THE THRILL OF A KILL - første offisielle teaser!

En tråd i 'Reklame !' startet av mrlee70, 1 Nov 2010.

1. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: THE THRILL OF A KILL - første offisielle teaser!

Er ikke det at jeg ikke liker at det kommer ut amatørfilmer på en ordentlig måte, men heller det at det ikke er min type film. Det jeg har sett av denne filmen er ikke noe jeg har interesse av verken på en underholdende eller filmatisk måte.

Kan hende det er mer av "horror-filmskapere" og de som like pistoleffekter her på forumet, men personlig er jeg rettet mot "vakker" film. Film som minner om kunst, men som fortsatt har en interessant historie. Ikke nødvendigvis franske "klisjefilmer" (som jeg ikke har sett noe av), men filmer hvor det ligger noe interessant i regien og kinematografien. Dette gjelder jo såklart film jeg ser av den grunn at jeg har interesse for det, men når jeg setter på en film bare for underholdningens skyld går det veldig skjeldent i skrekksjangeren.

Får ikke til å kommentere noe på selve filmen (som sikkert er veldig bra og som noen har brukt mye tid på <- ikke ironi), men kommenterer her av den grunn at det var småsutring om hvorfor ingen kommenterte.

2. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Så det kan ikke ligge noe interessant i regien eller kinematografien i skrekkfilmer? Er det ikke vel generaliserende og si noe slikt? Eller har du bare veldig lite kjennskap til skrekkfilmer? :) Tror de som kjenner til skrekkfilmregissører som Mario Bava, Dario Argento, Lucio Fulci osv., ikke er heeelt enige der gitt. :)

3. MoreBrains

MoreBrains Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Skrekkfilm er ein undervurdert sjanger. Ta regissører som Dario Argento til dømes, som mrlee nemner. Stemningsfulle skrekkfilmar med lekkert farge bruk og flott spenningsoppbygning. Også den svenske "Låt den retta komma inn" er ein flott blanding mellom drama og skrekk. Psycho også, er ein veldig god skrekkfilm. Eller, det finnes jo veldig mange gode skrekkfilmar, men dette var nokon som er gode utanfor sin sjanger i tillegg.

Sist redigert: 18 Apr 2012
  4. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Såklart må man jo "like" Hitchcocks Psycho, men snakker mer om "moderne" skrekk hvor grenser skal overgås og hvor det skal gjøres så groteskt og ekkelt som mulig. For meg er det bare et tegn på at de ikke kan få opp spenningen i folk ved å bygge opp med klipp og musikk. Ganske lettvint å lage en ekkel skrekkfilm istedenfor en skrekkfilm som genuint er skummel. Og ikke bare ting som hopper frem bak folk eller som plutselig kommer frem i et speil.

Regi innen skrekkfilm interesserer meg desverre ikke. Er ikke kjent med noen regissører innen skrekksjangeren og er ikke fan av noen nyere skrekkfilmer. Zombie funker ofte, men ren skrekk er uinteressant.

5. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Det krever vel noen som er genuint interessert i film for å se det vakre i det stygge og se det fantastiske for hva det er, uten å henge seg opp i sjanger. Regi innen skrekk er akkurat like interessant som annen regi, mener nå jeg. Jeg lager jo ikke skrekk selv, men jeg kan sette pris på den generelle regien der også. Alle sjangre er stappfulle av filmer som er uinteressante og kun laga for å håve inn noen kroner, men det betyr ikke at det ikke er noen perler spredt jevnt utover hvor regissøren faktisk prøver å skape kunst på lik linje med alle andre sjangre. Det folk nok fester seg litt for mye ved når det kommer til skrekk/slasher, er den ekstremt eksplisitte uttrykksformen som for mange dekker over for regien - men dette er regi i seg selv og det er like vanskelig å få til en fet voldsscene som en vakker kjærlighetsscene, for det ligger masse regi bak volden også. Problemet er at noen ikke klarer å konsentrere seg om det bakenliggende når det skjer for mye på skjermen for dem. Nå kjenner jeg at jeg starter å rable, så da gir jeg meg med å nevne actionscenene til John Woo, som ikke er annet enn et studie i vakker vold; rett og slett ballett med pistoler. Du kan ikke bare slenge inn dual Beretta og tro du skal få til samme stilen - her er det innstudert regi!

6. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Det er korrekt som Kenny Wang sier, og jeg er egentlig litt drittlei av at "fisefine" drama-kunstfans skal rakke ned på skrekkfilmer. Joda, finnes mye søppel i skrekkgenren, men DET gjør det jaggu i andre genre også. Akkurat som det finnes GODE filmer i alle genre. Når det gjelder regi, så er det ikke noe "enklere" å regissere en skrekkfilm fremfor en annen type film, det skal lite til før filmen blir latterlig, dum og uten enhver troverdighet. Nå har jeg jo selv erfaring i å ha hatt regien på THE THRILL OF A KILL, og den som forteller meg at det var en "enkel affære og lett å lage", byr jeg gladelig på en runde "svølk" når som helst, hehe! :) Å lage langfilm på amatørnivå er per definisjon - vanskelig og utfordrende, og de regimessige grepene er viktige hele veien. De som sier noe annet, har rett og slett ikke prøvd å lage film en gang. Så da er det bare å finne frem kamera og sette igang og se hvor "lett" det er. :)

7. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg prøver ikke å rakke ned på skrekkfilmer. Det er mer en personlig mening det at jeg misliker skrekk. Det underholder meg ikke og JEG er ingen fan av skrekksjangeren. Selv studerer jeg div. medier med film som hovedfokus. Jeg er klar over at det er vanskelig å lage god film go at det tar tid.

Men for å si det på en annen måte: Jeg synes skrekk suger, men jeg synes ikke at folk som liker skrekk suger.

8. MoreBrains

MoreBrains Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Men det som blir feil av deg er å stemple all skrekk som dårlig. Greit at det finnes mange dårlige skrekkfilmar med dårlig regi, men det finnes jo ein god del gode, med bra regi også. Uansett så kan jo skrekkfilmar være så forskjelige. Nokon fokuserer på vald, andre historie, andre oppbygningen osv... Du kan ikkje berre seie at all skrekk "suger".

9. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Du skjønner jo ikke hva jeg prøver å forklare. -> JEG <- presonlig er ikke fan av noen for for skrekk. Da spesielt de som spiller på freaky/gale scener med tortur.

For all del ... du kan elske hva du vil av film uten at jeg bryr meg, men JEG personlig liker det ikke eller med andre ord synes at det suger. I mine øyne er skrekk "stemplet som dårlig". Legg godt merke til ordet "mine".

10. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Virker likevel uprofesjonelt å se glatt bort ifra all regi og produksjonskvalitet på området bare fordi du generelt ikke liker innholdet.

Sist redigert: 18 Apr 2012
  11. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Ja, nå er ikke det noe nytt. Har sett det samme mange ganger før. Det blir uansett toskete å si skrekkfilmer IKKE har god regi, kamerabruk osv., bare fordi man ikke liker genren. God regi og godt kamerabruk er GENREUAVHENGIG.

12. mediamartin

mediamartin Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Jeg anser ikke meg selv om profesjonell og det eneste jeg sier er at vi alle har forskjellige meninger. Dette er bare mine meninger, ikke deres. Jeg prøver ikke engang å si at dere burde ha de samme meningene som meg.

13. MadsA

MadsA Citizen

Må si meg litt enig med Martin her. Jeg interesserer meg rett og slett ikke for skrekksjangeren og derfor har jeg lite å legge til i denne diskusjonen. Jeg har sliter med å finne underholdningsverdien i å bli skremt. Jeg har sett et par slike filmer og kunne like så godt sett på maling tørke. MEN jeg skal ikke påstå noen ting om verken produksjon eller regi i slike filmer.

Mads out.

14. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er det noen som faktisk blir skremt av skrekkfilmer? Nekter i det hele tatt å tro at The Thrill of a Kill er skrekkfilm. Det er vel splatterfilm på samme nivå som Braindead og Bad Taste? Det blir nok mengden humor jeg måler den utifra når jeg først ser den.

15. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

"The Thrill..." er ingen "skrekkfilm" nei, og som Dahl sier, hvem blir skremt av skrekkfilmer noe mer? Etter å ha "konsumert" skrekkfilmer siden tidlig 80-tall, så er det ikke spesielt mye innen film som er "skremmende" noe mer... skal jeg sette "The Thrill.." inn i en (eller flere genre), så må det bli slasher/exploitation/svart komedie. Det er ihvertfall IKKE en rendyrket skrekkfilm.

16. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Her kan dere forhåndsbestille THE THRILL OF A KILL. Platekompaniet er klar for å ta i mot forhåndsbestillinger:

Feil med informasjonskapsler

17. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

NORSK UHYGGE BRER OM SEG: - NFI

Og ja, DET gjør det. Norsk skrekkfilmproduksjon er på opptur for tida, selv om det for det meste er uavhengige, små lavbudsjettsproduksjoner vi snakker om. Cinemateket setter nå fokus på norsk skrekkfilm, og da særlig disse undergrunnsfilmene.

I den forbindelse blir det visning av THE THRILL OF A KILL på Cinemateket i Oslo, den 29. mai. og 7. juni. Les Cinematekets presentasjon av THE THRILL OF A KILL:
    - NFI

Det blir også en liten paneldebatt rett før visningen den 29. mai. Da stiller regissøren fra filmen (Lars-Erik Lie) opp, sammen med regissører fra flere av de andre lavbudsjettsproduksjonene som skal vises.

Andre titler som er med i denne temauken om norsk horror, er filmer som HORA, BREAD & CIRCUS, 22, XOMBIES 3D.

18. magnyg1

magnyg1 Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

For å være kritisk, men også dønn ærlig ble jeg ikke videre imponert desverre. Jeg måtte riste litt på hodet allerede ved introen (Gjelder valg av font og logoen deres)
    Teasern ga meg ingenting i form av å skjønne hva filmen handler om, og det visuelle kunne vært langt bedre.

Har skjønt at de mer seriøse folkene på dette forumet her er veldig opptatt av at historien skal være god og gjennomtenkt. Noe denne historien kanskje er.
    Men jeg tenker at det er like naturlig at det skal se bra ut. En film med god historie som er dårlig filmet, med latterlig fargegradering og lite spennende utnsnitt og kameraføring gjør ihvertfall meg lite interessert i å se filmen. (Tar kanskje i litt her men føler dere trenger litt kritikk på denne delen).
    Foto og postproduskjonen skuffer stort utifra teaseren.
    For å være mer konkret synes jeg kamerføring, klipp og ikke minst titlene filmen ikke er noe særlig å se på. Fargegradering synes jeg også er svært dårlig, har kanskje ikke blitt lagt noe vekt på dette?
    Glow effekten som er mot slutten av teaseren er overgjort til de grader og jeg ser ikke hvilken sammenheng den har med historien? Bildene generellt er visuelt kjedelige og minner for mye onkel som har tatt fram kamera.
    Spesielt titlene burde vært bytta ut, ser ut som useriøse,tullete og barnslige fonter, noe som faktisk trekker ned helhetsinntrykket veldig. Som sagt over her: less is more. Hent inspirasjon fra mer proffesjonelle produksjoner og du vil se at ingen bruker fonter som ser ut som det du har her.

Når det er sagt skal dere faktisk ha honør for at dere faktisk har klart å få til dette her! Pågångsmot, gode ideer og lysten til å fortelle en historie virker det ikke som det er mangel på!

Kamera-arbeidet og postproduksjonen er noe dere bør ta et stort tak i om dere ønsker å fange oppmerksomheten til flere folk.
    De fleste amatører og "vanlige" mennesker vil ikke se en film som har en god historie når den ikke byr gode og spennede bilder. Skjønner at dette er en amatørproduksjon men dere burde sette høyere krav til dere selv når dere fremstår som såpass seriøse.

Håper ikke det ble for kritisk men det var faktisk hva jeg tenkte etter å ha gått over teaseren noen ganger.

Mvh Magnus

19. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

magnyg1: Teaseren er laget på et veldig tidlig tidspunkt i filmprosessen, og mye er forandret etter den tid. Det gjelder vel omtrent alt du nevner her: titler, fargekorrigering osv. Hvis du skal ha noe litt bedre å gå ut fra, så se den internasjonale traileren:

THE THRILL OF A KILL (2011) - international trailer - YouTube

Er jo ikke sikkert du liker den heller, men den sier litt mer om storyen og ligger nærmere opptil det filmen ser ut. Men heeelt bortreiste kan vi som har gjort dette ikke være heller. Cinemateket (som skal vise filmen 29. mai og 7. juni), sier dette om THE THRILL OF A KILL sin fotografering: "Filmens åpning, en lang, surrealistisk og svært effektivt fotografert drømmesekvens setter standarden for The Thrill of a Kill. Vi er langt inne i regissør Lars-Erik Lies voldsfantasier, hvor selv traileren ble for sterk kost for Filmweb."

Hele artikkelen sees her: - NFI

20. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Del denne siden