Speilrefleks vs Videokamera

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Anonym, 23 Mar 2012.

1. Anonym

Anonym Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei :)Lurer på hva dere mener i forhold til å kjøpe nytt kamera til filmgruppa mi, når det står mellom speilrefleks( Canon 450D (brukt), eller Canon 5D (brukt), eller Canon 550D (nytt)), eller video kamera (Sony HDV kamera (Brukt) eller Canon HDV kamera (brukt)). Prisklasse rundt 4000-7000.Takk for svar på forhånd :):D

Sist redigert: 23 Mar 2012
  2. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Speilrefleks vs Videokamera

Canon 450D og 5D har ikke videofunksjon. Om du mener 5D Mark II, så er det en annen sak. Det er et veldig godt kamera til stillbilder og video. 550D er ikke like flink med stillbilder, men tar veldig fin video. Har imidlertid ikke ISO-doblinger av 160, som du vil ha når du filmer for å få minst mulig støy. Da må du installere Magic Lantern, som kan ødelegge kameraet og garantien på det splitter nye kameraet ditt. Nå har jeg ikke hørt skrekkhistorier om dette, men det er et valg som må tas med det i tankene.

HDV-kameraer kan ta fine bilder, men jeg foretrekker selv å ha alt digitalt. Andre med mer erfaring med slike kameraer er kanskje uenige. I din prisklasse ville jeg gått for 550D. Dropp kit-objektivet og kjøp kun hus, da 18-55mm'en har veldig dårlig fokusring til filming. Har et slikt selv, men bruker det rett og slett ikke. Jeg ville kjøpt noen brukte objektiver, litt billigere enn i butikken. Objektiver går ikke ut på dato like raskt som kamerahus og fotografer er som regel veldig flinke til å holde orden på utstyret sitt.

3. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Har jo vært inne på dette før, hehe! Men sier det gjerne igjen - Panasonic GH2 gir deg MEST for pengene mht. bildekvalitet. GH2 er et "micro-four-thirds" kamera, dvs. ikke et DSLR-kamera, men et systemkamera uten speil. Dette er hva ekspertene på eoshd.com har å si om det beste kamerat på markedet for tida: "there’s no question that this is easily the best bang for buck camera in the world right now and capable of a superb image".

Hele artikkelen kan sees her: Which digital cinema camera to get now? | EOSHD.com

4. Anonym

Anonym Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ang. Spilrefleks, så mener jeg 5D Mark II. I den prisklassen er de kanskje litt gamle, men har det noe å si i forhold til de andre?

Del denne siden