Spillefilm: Eventyrmanus

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Kim Lopez, 11 Apr 2011.

1. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har skrevet noe om min egne prosjekter i dette forumet, så det er vel kanskje på tide =)

Jeg har siden starten av 2008 jobbet med et prosjekt som er inspirert av Norske folkeeventyr, og etter mye jobbing frem og tilbake med en kamerat har jeg kommet frem til et resultat jeg selv er ganske fornøyd med. Og i den sammenheng lurer jeg på om det er noen som kunne tenke seg å lese manuset.

Jeg vet det finnes flere her som kunne tenke seg å gjøre dette, og samtidig ta det seriøst da det er lagt ganske mye arbeid bak selve prosjektet. Filmen skal kun selges som et manuskript og etter planen produseres av et veletablert filmselskap i Oslo. Dersom jeg får det som jeg vil =)

Så, er det noen her som kunne tenke seg å lese et ca.75 sider langt manus og gi tilbakemeldinger på selve handlingsforløpet, så er jeg veldig åpen for det.

Gi lyd her, eller send meg en mail på kimlopez@gmail.com og så tar vi det derifra. (nevn gjerne hvem du er på forumet).

Og til dere som allerede kjenner meg og kunne tenke seg å lese det, si ifra så sender jeg mail =)

Hilsen Kim Lopez

Sist redigert: 11 Apr 2011
  2. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Spillefilm: Eventyrmanus

Jeg vil gjerne lese det :)
    Ikke at jeg har så veldig mye faglig tyngde på feltet akkurat, men min subjektive tilbakemelding kan du få. Isåfall får du svar i påskeferien :)
    boblesaft at gmail dot com

3. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg hadde ingen planer å lese hele manuset overhodet allerede nå, men siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre tenkte jeg å lese gjennom et par scener før jeg gikk til middag... Et par scener ble det altså ikke - starten var så pass interessant og spennende at jeg ble sittende oppslukt til siste side, 73.
    Fra begynnelsen til første møtet med eventyrverden er utrolig "oppslukende" og interessant som holdt meg lesende. Et vanvittig bra utgangspunkt for en norsk spillefilm om det store eventyret vi alle kjenner. Minnet meg kanskje litt om entreén til Narnia, men alikevel synes jeg det ble noe eget og spennende på grunn av den norske eventyrverden som vi alle er bundet til fra barndommen. Jeg har lite erfaring rundt manusskriving og har aldri lest et "proffesjonelt" manus som har blitt filmatisert, men må bare få sagt at selve manuset virket for meg veldig godt skrevet. Må bli en fryd for skuespillere å lese gjennom!

Kan se for meg mange barn ville sett denne filmen, men kanskje vil sitte igjen med noen spørsmål mot slutten (?). Den traff derimot min målgruppe mitt i blinken (19 år gammel student), som synes dette virker som et utrolig spennende eventyr! =) Gleder meg til å oppleve dette på kinolerretet!

Om jeg kommer på noe annet å si, vil du nok få svar igjen senere, da jeg som regel tenker mest kreativt med hodet på puta rett før nattessøvnen henter meg :)
    Oppdater oss gjerne her på forumet om hvordan prosessen videre går!
    Lykke til!

Sist redigert: 13 Apr 2011
  4. SondreRy

SondreRy Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg leser det gjerne! :)

Regner med at jeg også kan gi svar i løpet av påskeferien!

Sondrery@gmail.com

5. Alex DeLarge

Alex DeLarge Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Leser gjerne og kommer med tilbakemelding snarest.

perove@rocketmail.com

6. IngridA

IngridA Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg kunne gjerne også ha lest det. Kan ikke si jeg kan så mye rent faglig akkurat, men subjektivt kan jeg ihvertfall komme med en tilbakemelding. :)

7. moviekid

moviekid Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Jeg vil gjerne lese manuset også og skal prøve i gi så god konstruktiv tilbakemelding som mulig i løpet av ferien ;)

aleksoren@hotmail.com

8. Kim Lopez

Kim Lopez Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Nei og nei og nei og nei! Nå skrev jeg en laaaaang post her og trykket på feil knapp slik at alt ble borte for meg. Så denne posten blir nok noe kortere!

Tusen takk Boblesaft, hyggelig å lese at du likte manuset og det holdt deg gående gjennom fortellingen! Som du sikkert forstår ligger det en lang prosess bak det å forme et slikt manus, og da varmer det skikkelig å lese at du ble sittende oppslukt =) Ang Narnia så har jeg faktisk ikke sett filmene eller lest bøkene, men jeg kjenner til overgangen fra den virkelige verdenen til eventyrverdenen. Dette er grunnen til at jeg har unnlatt å se filmene, rett og slett fordi jeg ikke vil sitte igjen med et manus jeg selv tror er orginalt, men som "stjeler" fra lignende filmer. Jeg har faktisk tvunget meg selv de siste årene til å ikke se nye eventyrfilmer og "barne-eventyrfilmer" som i det hele tatt kunne ligne smått på min egen ide. Synd, jeg liker jo eventyrfilmer =) Men nå kan jeg jo snart se en hel haug på rappen =)

Jeg tror faktisk jeg må si stopp fra nå, det er veldig hyggelig at mange viser interesse for å lese manuset, men nå tror jeg ikke jeg/vi trenger fler i første runde. Det kan fort bli rotete da jeg må ta til meg en haug av nye synspunkter og så bearbeide det til et nytt utkast. Kanskje vi kjører en ny runde da, dersom folk fortsatt er interessert.

Uansett, tusen takk for støtten fra NAFF.

Hilsen Kim Lopez

9. vidunderbarn

vidunderbarn Citizen

wondachild@hotmail.com
    Skal prøve å få lest samt gitt feedback etter diverse skoleoppgaver er ute av verden.

Del denne siden