Svar fra filmselskap

En tråd i 'Generelt' startet av Skinrash, 25 Feb 2012.

1. Skinrash

Skinrash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hallo i luka.
    Har sendt inn en film jeg har regissert til diverse filmselskap og har vel gått cirka tre uker uten et pip fra noen nå.
    Noen som vet hvor lang tid det vanligvis bruker å gå før man får svar? Bør man sende inn enda en epost hvis de drøyer for lenge? Eller er det sannsynligvis at de har lest den men bare er litt trege med å ta kontakt?

Trodde først det bare var for dem å svare med enkel setning som "Nei, vi er ikke interessert." (Eller motsatt hvis det ikke er avslag) Men det er kanskje en mer kronglete prosess, som at den ansatte må diskutere med andre i firmaet, eller sende inn et skriv til en overordnet før de svarer eller hvordan er det? Bør man droppe eposten og sende snailmail, ringe eller møte opp personlig istedet? Er helt blå på dette.

2. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: Svar fra filmselskap

Nå vet ikke jeg hvor erfaren du er og hvilke filmselskap du har sent e-post til, men trenger ikke alltid være like lett å få svar. Har selv prøvd å tatt kontakt med flere filmselskap hvorav de fleste ikke svarer. Har fått kontakt med et filmselskap som virker interessant, så kanskje jeg var heldig der.

Tror ikke det hjelper å mase. Er de interessert så tar de kontakt og andre veien rundt.

3. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Kids today. Ring. Ring slik at du finner riktig person du skal ha kontakt med, så sender du epost, så ringer du opp igjen og sier at du har sendt epost. Snailmail er ut med mindre det gjelder kopi av filmen. Møte opp er av en eller annen grunn dårlig mottatt i Norge. 3F møter alltid opp steder uten å ha sendt epost eller ringt på forhånd, og folk blir helt satt ut og fra seg for at vi ikke har avtalt på forhånd.

4. Skinrash

Skinrash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Begynner å strømme inn svar nå. Virker som det varier litt, noen er trege som grisen mens andre svarer kjapt.

Prøv å kontakte dem først og om de ikke gidder å svare så kan du jo dra til dem. Da har du jo selv om du ikke har avtale litt bedre sjanse for å bli hørt hvis de vet hvem du er på forhånd.

5. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hvilke selskap er det du har tatt kontakt med?

6. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Personlig ville jeg holdt kjeft om jeg hadde visst om et filmselskap på leting etter folk. Snakker av erfaring når jeg sier at folk dropper alt av skyldfølelse når det kommer til å rappe jobber. En enkel regel: Vet du av en ledig jobb som passer deg, hold det for deg selv til du vet sikkert om du får den eller ikke.

Såklart.. om en jobb ikke skulle passe akkurat deg eller om du av grunner ikke fikk den kan du selvfølgelig spre det videre av ren høfflighet.

7. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Om du sikter til mitt spørsmål om hvilke selskaper han kontaktet. Så var det ikke min intensjon å rappe en jobb.
    Var mer av nysgjerrighet for å se hvilke selskaper som ble kontaktet. Om det bare var de største, eller om de litt mindre ble inkludert. For jeg tror sjansen for å få noe gjennom er større om man kontakter et mindre selskap.

8. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Min erfaring er at det er viktig å finne riktig person å sende til. En mail til en generell adresse er ikke nok. Vær målrettet og pågående - uten å bli masete. Det hjelper stort om du har en CV, Vimeo/YouTube-konto eller nettside du kan henvise dem til.

Når det har gått for lang tid uten resultat, prøver du igjen. Det minste de kan gjøre er å svare at "Vi har registrert at du har tatt kontakt. Vi kommer tilbake til deg om det skulle være behov" e.l.

9. Skinrash

Skinrash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Attackafant entertainment
    Another world entertainment
    Dark Entertainment
    Njuta films

Har hovedsaklig holdt meg til litt mindre selskaper ja. De største i bransjen som Egmont og SF har jeg ikke brydd meg om siden de sannsynligvis har for høye krav som en lavbudsjettsfilm laget av amatører ikke vil nå opp til.

Del denne siden