thriller-kortfilm med horrortwist! fra JARANDandJENS

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Jardoss, 17 Jun 2013.

1. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Heisann!
    Etter mye arbeid har vi omsider laget en ny kortfilm. Vi er naturlighvis kjempespente på deres tilbakemelding! :)

Filmen er på rundt 3 min, med skuespillere fra Canada, en fra Oslo, og en som har utdannelse fra New York. Canon 7D er brukt under innspilling, med anamorphic-adapter for å skapte det cinematiske formatet. Hvis det er noen spørsmål ang. tekniske ting, er det bare å fyre løs med spørsmål- så svarer vi så godt vi kan.

Her er filmen: RED WALKER - Original Horror Short (Anamorphic DSLR) - YouTube

Vi har laget en del før, blandt annet scif-fi spillefilmen “EVERYWHEN”. Ta en titt her om det høres interressant ut: Jarand and Jens - YouTube
    Vi har også en facebook side om du ønsker å ta kontakt, eller vil holde dere oppdaterte på nytt innhold: www.facebook.com/JARANDandJENS

God filmopplevelse, og dropp gjerne en liten kommentar! Vi jobber for å bli bedre, så om dere har litt innput er det bare hyggelig :)

Vennlig hilsen,
    Jarand & Jens

2. xiglet

xiglet Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: thriller-kortfilm med horrortwist! fra JARANDandJENS

Min første dag på disse sidene, og jeg må si jeg er imponert.

Minus:
    - Musikken er bra, men når den er på det mest intense er den litt stressende. Kanskje det er trommene som høres litt rare ut.
    - Ellers lite minus å komme på.

Pluss:
    - Veldig fint bilde, overbevisende film-look, perfekt filmet/utsnitt etter min smak.
    - God spenning. Musikken har en meget god jobb med dette, særlig når den er rolig.
    - Og ikke minst det vanskeligste: Bra historie! Man glemmer som regel dette når man blir for opphengt i det tekniske.

Bra jobbet!

3. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Tusen hjertelig takk for fin tilbakemelding, dette hjelper! Ønsker dog at du vil utdype litt? Hva mener du med musikken? Ble den distraherende? Tok for mye oppmerksomhet? For mye volum?

Setter stor pris på det positive du sa også :) Utrolig hyggelig. Hjelper like mye som kritikken. Glad du likte den!

-J

4. ee95ee

ee95ee Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hei! Eg likte filmen også veldig godt!
    Kjempebra! Eg likte den anamorphic looken, såg veldig bra ut! Godt virkemiddel at kamera rista i chasing scena, men etter min meining var kanskje litt for mykje risting!

Hilsen Elias

5. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Hei Elias!
    Takk! Setter vi stor pris på! Kanskje litt mye, enig der. Men på stedet var det beste vi kom på , haha :) Men takker så mye, skal huskes neste gang.
    -Jarand

6. Tell

Tell Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

En fin film som bygger opp fortellingen på en bra måte. Filmen vekker interesse ved at fortellingen er innskrenket og det forsterkes ytterligere ved hjelp av dramatisk lyssetting. Vi som publikum befinner oss midt i en dramatisk handling uten å vite hva som skjer, noe som suger til seg oppmerksomhet. Dialogscenen for min del ble en smule for lang da man fort begynner å skjønne hva som egentlig foregår. Slik sett mister avslutningen sin slagkraft og er kanskje ikke så effektiv som intendert. Men jeg skjønner tanken bak det hele. Man kunne man kanskje kuttet ned litt på dialogen og heller hatt en litt lengre jaktscene. Men overordna sett så liker jeg filmen både fortellermessig og stilmessig. Alt i alt, bra jobbet.

Sist redigert: 2 Jul 2013
  7. Jardoss

Jardoss Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Tusen hjertelig for utrolig hyggelige ord. Det settes stor pris på :) enig med dialogen, det var en god påpekning. Skal huskes til neste gang :)
    Igjen, takk så mye.

-Jarand

Del denne siden