Sprenge en modell...

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av erdnis, 28 Mai 2004.

1. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei
    Jeg skal lage en modell av et vanntårn som skal eksplodere. Jeg har tenkt til å gjøre dette uten animasjon, bluscreen eller lignende. Jeg har heller ikke tenkt til å dyppe det i bensin så det bare begynner å brenne, det skal eksplodere. Det skal heller ikke renne noe vann ut.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette helt ufarlig?

2. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    skal du ha en liten modell du ska sprenge?? eller en ordentlig?? Vis du har en modell (dette er noe de gjør i proff filmer) De lager en modell og så fyller du dn md krutt (Kinaputte) og legger lunten sånn at du kan tenne på også er d bare og filme.. Men du må jo ha en bakrund og vis du ska gjøre d enkelst så tar u bluescreen.. Men du kan finne et sted der du kan plasere modellen slik at du bare får blå himmel bak.. Det er noe jeg pleier og gjøre..

3. ku

ku Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Med en kinaputt så vil det sprenge ja. Men eksplosjonen kan bli litt kjedlig da alt skjer veldig fort (blir ikkje så veldig bra og bare slowe i software)
    Så det kan vere en ide og heller gå for en eksplosjons arta brann i tilleg for og få "the Hollywood look" Da er lighter gass, bensin, nafta, osv bra og bruke, kommer litt ann på hvordan du har mulighet til å pakke det inn. Gass er greit i små tynne poser. bensin kan trenge litt mer trykk for og bre seg god og dermed ekspandere fint ut av tårnet.

Del denne siden