Skurrete bilde etter å ha eksportert hjemmevideo - Premier

En tråd i 'Tutorialer' startet av LasseElden, 3 Feb 2008.

1. LasseElden

LasseElden Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Klok av skal vil jeg med det samme avfeie alle mulige angrep på at innlegget er mangelfult. Har det ikke tilstrekkelig info så tenk sjæl!

Ellers vil jeg sette umåtelig pris på alle konkrette tips om hvordan jeg går frem for å eksportere hjemmevideo i Adobe Premier. Problemet jeg har opplevd er at filmen deler seg og skurrer i anhver rad på skjermen og at det blir hakkete ved bevegelser.

Tenk om det er noen som kan hjelpe meg med dette!!!!

Ellers tar jeg også gjerne i mot tips om hvordan det er lurt å starte prosessen med klipp og lim. Har hittil bare sett gjennom videoen fra A-Å og stoppet og klippet ut sekvenser/situasjoner som hører sammen (f.eks. situasjoner fra ett besøk) og klippet dette ut og delt opp i naturlige rekkefølger (alt ettersom).

2. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Tenk om du slo opp på uttrykket "interlaced"! Tenk om du hadde fått mer hjelp om du ikke spurte så plagsomt!

3. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hahahahaha

4. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "OK" ^^

5. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Aaaaaaaaah!
    Hva er den OK greia for noe?

6. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  7. LasseElden

LasseElden Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Nok et bevis på at det er totalt umulig å få svar på forum!
    Tenk om det hadde det! Men tenke seg til å ikke engang ta hintet når det kommer med blinkende lys på en teskje!

Tror jeg dropper å få hjelp fra folk her på forumet!

8. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du fikk jo svar. Tror et lite søk på forumet finner frem hundre andre tråder om folk med interlacingsproblemer. Har du filmet i NTSC og redigerer i PAL, eller omvendt?

9. LasseElden

LasseElden Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ser jeg gikk litt hardt ut i spranget her! Tar den, men det er bare så frustrerende. Uansett. Jeg får bite i det sure eplet og lete litt rundt. Kanskje litt i overkant å få akkurat det svaret JEG trenger.

Tak for greit svar.

10. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Beklager, men opplysningene du gir er ikke nok for å kunne gi deg en konkret svar på problemet ditt. Mest sannsynlig er det interlacing, for mer info om det burde du søke det opp på feks Google eller wikipedia, selv om førstnevnte nok finner frem til sistnevnte. Det kan være du har filmet i NTSC og laget prosjektet i PAL, eller motsatt, eventuelt at du rendrer ut til NTSC når du har filmet i PAL og har prosjektet i PAL. Du kan ikke gi opp et forum etter første tråden din, bare fordi du ikke fikk nøyaktig svar. Dette er tross alt ikke skolen så du kan ikke forvente at en lærer kommer og retter problemet ditt med rød penn...

Del denne siden