Store pinnacle studio 16 ultimate collection problemer.

En tråd i 'Programvare' startet av monjanse, 25 Feb 2013.

1. monjanse

monjanse Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg har Windows 7 64 bit og en 1 terrabyte harddisk med god plass, og nvidia grafikk kort og 6 gb ram. Men allikevel så krasjer programmet. Noen ganger når jeg dobbelklikker filmklippet for å redigere det, vises ikke filmen, bare lydbølgene. Og filmer kan avogtil ikke spilles av. Bør jeg klage til pinnacle eller få pengene igjen fra Elkjøp?

2. janthomaswf

janthomaswf Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Store pinnacle studio 16 ultimate collection problemer.

Har du prøvd å reinstallere Pinnacle?

3. monjanse

monjanse Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Ja. Men det virker som om det går veldig seint.

4. tss

tss Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Hei
    Ser du har stilt spørsmålet i forskjellige fora, både norske og utenlandske. Vet ikke om du har fått svar nå, men jeg kan jo svare likevel.
    Først må du finne ut om maskinen din er kraftig nok til å drive PS 16 U. De opplysningene du har oppgitt er ikke tilstrekkelige for å vurdere dette. Du må finne ut hvilke prosessor du har - f.eks Intel I5 eller I7, eventuelt AMD? Videre må du spesifisere hvilket skjermkort du har. Ser du har Nivida, men hvilken type/modell? GeForce .....? Disse opplysningene finner du bl.a ved å gå på "datamaskin" og der etter enhetsbehandling. Alternativt kan du laste ned gratisprogram som f.eks Speccy eller CrapCleaner. På disse vil ovennevnte oppplysninger også fremkomme.
    Dersom vi forutsetter at spesifikasjonene på maskinen er tilstrekkelig vil jeg foreslå at du gjør følgende til å begynne med:
    - Rens opp maskinen (her kan du bruke CrapCleaner)
    - Gå inn på kontrollpanel og slett "render files".
    - Se på innstillingene (på kontrollpanelet). Her er det flere ting som kan virke inn på hastiget eller renderingen. Bl.a "optimization threshold" - dersom denne står på 100 så juster den ned. Videre kan "render while play" settes til off.

Når den krasjer dukker det opp noen feilmeldinger? F.eks NTG studio stopped working eller lignende?

Når det gjelder lydbølgene du får høres det ut som du har dobbelklikket på lydsporet og ikke filmsporet.

Håper ovennevnte kan være til litt hjelp.

mvh
    tss

5. monjanse

monjanse Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takk for hjelpen. Det kom en ny oppdatering og det fikset de fleste problemene.

Del denne siden