SONY PD170 NTSC????

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av gjest, 21 Apr 2004.

1. gjest

gjest Citizen

Hei!
    Skal kjøpe et 3CCD kamera å vurderer å kjøpe PD170 kamera fra SONY. Har fått en veldig god pris på NTSC kamera, men jeg lurer...
    NTSC. Vil jeg få noen problemer med det? Når jeg redigerer på PCn vil det vel ikke bli noen problemer, da Premiere er kompatibelt med begge deler, men hvordan blir det når jeg tar det ut igjen...DVD, VHS etc. På DVDspilleren går det vel greit, men på VHS, må jeg konvertere å styre på da eller? Hvordan blir det, vil jeg få masse problemer? Det fleste nyere utstyr er vel kompatibelt? Og hvordan er det med TV? Jobber litt som freelancer og sender til NRK av og til, kan de ta i mot NTSC?

2. Anonymous

Anonymous Citizen

NRK har ganske sikkert utstyr som takler NTSC tapes og sånt, tror ikke det er det som er problemet.
    Problemet er at amerikanerne bruker 110 volt, her i Europa bruker vi 220.
    Så det oppstår en konflikt når du skal lade opp kameraet ditt, for eksempel.

3. gjest

gjest Citizen

Akkurat det er ikke det store problemet. Jeg er fullt klar over det, jeg er mer bekymret over hvordan et NTSC kamera klarer seg i Norge.

4. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg gjentar her et avsnitt fra en tidligere post som konkluderer med at iallfall jeg aldri ville ha kjøpt meg et NTSC-kamera:

Del denne siden