Storm lagd i After Effects

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Skogslarve, 5 Feb 2010.

1. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann

Tenkte jeg kunne få tilbakemelding og konstruktiv kritikk på en Storm-scene jeg lagde i After Effects helt i begynnelsen av det første året på vgs. Ble inspirert av en scene fra The Day After Tomorrow hvor en reporter blir truffet av et stort skilt.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ieAdyJ3gVV4"]YouTube- After Effects Storm[/ame]

Takker :)

2. mh

mh Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ikke verst! Det eneste jeg tenker på ved første øyekast er at personen virker ganske uaffisert av stormen. Han bryr seg lite om at et tre flyr 10 meter bak han, jakka og håret hans burde ha flagret i vinden, etc. Du har sikkert fokusert mest på post, men det er viktig å ha et godt utgangspunkt for å få det til å se naturlig ut også :)

3. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Det ser liksom ikke ut som om det regner annet enn rett foran linsa. Kanskje du bør legge til noen dråperikosjetter fra reporteren.

Og som jeg ser ble nevnt mens jeg skrev, så bør andre ting på ham også være påvirka av været.

4. fullbartender

fullbartender Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Alt det overnevnte + Synes ikke du har vært kreativ nok med de effektene du har kopiert/lært fra videocopilot. Når du lærer noe fra en tutorial så må du jo prøve å gjøre det om til ditt verk ved å bruke kodingene på en kreativ måte... om ikke føles det ut som du bare har kopiert effekter og stappet det inn.

Ellers kul look, bra lydeffekter og relativt fett composita..

5. Pekkah

Pekkah Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Helt enig, jeg har sett alt for mange som kopierer tutorials 100%.

Jeg syntes resultatet ditt ble ganske bra. Regnet trenger mer arbeid, men likte de tingene/delene i bakgrunnen. Slutten var artig.

6. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker for tilbakemelding!

Jeg er klar over at han ikke reagerte nok på uværet. Jeg kan vel skylde på at skuespilleren ikke var helt i hundre for å lage filmen...

Når det gjelder det med at regnet bare er foran linsa; Jeg har lagd flere layers med regn som jeg la bak personen, men det kom kanskje ikke så godt fram. Ideèn med regn som rikosjetter fra personen var en god ide, må prøves.

Nå har jeg bare brukt èn effekt fra VCP, som er avisene/papiret som flyr rundt. Jeg kunne kanskje gjort slik at det ikke ser ut som det bare er inni bildet, men at det flyr overalt?

Sist redigert: 6 Feb 2010
  7. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Hehe, artigt, men kunne trengt en vifte og litt regn på selve reporteren for å blande det litt mer inn i den falske bakrunden :)

Del denne siden