Stillbilder på Pinnacle

En tråd i 'Programvare' startet av Baldur, 1 Sep 2005.

1. Baldur

Baldur Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei! Dette er noe jeg har lurt på en god stund, nå. Enhver dokumentarfilm har stillbilder som en del av filmen. For at det skal se bra ut, er det alltid en sakte zoom på bildene (innover eller utover), slik at det ikke skal se ut som om hele filmen stopper opp. Jeg har laget en dokumentar selv (komedie-dokumentar - ganske morsom, men allikevel seriøs og bra, liksom :wink: ), og til dette brukte jeg Windows Movie Maker.

På Windows Movie Maker kan du ha effekter på stillbilder, og kan enkelt legge til svak zoom på hvilket som helst bilde. Dette har jeg ikke har fått til på Pinnacle Studio 9...! Går ikke dette an? :? I såfall, kan noen vise meg hvordan...? Hvis ikke det går an, så er dette et stort minus...! :cry:

2. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er masse som ikke går i Studio, blant annet å zoome!

3. Baldur

Baldur Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    8O ... okeeei! Skal ikke Studio 9 være det beste av det beste, da? :? Det har i hvert fall jeg hørt :lol:

4. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

mangel på zommeffekten var ett sirt - da, hadde virkelig satt pris på den. studio er bra synes jeg, viss den kunne slutte å lukke seg når det passer den...

5. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Nei er nokk meir det værste av det værste. Men Pinnacle Licued er av den bedre sorten. Er storebroren til Studio 9, eller den proffe versjonen.

6. df

df Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  7. mrlee

mrlee Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Selvfølgelig kan du kjøre zoom på stillbilder i Pinnacle Studio. Det finnes en funksjon som heter pan and zoom under "effekter" og du kan også få det til ved å bruke "grab video frame". Da kan du plukke ut et bilde fra filmen og bruke det som stillbilde og der er det også muligheter for å kjøre pan og zoom.

Forøvrig synes jeg det er vel mye "dissing" av Studio her på forumet. Studio er mer en godt nok til å få til en bra produksjon. Det er nok heller filmskaperne og materiellet, ideène og gjennomføringen det kommer ann på. All verdens effekter og muligheter kan ikke redde en produksjon hvis man ikke klarer å formidle historien.

Jeg bruker selv Studio 9.4. og synes det fungerer alldeles utmerket. Har mer enn nok av muligheter der, og trenger man mer kan man alltids laste ned effekt pakker el.l. fra Pinnacle. Det koster ikke så mange kronene.

8. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    poenget er at det koster kroner, uavhengi av hvor mange. Det skulle vært inkludert en zoom effekt i pinnacle, så brukbar som den er.

9. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Selvfølgelig koster det penger. Men så er jo "grunnpakken" rimelig også da. Hadde alle effektene vært inkludert så hadde sikkert prisen vært deretter også. Så sånn sett så er det jo genialt, så du slipper å betale mer for et program med en hel masse effekter du muligens ikke har bruk for. Jeg synes studio er genialt for sitt bruk jeg. enkelt er det også.

10. Baldur

Baldur Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hmm... :? Jeg tror at jeg holder meg til Windows Movie Maker. Det har ikke alle mulighetene, men det tilfredsstiller i hvert fall de grunnleggende behovene :roll:

11. remiant_85

remiant_85 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    når jeg starta foretrakk jeg pinnacle istedet for windows moviemaker, synes det er et helt ok program sånn for starters, men så var ikke jeg ute etter den ettertrakta zoom effekten da;)

12. Kyrre

Kyrre Citizen

Det er få her som gir en hesterompe om Pinnacle har få preset-effekter. Det jeg trenger et klippeprogram med de rette redskapene til selve klippingen, og programmet må være stabilt og oversiktelig. Pinnacle Studio oppfyller ikke disse beskjedne kravene.

13. Baldur

Baldur Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Kunne ikke sagt det bedre selv :wink: (eller jo - det med hesterompen :p )

14. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Enig med Kyrre! Hadde Pinnacle Studio for en stund siden, men det var ikke mangel på effekter som gjorde at jeg fort la det på hylla.. Stabiliteten var vel mildt sagt ikke helt på topp, i hvertfall ikke hos meg..

Studio+Liquid=to forskjellige verdener!

15. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Henger meg på... Helt enig... Stabiliteten er ikke tilstedeværende...

Men må legge til... Faren min f.eks. hadde nok ikke overlevd uten dette programmet. Vel det var kanskje litt overdrevet, men han bruker det til familiebegivenheter han filmer osv, og for hans bruk er det helt perfekt...

16. Chrissj

Chrissj Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Må bare legge til at Liquid heller ikke er noe å rope hurra for.

Ok, brukervennlig er det. Lett å bruke og greit og sånn. Men den er jo fullspekket med bugs som har gjort den daglige produksjonen til ett helvete på min arbeidsplass. Vi oppgraderte til nyeste versjon (6.1 et eller annet) bare for igjen å installere 5.5 igjen da den faktisk hadde færre bugs.

Største problemet var at når vi la filer den hadde eksportert inn i "playlist"-maskina vår, så var det ofte en vilkårlig fil det var feil med som gjorde at det ble usync mellom bilde og lyd resten av sendingen. Og det virker jo ikke så veldig proft når det går på lufta.

I tillegg så har programmet mye rart for seg innimellom, og jeg synes filhåndteringa er helt ute på bærtur (jamført med bla. Avid sitt). Spesielt når du må frigjøre plass ved å slette andres prosjekter.

Den er grei nok til en semi-proff bruker vil jeg si, men er du avhengig av ett program du kan stole på som gjør det den skal og ikke får sære innfall må du se deg om etter noen andre løsninger. (Noe jeg skulle ønske toppene på arbeidsplassen min hadde skjønt, men sånn er det nå å jobbe i lokal-tv)

17. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Eksportere filer fra Liquid ja, det var det jeg alltid grua meg til.. Uff&;Huff.. På det området er jeg ikke noen fan av Liquid akkurat..

Angående bugs så har jeg vel bare såvidt prøvd 6.0, men 5.5 var flotte greier :D

HenrikSolberg: Jeg brukte også Studio til å klippe sammen små "family-events" for noen år siden, og til det funka det fint må jeg si.

18. remiant_85

remiant_85 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    programmet er vel ikke laget for viderekommende nybegynnere(prøver å kalle det for det) For meg virker det som de baserer seg på nybegynnere og familiære bruk for ferie-videoer o.l.. veldig enkelt og greit å forstå.
    Liquid Edition har jeg ikke testa, har hørt mye skryt, men trives godt med premiere pro og after effects jeg ..

hehe, ser ut som denne har skeia litt ut av topic:p *med-skyldig*

19. Mario

Mario Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Baldur: Det går veldig fint å zoome med Studio 9 plus. Altså på plus.
    Som sagt så bruk effekten pan and zoom. Gjort det masse og det fungerer veldig bra.

Studio 9 plus har egentlig mye på by på bare en bruker fantasien og de tingene som kan brukes. Jeg synes den er bedre enn movie maker. Så jeg har gode ting å si om Studio 9. Men jeg har godt over til Premiere Pro 1.5.

20. MiniMan

MiniMan Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvorfor fikler alle med pinnacle studio egentlig, når det finnes noe som kalles Sonic Fundry - Vegas 6.0?

Det er minst like oversiktlig som studio, MYE kraftigere, MYE mer stabilt (5.0 har jeg ALDRI opplevd noen bugs med), krever vel ikke mer av din slitne gamle pc enn studio. Jo, alt er rett og slett bedre, brukervennlig er det også til de grader!

Eneste hindring er prisen da...

Del denne siden