Tilbakemelding på cover til "Mosen Er Ikkje Grøn"

En tråd i 'Introer og logoer' startet av Hallojs, 14 Mar 2008.

1. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Cover til kortfilmen "Mosen Er Ikkje Grøn" som er under produksjon:

[[​IMG]

For fullkvalitet: [​IMG]

Si hva du mener om coveret!

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Et kjapt forslag: Bytt om plasseringen på de to på forsiden, slik at horisonten og silhuetten kommer øverst - jenta nederst.

Mulig det bare er meg, men føler coveret nesten tipper rundt i toppen pga tyngden som ligger der - i tillegg er det mer naturlig at bakken er nederst, og himmelen er øverst. :)

Prøv, og se!

3. Hakvaag

Hakvaag Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er enig med OlaHaldor der.
    Ser ut som det tipper...

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Jeg kan nok være enig i at det tipper litt, men jeg synes delen med jenta passer bedre øverst, så derfor mener jeg du bør bare rette på bakken i Photoshop, så den blir vannrett. Ellers er jeg usikker på om jeg liker vaskelappfonten satt sammen med den mosekvistfonten. Kræsjer litt. Kanskje velge noe mer anonymt. Den advarselteksten er alt for dominerende. Da ville jeg heller sett mer av kredittteksten. Framsiden trenger muligens et element til; kanskje en tagline eller et skuespiller/regissørnavn. Tittelen øverst på baksiden tar for stor plass, burde smekke den sammen litt og heller kline inn et screenshot til.

Ordlyden er totalvrak i vaskelappteksten: "En gjeng ungdommer drar på tur, men ikke lang tid etter begynner mystiske ting å skje" høres ut som at det begynner å skje ting etter de har vært på tur, ikke mens de er på tur. Skjønner at du mener det er like etter avreise eller noe, men det er ikke det teksten impliserer. Men resten er fin og fangende. Liker gjennomgangsstilen på coveret, selv om det dog ikke sier "skrekkomedie", det sier "grøsserdrama".

5. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Takk for respons!

Har sittet litt i photoshop og prøvd, men dersom jenta skal være nederst så får jeg litt problemer med overgangen fra tåka og til svart. Bildet er ikke så mye større enn det dere ser her. Dersom jeg bare "fader" over så får jeg et enda tydeligere bilde av at det er to horisonter, noe som også skurrer litt... Et alternativ er å klippe ut jenta og drite i tåka, men da må jeg ihvertfall ha et element til på forsiden. Synes det ga ganske fine kontraster med bare to personer i motsatte farger. Er det et annet grep jeg kan gjøre for å hindre at det tipper? Lysere horisont på gutten?
    Er enig i alt du sier om baksiden, Kenny, skal endre på det.

Legger ut nytt utkast snart!

6. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har fulgt opp det meste som har blitt sagt bortsett fra å bytte om jenta og gutten. Jeg synes ikke det tipper så lett nå, når jeg forstørret gutten en del...

7. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ingen tagline eller fet setning fra en kritiker du kan slenge inn på baksiden istedenfor filmtittelen. Man har jo fått med seg hvilken film det er allerede. Og hva er den tykke advarselen din?

8. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Har ikke fått noe seriøs kritikk på filmen enda, er jo knapt ferdig! Jeg skal se om jeg finner en replikk i filmen som er bra, så kan jeg evt kline opp den...
    Advarselen er lesbar i fullkvalitetsversjonen i første post. Har kuttet ned et par linjer siden da. Den er ment som en liten kuriositet for de som orker å lese den små skriften, vi har jo ingen offisielle rettigheter.
    Ble forsiden bedre?

9. cmfossum

cmfossum Ensign

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Det funker helt greit, men husk nå for guds skyld begrepet: KISS!

Keep It Simple Stupid!

Baksiden er bare heeeelt kaos... Du kan rett og slett ikke bruke retningsledet tekst når det ikke er noen skjellig grunn til det. Det har du ikke her. Den ramma du har valgt på bildene er også helt grusom! Gjør det mye enklere, så blir det proporsjonalt mye bedre.

Forsiden funker i og for seg bra. Det er kult med selvlagede fysiske fonter.

10. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hva med UKM? Du gikk jo videre derfra. Du kan sikkert bruke et lite utklipp som sitat? ;)

11. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Haha, 7 år og "bestialske mord" :p

12. Arne Undheim

Arne Undheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Den svarte greia oppe i høyre hjørnet har noe med filmen å gjøre?

13. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Skal det være en "T" lignende strek foran tittelen i midten der? :wink: isåfall hvorfor??
    Ser at på det nederste bildet på forsiden er det noe tekst i toppen, den kan være litt forstyrrende, ville kansje fjernet den... (det står tydeligvis noe me GH eller noe)

14. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Er tross alt en amatørfilm da :) Men ser ikke bort fra at det kan virke skremmende... Ut i fra traileren ( post om traileren), hvilken aldersgrense vil du anbefalt? Finnes det noen kriterier som man må oppfylle for å sette de ulike aldersgrensene, som kan hjelpe oss?

Det er skodda på vatnet som la seg slik... Var en søyle med røyk som steg opp. Mener du det blir bedre om vi kloner det bort?

Den T'en er kortformen av logoen vår, du finner den igjen nesten nederst til venstre på coveret.
    GH! Haha! Selvfølgelig skal det ikke stå "copyright" med store bokstaver på coveret... Hadde tatt seg ut

15. -Even

-Even Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Aha... ;P den så bare så lik ut som fonten til tittelen :)

16. Hallojs

Hallojs Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hehe:p Nei, det er faktisk to teltplugger som ligger som en T

Del denne siden