Starthjelp

En tråd i 'Regissørenes og manusforfatternes forum' startet av Outbreak, 24 Jul 2004.

1. Outbreak

Outbreak Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    For hver film jeg ser så kommer jeg på nye ideer til filmer. Har to stk storyer som jeg har leket litt med. Men hvordan komme i gang med å få knotet dette ned på papir. Vil vel tro at det lønner seg å skrive noen tettpakkede sider med storyen for så å skrive en mer utfyllende. Eller hur? Den ene storyen jeg har er om ran av pengetransport som er så pop for tiden. Den andre vil jeg si er en litt smågenial ide til en grøsser med norsk natur som hovedpoeng. Ikke noe Blair W. Project. men en film som utspiller seg på en "nedlagt" øy med gamle fiskebruk. Så tips mottas med takk!

2. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kombiner begge historiene. Ranerene drar til den øya med fiskebruk etter ranet. Ser for meg en slags variant av "From dusk till dawn" nå.
    Du bør skrive ned alle ideene dine. Alt trenger ikke henge sammen med det første, bare få alt på papir.
    Deretter kan du prøve å samle alle trådene. Begynn med begynnelsen og pass på at du har et mål med hele historien. Introduser folk først og så la det utvikle seg (hvis ikke du raner banken, introduserer folk på vei til øya og lar handlingen på øya utspille seg). Det kan også noen ganger lønne seg å begynne på slutten når du har kommet halveis. Det er slik Don Rosa lager historiene sine. Først fra begynnelsen til halveis, så baklengs fra slutten og tilbake til halveis.
    Men alt bunner i grunn ut i inspirasjon og motivasjon. Du har tydligvis det første og må finne det siste. Men bare du kommer igang går alt mye lettere. Den største hindringen er å komme igang.

3. Outbreak

Outbreak Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    hehe. Takk for tipsene. Tror jeg lar de leve sine egen verdner de to historiene. Planen var å ha en grøsser som ikke kan skje. Altså en film som inneholder elementer som ikke er naturlig som "The Ring". (Men ikke noe ala den da.) Men så fikk jeg jaggu en genial ide som gjør at historien i filmen faktisk kunne ha skjedd i virkeligheten.

Del denne siden