1. Snikende_Ullteppe

Snikende_Ullteppe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Spm 1: Er det noen som vet om noen plasser i Oslo/Norge man kan få kjøpt Star Wars kostymer, leter da spesielt etter Anakin-kostymet fra Ep. III.
    Internettbutikker eller vanlige?

Spm 2: Hva er beste måten å få en 16-åring til å se ganske gammel ut? Vi tror ikke sminke får dette til å se bra ut, kan det gå med løsskjegg?

2. Snikende_Ullteppe

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Spm 1: Er det noen som vet om noen plasser i Oslo/Norge man kan få kjøpt Star Wars kostymer, leter da spesielt etter Anakin-kostymet fra Ep. III.
    Internettbutikker eller vanlige?

Spm 2: Hva er beste måten å få en 16-åring til å se ganske gammel ut? Vi tror ikke sminke får dette til å se bra ut, kan det gå med løsskjegg?

3. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Star Wars kostymer: Send en mail til UKM og spør. Da jeg var på landsmønstringa i Trondheim i starten av sommerferien hadde de leid inn et Darth Vader kostyme, et Stormtrooper kostyme, et Princess Leia kostyme og et Yoda kostyme.

Få en 16åring til å se eldre ut: Jeg ville droppet 16 åringen og byttet han ut med en skuespiller i den alderen du trenger.
    Er nok ikke så lett å få en 16åring til å se gammel ut, med mindre du har gode sminke kunnskaper!

4. Snikende_Ullteppe

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kan dessverre ikke bytte han ut, siden alle rollene spilles av ungdommer i alderen rundt 16 år. Jaja, vet at dette er litt dumt, men det er vi som sitter i "styret" som spiller alle hovedrollene, og hvis han blir droppet blir han nok veldig sur, samt at vi blir saksøkt av frifond fordi dette skal være en demokratisk gruppe.

5. pordey2

pordey2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis alle (utenom den ene) er enige om at en eldre skuespiller er bedre er det et demokratisk flertall og voila, ingen "søksmål"

Når dere i utgangspunktet bare har 16-åringer i hovedrollene, kan det umulig være så viktig at det skal se realistisk ut?

6. Snikende_Ullteppe

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Stort sett formålet med filmen er jo bare at vi skal ha det morsomt å prøve å få lagd en "profesjonell" film, ikke at den nødvendigvis skal se realistisk ut... Men jeg bare lurte på om det var noen måter å få han til å se gammel ut, og jeg fikk ikke helt svar på om det funker med løsskjegg...

7. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tja, om dere bruker løsskjegg vil nok folk skjønne at han skal se gammel ut, men det kommer nok ikke til å se realistisk ut. Med mindre du da har noen ekstremt bra sminkører som kan lage en rynkete maske til han da.. :p

Kan dere ikke bare prøve dere fram til dere finner noe dere er fornøyde med da? Og hvis dere først har så mange unge skuespillere så hadde det kanskje vært en idé å lage en film som inneholder mange ungdommer.. ;)

8. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  9. Snikende_Ullteppe

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for linkene df, hadde vi hatt noen dyktige sminkører kunne vi sikkert fått til noe bra. Men er det noen som vet om det går ann å gjøre dette i After Effects eller noe? Bare flashe mellom ung og gammel i et sekund eller noe?

10. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ..

Et lite tips når det gjelder sminkører, spør noen jenter i klassen eller hvis det er noen jenter med i produksjonen om de kan sminke han, det er ihverdtfall bedre enn at noen gutter uten noen utdannelse eller kurs i sminke skulle ha gjordt det 8)

11. Snikende_Ullteppe

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, ok skal spørre en av dem som er med. :D Regner med vi hadde gjort det uansett, siden ingen av oss gutta er spesielt dyktig med sånt.... :p

12. Spike

Spike Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg vet ikke om noen butikker i norge men man kan bestille omtrent all Star Wars draktene på www.starwars.com

13. John.C

John.C Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  14. dole

dole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  15. robi-wan

robi-wan Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Mitt beste råd til deg er å lage dem selv. Ikke billig, men det gir best resultat. Om du ikke kan selv, få noen andre til å gjøre det for deg. Noen proffe.

16. Eivind O

Eivind O Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    angående den gamle mannen (16 åringen) kan han jo være en spesiell rase? som lever i mange år, og holder seg godt :lol:

17. matstver

matstver Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Star Wars kostyme

hvor mange er dere?jeg driver nemlig å lager en film med to søsken barn og to av oss er 13 og en annen er 11 så det er ikke så dumt(hvis du vil se litt av filmen så send meg en mail)

18. Arne Undheim

Arne Undheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Star Wars kostyme

Sitat fra: Snikende_Ullteppe på August 11, 2006, 14:06:47

Husk å se hvilken dato posten er i fra.

19. Oceanstudio

Oceanstudio Lt. Commander

Liker mottatt: