små eksplosjoner

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av MonoProd, 11 Okt 2010.

1. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg skal lage en intro.
    Ideen er at en sitter ved en pult å skriver, så plutselig "eksploderer" mange bunker med ark og andre ting som ligger rundt han på likt i slow motion. Noen som har noen gode ideer til hvordan jeg kan få til dette, vil helst gjøre det med spesial effekter og ikke med visuelle. "eksplosjonene" skal ikke være sånne flamme kuler ol. mer som at papir og greier blir blåst opp i luften.

takk

2. WeedLion

WeedLion Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: små eksplosjoner

Jeg tror jeg kanskje forstår, men det kan hende jeg har missforstått, men du vil altså ha papir "eksplodere" akuratt som det var noe under de som blåste de opp i været?

Jeg vet ikke om noen enkle måter å i det hele tatt lage flygende papir. Den eneste måte å gjøre det via PC, er vel å skaffe noe greenscreenfootage av papir som blir blåst i luften, men jeg tror ikke det er så lett å skaffe.

Du kunne ha prøvd å blåse de opp fra det stedet du vil de skal "eksplodere" på, og deretter maske ut de delene og ting du bruker for å blåse papirene opp.
    Jeg vet ikke hvor god du er i After Effects, eller om du i det hele tatt bruker After effects, men dette er ikke så komplisert, men kan høres litt komplisert ut.

Om du ikke klarer det selv eller ikke forstår, kan jeg gjærne hjelpe deg og kansikje gå gjennom det litt nøyere.

Det hadde vært mye lettere om vi kunne snakket "live" med hverandre, som MSN eller noe sånt.
    Har du Steam?

3. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ja skjønner hva du mener og har brukt after effects en del. Har ikke steam men hvis du vil kan du adde meg på msn; freddy_torsvik@hotmail.com
    anyways takk for tipset :) noen andre som har noen forslag?

4. Skinrash

Skinrash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Kanskje dette hadde vært noe?
    Skjær et hull i en gammel pult eller i en treplate, legg bunken over hullet og få noen til å slå papirbunken gjennom hullet. Mulig du må filme fra en bestemt vinkel eller trekke en hvit sokk over neven slik at den blir vanskelig å se, og legg på noe røyk eller lysglimt i after effects for å skjule den enda mer.

5. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg tenker at Skinrash har en god ide, men istede for å slå gjennom hullet kan du bruke løvblåser, eller noe annet som gir et litt graftig lufttrykk!

En annen ide kan være å bruke fiskesnøre å dra i det underste arket! (dra det rett opp) og så fjerne tråden i after effects...

6. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

ideen med fiskesnøret var genial! tror jeg kommer til å bruke den for da kan jeg få mange til å skje på en gang ;D legger ut resultatet her når jeg er ferdig

7. AndaRockaz

AndaRockaz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Nå ble jeg fryktelig spent på å se resultatet av det, selv mener jeg ideen om løvblåsern hørtes bedre ut.

8. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

De første sekundene i denne http://vimeo.com/16145443 her kan dere se resultatet. Syns det blei ganske greit. Hva syns dere?
    btw. hvis noen vil hadde det vært fett med tilbakemelding på hele greia :D

9. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette så jo kjempe bra ut! Kan du si litt mer om hva du har gjort her? Det var jo noe som smallt også... Godt jobbet!

10. MonoProd

MonoProd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

takktakk, som sagt vi har hengt en krok i taket og en tråd igjennom kroken som igjen går ned til en papp plate under blyantene og papiret så dro vi i tråden og alt fløy opp^^
    smellene er lagt på i aftereffects etter på (action essentials)

11. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kult! Du kan være stolt av den der!

Jeg har kun sett filmen uten lyd, er på skolen! Hehe
    Skal se mer på det senere! Hadde vert kult om du kommenterte mine filmer også!

Tråden heter Konstruktiv kritikk tror jeg!

12. AndaRockaz

AndaRockaz Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Så kult ut, men syntes man så tråden altfor mye. AE dette vekk?

Del denne siden