Tilbakemelding på filmmusikk.

En tråd i 'Musikk' startet av Boblesaft, 10 Mai 2010.

1. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei

Jeg har laget en sang jeg gjerne ville fått litt tilbakemeldinger på. Det ble veldig dårlig lydkvalitet, men kan laste opp en wave-fil elns i morgen om ønsket.
    Siden jeg ikke har den eksterne hardisken her, mangler jeg en haug med lyder, så gjør meg mer eller mindre ferdig i morgen. Men her har dere i allefall et utkast.
    Inspirert av... tja; James Horner, Hans Zimmer, Steve Jablonsky, ., .., .

[video=youtube;v2XosIuGw_c]http://www.youtube.com/watch?v=v2XosIuGw_c[/video]

Sist redigert: 10 Mai 2010
  2. martinbremnes

martinbremnes Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En flott tone som klinger bra:)

Enkelte synth-bivirknigner her og der, men det kan jo ikke måles med den gode muskken:)
    Trommerytmen kan kanskje revurderes en smule:)

Flotte greier!

3. TrendyMessiah

TrendyMessiah Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    Flott melodi og bra klang. Melodisk gode lyder(instrumentene). Bra laget. Men... Alltid et men. Tromme/perkusjons lydene ødelegger. Låter plastikk og passer ikke inn. Bytt de ut og du har en veldig god låt.

4. TordTorden

TordTorden Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Veldig inspirerende sang, som også virker litt mystisk og spennende på samme tid. Trommene ødelegger litt, men ellers er det et supert stykke.

5. Threethumb

Threethumb Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Synes stort sett det samme som det som allerede er blitt sagt. Trommene er litt for dominerende og høres litt ut som du har slått med hammer på en søppeldunk. Ellers god musikk. Jeg likte hvordan piano-spillet bygde opp stemningen til å introdusere de andre instrumentene og at det ble mindre intens ettersom det kom inn flere instrumenter.

6. Domino

Domino Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg tror mye av grunnen til at trommene kritiseres her er at de er mixet alt for høyt. Strykerne høres ut som en utvannet fis i bakgrunnen. Jeg ville ha mixet ned trommenes volum men beholdt dybden.

7. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takk for tilbakemeldinger!
    Jeg tror ikke jeg vil endre denne sangen noe mer, men skal ta til meg de tipsene jeg har fått, og huske på de til neste gang :)

8. dronjom

dronjom Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sv: Tilbakemelding på filmmusikk.

bra låt :) liker pianoet

9. FruLuna

FruLuna Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Dette likte eg veldig godt.
    Som allereie nemt er trommene litt for dominerande, men eg trur eg skjønnar kva slags effekt du ynskjer å opna med dei. Mitt tips er difor - som allereie nemt over - ta volumet noko ned på trommene.
    Elles tykkjer eg òg det kunne vori enno større kontraster i dynamikken sånn generelt sett over.
    Men kompositorisk sett er det veldig godt gjennomført! So lukke til med å utvikle deg vidare.

So litt til ettertanke: Det er dei filmkomponistane som har klart å dytte originalitet inn i alle "klisjéene" av filmmusikk som har klart det verkeleg stort.

Ooog til slutt: Kva program brukar du?

10. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Må si jeg likte denne, kan virkelig brukes i en film.

Og ja, trommene er litt dominerende til tider, men også passe noen steder, hvor de gir en veldig fin effekt, men tror uansett de kunne vært tonet litt ned på det meste, uten å miste effekten av de.

Del denne siden