ta vare på videoene mine til jeg blir gammel. Problemet er at alle videoene mine er på data - og cd er ikke lett å ta vare på pga slitasje, og harddisken må sikkert formateres før eller senere. Hvordan tar dere vare på videoene deres? Er dv-kassett bra nok?

10. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det var en som bor i nærheten av meg ja, jeg kjenner han ikke, og visste heller ikke at det var film de laget. Det eneste jeg hadde hørt om dette var mora mi som fortalte meg det i går.

11. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Altså, du filmer noe, legger det inn på PCen og redigerer det. Er da plutselig ikke DV bra nok lengre? På hvilket tidspunkt ble kvaliteten bedre enn det den var på råtapen? CD og DVD er ypperlige backup måter, så lenge man kjøper kvalitets plater. Hva mener du forresten med slitasje på CD? Det kan jo bli et problem å ta backup på CD/DVD hvis du ikke kan behandle dem. Vil ihvertfall foreslå at du lager en backupkopi og en brukekopi hvis du skal slette filmene fra harddisken. Ikke at formatering ville vært noe problem hvis du hadde partisjonert harddisken. Har man en egen partisjon til film så kan man slette og formatere og reinstallere og hva enn faen på de andre partisjonene uten at det berører filmprosjektene dine.

12. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det han mente var nok holdbarheten på DV-formatet. Hvis han f.eks. tok fram en kasett om 10 år, hva da? Eller en DVD med videofila! Nysgjerrig selv jeg! Synes det virker som om å lagre filmen på DV-kasett eller som data DVD er det beste. Det viktigste er å velge bra kasetter/DVDer... Tror jeg da...

13. Kyrre

Kyrre Citizen

DVDer og CDer dør etter 10-15 år da. Ligger filmen på tape vil den nok overleve lenge tror jeg.

14. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Mente holdbarhet ja - det med dv-kassett, mente jeg å overføre redigert video fra pc tilbake til dv-kamera. Tenkte at dv-kassett skulle holde lenger tid.

Det er jo surt når man har masse filmer, og ikke kan ta vare på dem til man er gamle. Jeg er helt sikkert på at jeg vil se videoklippene mine når jeg er 70-80 år gammel, hehe.

Kanskje jeg er nødt til å overføre/konverte hver 5-10 år til en ny format for å ta vare på dem :p

15. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så bra at når man spør om noe på ett amatør filmforum så blir man møtt av spydige og sarkastiske svar. Hehe. Slik det skal være.

16. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, jeg også synes svaret han fikk var litt i krasseste laget!

17. Rad-X

Rad-X Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    For å reklamere enda mer for Koroshiya Ichi vil jeg si at den har noen rimelig heftige sex-scener. Sjekk også Visitor Q (necrofili, scat og incest) og Fear and loathing (den er bare bra... uten voldtekt).

18. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg liker voldtekt, særlig viss folk river hverandre i stykker så blodet spruter mens de har sex, liker at de har sex med tarm innganger og putter rivne scener i munnen..særli digg når de driter på hverandre mens de slår på hverandre med kujern......eller kanskje ikke, haha jeg er enig i at det er god regi og få til den bra voldtekts scene, men sååå morro er det vell ikke?

19. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis man ikke ser filmene sine i løpet av 10 år så er de vel neppe verdt noe som helst. Man lager jo ofte kopier til andre folk, så filmene blir spredt etterhvert. Det vil nok alltids være mulig å finne en kopi et sted hvis backupen din har råtnet. Ellers så finnes det seriøse backupssystemer. Sånne "bånd" var jo populært før. Vet ikke hva de bruker nå.

Rad-X, altså, jeg kan forstå necrofili og incest, men scat? Det er bare sykt. Snakk om utrolig saklige off-topic greier.

20. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "Hvis man ikke ser filmene sine i løpet av 10 år så er de vel neppe verdt noe som helst"

Av og til lurer jeg på hva som er i veien med deg dahlskebank. Jeg har 300 dv kasetter liggende. Alt fra private opptak til opptak brukt i jobben. Det er nå slettes ikke sikkert jeg kommer til å se igjennom alle opptakene mine de neste 10 årene. Det samme gjelder alle ferdig produktene mine (som forresten ligger på to eksterne harddisker. Backup og backup av backup). Filmer man mye og produserer mye så begynner det med lagring og bruk spørsmålet å dukke opp kjapt. Det er ett veldig reelt spørsmål for de av oss som er travle. Jeg vet ikke selv hva jeg skal gjøre, kan ikke fortsette å lagre i all evighet på harddiskene.
    [/quote]

Del denne siden