Tenkte å kjøpe utstyr, hva?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Emil Ansgar Vik, 27 Okt 2014.

1. Emil Ansgar Vik

Emil Ansgar Vik Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    10
    Hei, jeg er student på NKH Trondheim. Jeg har lyst til å kjøpe meg film utstyr, da tenker jeg mest på kamera.
    Jeg lurer på hvilket kamera jeg bør kjøpe, speilrefleks eller ett videokamera? Har veldig lite peiling på kamera og trenger hjelp på hva som er best, jeg er student så mye penger har jeg ikke. Jeg tenkte på rundt 10,000 for kamera.
    Tips til utstyr jeg må ha, tar jeg gjerne mot det.

2. andersnysted

andersnysted Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, hvis du tenker på å bruke 10 000kr på kamera med optikk ville jeg sansynligvis prøvd å finne en brukt 600d/650d/700d til en ok pris. og heller brukt litt mer penger på optikk. Hvis det er 10 000kr for kamerahuset ville jeg gått for en sony a7 eller canon 70d. Sony A7 vil være bedre til film. Man kan også kjøpe en sony a7 med en 28-70mm til ca 13 500kr. Tenker du å bruke 10 000kr på alt ville jeg gått for et brukt 600d/650d/700d. Prøvd å finne en brukt 18-135mm stm fra canon. Kjøpe en røde videomic pro. Eventuelt hvis du vil har bare nytt utstyr så kan du gå for
    650d inkl 18-135mm. og en røde videomic pro som koster totalt ca 8000kr på japanphoto. og så kjøpe deg et litt bedre stativ, minnekort og et ekstra batteri.

Del denne siden