Start på en film

En tråd i 'Introer og logoer' startet av Freddern, 27 Okt 2005.

1. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann.. Jeg holder på å lage en film så har jeg filmet en start på filmen.
    Men er usikker på åssen den skal være. Er det noen som har ideer
    Og om hva slags bilde farger jeg skal ha osv..

Link:
    http://www.home.no/bekkelagetfilm/start.wmv

Sorry for at kvaliteten er dårlig!!! :cry:

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Og filmen din handler om vold? Maskerte menn som banker opp andre mennesker?? Eller spør du oss hvordan resten av filmen skal være?

3. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Filmen har en bra STORY... men hva syns dere om starten, er det noe jeg skal endre på? og hva slags farger burde jg bruke på bildene?

Har filmet en del mer enn det der, manus er klart, det er et film prosjekt med et bra manus, med en ungdom, som lever for seg selv som rømte fra et barnehjem og begge foreldrene døde i en ulykke, og han jobber nå for en gjeng for å tjene penger, og han liker ikke å gjøre det han gjør, men han må gjøre det for å overleve, også blir de tystet på etter dette, og han får skylden og mister alt. og må begynne å klare seg selv mens han blir jaget.. er en del masse

4. Fixer

Fixer Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så filmen følger en av gutta i svart da? Hvis du allerede har filma mye og for det meste lurer på valg av "look" på filmen så er vel dette mest et spørsmål om etterproduksjon.
    Utfra hva jeg kan se nå så har du ikke gjort så mye med fargene i filmen hittil? Lyset ser ganske naturlig ut og snøen bidrar til det blå skinnet som er i noen av klippene. Spørsmålet er vel mest vilken stemning du vil formidle gjennom filmen. Sånn som jeg forstår det skal dette være en litt mørk og skummel film, så da kanskje den bør være litt mørkere og kaldere i fargene? Hvilke farger eller andre postproduksjonstriks som formidler hvilke stemninger kan man lese en del om på nett. Så mitt tips er at du/dere gjør dere opp en mening om hvilken stemning dere er ute etter og spør eller søker etter informasjon om hvordan dere kan få til dette.
    Lykke til!

5. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Noen som har flere ideer hva jeg kan endre på starten el noe? åssen de ville ha gjort det med fargene?

6. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare en ting jeg ikke skjønner... Hvorfor er ikke klippet i widescreen? Du har da XL2? Og hvorfor bruker du WMV fremfor H.264 (quicktime)... Det gir milevis bedre kvalitet!

Når det gjelder klippet så synes jeg det startet veldig bra... Rolig og balansert... Men jeg føler en trenger en temposkifting i det stemningen blir opphetet... Altså i det øyeblikket gutten begynner å løpe...

Og hvis du har et bra manus, så vil jeg gjerne lese det... Hvis det ikke er hemmelig da! :wink:

7. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    finnes den komprimeringa i Premiere pro 1.5?

Jo, kan jo det! at når han begynner å løpe så er det vanlig tempo?
    Resten handler om meg, altså han første du ser! Med stemme osv!

manuset er desverre secret nå:p

henrik har u noen tips til farger og vha jeg burde bruke?

8. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kommer jo helt ann på hvordan du vil at filmen skal se ut...

Er ikke sikker på om koprimeringa finnes direkte i Premiere... Men hvis du koder ut filmen til MPEG2 i Premiere kan du kode den videre til .mov med h.264 i Quicktime Pro...

9. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    det fantes i premiere.. skal kompri mere den nå og legger den ut da!

Joda, skal jo være slik.. har du noen flere ideer liksom?
    Anngående fargene! klarer aldri å fikse det bra nok!
    begynnelsen skal på en måte være mørk, men vær gang jg prøver blir dt for blått og rart på en måte

10. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    en gjeng midt ute i en skog??

11. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er vi ikke alle leie av gjenger som løper rundt i nabolaget da? ;)

12. Spaghetti

Spaghetti Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes filmen var alt for treig og skulle hatt litt dialoger eller en bakgrunns monolog. og ikke glem musikk.

Bruk veldig mye mindre sakte film og syns du heller burde bruke total i stedet for å fokusere på han ene fyren før du paner over til han andre.

Lydene når navnene deres kommer opp var prikk like. skaff bedre lyder. var det meningen at det skulle være slå lyder?

men ellers bra jobba.

13. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er ikke i skogen, en sti med trær ved veien...

Skal fikse på slowmotion..
    Og slå lydene er faktisk ekte, bare i slowmotion lyd....
    skal ikke være dialoger, dette er bare innledningen til en film og filmen handler om han ene personen, meste er en sann historie, er bare fikset litt på..

Er ikke en gjeng film, handler om hovedpersonens liv, trist historie faktisk..
    Skal sette i vanlig tempo når begge begynner å løpe for å få fart idt.. fargene er ikke fikset.. Skal ikek være dialoger som u kansjke har fett med deg, skal ikke være musikk heller, men trur jeg skal ha musikk når det blir vanlig tempo.. Dette er en film med egen stil, det skal ikke være noen vanlig film, trist og mørk.. ekke bare fight og dop.. er faktisk bare med dop i 2 scener..

VEntet ikke sånn kritik:p men jaja.. dere får vente til et resultat, filmingen er ikke ferdig i værtfall..

Og tekstene er skiftet om også osv..

14. trollet

trollet Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    har ikke så veldig mye å si bortsett fra at jeg ville personlig ha droppen slowmotion...

15. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    er det noen som vet om en bra sang som passer bare til når de to begynner å løpe, fordi først er dt slowmotion og akuratt når de begynner å løpe skal det komme musikk.. Rock eller hip hop? noe som viser at det er rått eller noe, ikke for heavy

16. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bruk Color Balance til fargekorrigering. Helst senk noen av fargene, ikke øk. Økende farge kan gi støy (noise).

Så er det gode gamle Contrast du bør bruke. Minst 10, syns jeg. Jeg pleier å bruke 20.

17. Spaghetti

Spaghetti Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg personlig syns ikke du burde ha sånn heavy musikk eller noe når de begynner å løpe. JEG hater det hvertfall. bruk heller sånn musikk som f.eks i gangs of new york når de sloss der.

18. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, men jg tar ikke musikk fra den filmen... er bare teit gjort...
    Men? Noen som vet om sanger som er lignende da?

19. Spaghetti

Spaghetti Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Massive attack har noen liknende sanger..

20. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ojsann, den var treig. Sånn bokstavlig talt :wink: Syns ikke det var så kult med slow motion hele tida for å være ærlig, i tillegg til den kjedelige farge korrigeringa da. Har vel ikke så mye annet å komme med enn ting som folk stort sett har sagt før.

Del denne siden