Star Wars - Jedi Refugee - A New Haven *Offisiell tråd*

En tråd i 'Reklame !' startet av Chandler, 28 Okt 2003.

1. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eh... Trenger du hjelp ?

Sikkert mange her på forumet som i større eller mindre grad kan bidra ? , på den måten økes ressursene med antall personer, sw-pakker etc. tenker vel spesielt på FX shot ;)

MVH
    Tor-Bjarne

2. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Filmen kommer til å være tilgjengelig for nedlasting på hjemmesiden til filmen (og kanskje theforce.net hvis jeg er heldig) når den er ferdig... og det beste er at den er helt gratis :)

Det er godt mulig jeg vil trenge det etterhvert... Første fokus nå er iallfall å få filmet den ferdig. Men når det er på tide med effekter kan det hende jeg trenger hjelp. I såfall vil forespørslen komme i denne tråden.

3. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hei,
    jeg bare lurte på om du skal/må reklamere for lucas art i filmen din? du skjønner jeg skal lage en Star Wars film selv også. :D

4. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du bør vel komme med en liten takk til LucasFilm og si at lyssabler og andre trademarkede saker og ting tilhører LucasFilm. Min slik kommer i slutten av rulleteksten.

5. jojs

jojs Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    SFX

Svinefete effekter!!!Dette blir bra!!
    Hvordan har dere laget den scene der Shuttle Tydiriun flyr over trærne?
    Altså: hvordan fikk dere det til å se ut som om den er mellom trærne og himmelen?

6. Kyrre

Kyrre Citizen

Kun for å brife med Star Wars kunnskapene mine, vil jeg minne deg på at Chandlers "Shuttle" sansynligvis ikke er Shuttle "Tydirium", siden dette er en spesiel "Shuttle", brukt av Darh Vader i "Return of the Jedi". Stusset faktisk litt på dette med at en Jedi flyr rundt i Imperial Shuttle, sikkert stjålet, men nok om det.

Jeg tror Chandler selv skal svare på hvordan han gjorde effekt shottet sitt, men personlig tror jeg det har noe med å merke av det som er lyst og det som er mørkt, og gjøre det slik at 3D modellen kun vises der det er lyst, altså himmelen, ikke trærne, som er det mørke.

7. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Darth Vader har aldri flydd rundt i shuttle Tydirium. Det var rebellene som hadde stjålet den shuttelen for å komme ned til Endor. Shuttelen Vader bruker i ROTJ er ikke den samme shuttelen.

Når det gjelder effekten er den veldig enkel. På sommeren er det ofte fint vær, og hvordan er himmelen da? Skyfri. Og hva er himmelen da? Blå. Så hva har man da? Naturens bluescreen... Legg sammen resten selv ;)

Hmm... Angrer nå på at jeg ikke plasserte noen skyer på himmelen og, for å få effekten til å virke enda mer imponerende :)

8. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    virker himmelen som en bluescreen? tøft! :D

9. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ikke som ekte bluescreen, men god nok forskjell mellom det blå i himmelen og det grønne på trærne til at det er brukandes til det bruket.

10. clarion

clarion Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er mest spent på forklaringen til Jorden :) , synest å huske rulleteksten lød noe slikt som "i en fjern galakse, for 50 millioner år siden" - fantaserer om sorte hull og tidsreiser :)

MVH
    Tor-Bjarne

11. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det skrev jeg i Igår fikk jeg lyssabelen min-tråd, som passer egentlig i denne tråden, tenker jeg

12. Kyrre

Kyrre Citizen

Ops.. selvsagt..:oops:, men det var ikke rebellene selv som sjal den.. det var deres bothanske spioner.. :roll:

13. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Spionene fikk bare tak i kodenøkkelen for å komme ned på planeten. Og "the bothan spies" er fremdeles en del av opprørsalliansen... sånn for å pirke litt :)

14. Kyrre

Kyrre Citizen

Hvorfor visste jeg at du kom til å si det? :?

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hehe,
    foresten, kommer revenge of the sith ut i 19 eller 25 mai, eller noe annet?

16. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det er ikke sikker når det kommer i norge, men i usa kommer det samme tid som den første star wars filmen - husker ikke helt datoen.

I norge kommer det sikkert en uke senere pga tekst

Chandler: forresten, hvor seriøst skal du gå med prosjektet? akter du å fikse alle scenene så bra som mulig? jeg er villig til å hjelpe til hvis det trenges (sikter mest på fargen og lyssabel)

17. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hei,
    det med kostymer til filmen din, hvordan gjorde du det? lagde du alt selv? betalte du noen for å gjøre det?
    er manusene til de to andre filmene dine ferdige enda? hva skal de hete?
    GLEDER MEG TIL Å SE FILMEN! :D

P.S. hvis du bruker skyte våpen i filmen, hvor fikk du de fra?

18. Kyrre

Kyrre Citizen

Den første Star Wars filmen (A New Hope) ble sluppet 25 Mai 1977. Episode II så vi her i Norge samtidig som USA'erne, og før flere andre land i verden. Så hvorfor skulle vi ikke også få se (trolig) siste kapittel på på den virkelige premiere dagen? Har begynt å grue meg til å sove utfor kinoen for billetter allerede. Blir kaldt.

19. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvordan går det med filmen Chandler? Har ikke hørt om den på en stund, og premieren nærmer seg!

20. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lurer stadig på det samme...

Vil den lansere som planlagt? Mai/juni 2005 som timeplanen stod?

Del denne siden