Tilbakemelding på "Frost i Hjertet" (Grøsser)

En tråd i 'Reklame !' startet av Andresen, 12 Jun 2004.

1. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  2. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Laster den ned nå......men er ikke 114 mb litt for mye 8O
    Hvor lang er filmen???

3. Erico

Erico Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Aye, den var creepy o.0
    Veldig god bruk av musikk, og dama (Silje?) var utrolig godt sminket!
    Når hun kom mot kamera på TV-scenene var jeg nær ved å skru av i skrekk :p
    Men, jeg så ikke noe etter rulleteksten? (Bortsett fra svart)

4. Chandler

Chandler Administrator

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Laster ned nå for å se på imorgen. Og gjør ikke noe om filen er stor når den ligger på en god server. 210 KB/s er akseptabel nedlastingshastighet 8)

5. bj0rn

bj0rn Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Phiuhh, Dude, den var skummel!!!

Utrolig bra laget, tipper dere vil score bra med den på eksamen, uten at jeg vet noe videre hva eksamenen deres gikk ut på...

Fant heller ikke noe annet enn svart etter rulleteksten... Er det meningen?

Bra sminke, god kameraføring, bra redigert og ikke minst super musikk og lyddesign. En liten kommentar angående lyden er at dialogene var litt lave volummessig slik at jeg måtte justere volumet flere ganger underveis.
    En annen knøttliten fillebagatell jeg vil kommentere er TVen, ser du har brukt et videolag, og lagt det oppå en Tvskjerm. Men TVer pleier ikke å være helt firkantede, men litt buede, hvis du skjønner hva jeg mener. Tror ikke dette ville vært noe vanskelig å gjøre i Premiere, dersom det er det dere har brukt under redigeringen. Spesielt på den siste TVen la jeg merke til dette. Men det er jo bare en ørliten pisseting å kommentere, men i mangel på tabber og feil må jeg ty til denne :D

Alt i alt var denne filmen utrolig bra, og definitivt den skumleste amatørfilmen jeg har sett... Terningkast 6 ;)

6. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

SVINBRA........skummel, bra musikk, god redigering og lyset var bra.
    Det med at ho gikk ut av tven var jo dritkult :D
    Terningkast 6.
    (hmm fikk plutselig lyst til å lage skrekkfilm 8) )

7. mytofilm

mytofilm Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

en del som lager det nå ;)

8. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Thank u!!!

Tusen takk til alle som liker filmen.. Vi har jobbet dag og natt med denne for å få den ferdig til deadline. Visse ting kan jeg og sette fingeren på, men vi fikk rett og slett ikke tid til mer.

Dialogene er litt lave ja.. Men det er pga dårlig mikrofon ved opptak. :( Hadde ikke tid til å dubbe heller.

Ang. Sort etter rulleteksten så vet jeg ikke helt hvorfor det ble sånn, men det har ikke no med filmen å gjøre. Pensum var også at filmen skulle inneholde en 3D del noen den ikke gjør. Derfor lagde vi en liten humor snutt etter rulleteksten hvor vi har designet coveret til filmen i 3D MAX og historien er at vi er så glad for å være ferdig med eksamen at vi håper det ikke skal skje no med coveret før vi leverer.. men det gjør det jo selvsagt.. med 3D max :)

Vi sitter med flere ideer til nye filmer, men har valgt å vente med produksjon for først å se responsen på Frost i Hjertet.

Det vil komme mye mer om filmen ( tutorials, tulleklipp som skjedde under innspilling osv.) på www.kimandresen.com Siden er ikke helt ferdig ennå, men det er snakk om dager :)

Nå gleder vi oss til å se alle andres skrekkfilmer som det snakkes så mye om på dette glimrende forumet..

Mvh
    Kim & Silje

9. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Filmen er på 15min ca..

10. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  11. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Hei. Jeg synes filmen var bra, men kunne ha vært så mye bedre.
    For det første så vet jeg ikke hva eksamen deres gikk ut på, hvis det var orginalitet så får dere dårlig karakterer. Dette er som tatt rett fra "The Ring". Hvit kledd jente med svart hår som kommer ut av tv'en.
    Jeg synes skuespillet var skikkelig dårlig. Når hun kom ut av tven og begynte å løfte han karen opp mot veggen. Han så ikke så redd ut.
    "Ja, ja. Skummel kjærring som kommer ut av tv'en for å drepe meg.. Det skjer jo hver dag det..." Skuespillet var skikkelig dårlig...
    Selvom det var kult at dere har fått henne til å krabbe ut av tv'en så ser du at greenscreen har blitt brukt. Du ser det veldig tydlig på håret og armene hennes. Jeg skjønte ikke så mye når plutselig det kuttet over til en annen dame som kom hjem. Hun som satt, røyka og drakk. Hun var forresten dårlig skuespiller hun også. Sorry ass.
    la meg pirke på noen feil som var ALTFOR tydlige! Nå vet jeg at dette er en amatørfilm, men dette er feil som ikke skal skje ass.
    Hun som kommer hjem, hun putter brillene opp på hodet, går inn på kjøkknet og plutselig er brillene nede foran øynene. Det er sånne feil som får folk til og konsentrere seg mer om feilen, enn om hva som skjer på skjermen. Hvis man ser film med kompiser kommenterer man alltid slike småfeil.
    Når hun sitter og røyker. Røyken er nettopp tent på, hun sitter å prater i telefonen. Så kutter dere til at hun tar av asken på røyken i askebegret. Da er røyken nesten opp røyket! Så klipper dere til at hun tar ett trekk av røyken igjen. da er røyken lang igjen. Magi eller en feil?
    Jeg vet at dette kanskje er flisespikkeri, men dette er feil som er så tydlig at det ikke er morsomt en gang.. Seriøst. Merka også at plutselig så hadde hun ikke briller på seg.
    Jeg synes musikken var helt grei faktisk. Ikke noe å juble over, det var mer noise og ambience enn det var musikk. Kameraføringen var vel ikke best synes jeg. Altfor mye følging etter folk. Dere har vel stativ?

Jeg hadde faktisk forventet mye bedre enn dette. Sorry folkens. Siden dere sier det er eksamens oppgaven deres, så forventer jeg litt proffere gjennoførelse enn dette.
    Meningen med skrekkfilm er å skvette og bli redd. det ble jeg ikke av å se på "Frost i Hjertet." Jeg skvatt faktisk ikke en gang..

:eek:

12. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Bra film. Noen få småfeil er det jo, men de er så små at de fleste ikke legger merke til dem. Noen imponerende ting, men jeg må innrømme at jeg hadde forventet en litt bedre film pga. at dere går på skole om film, osv. Jeg savner litt mer høye "plutselige" lyder. Deres film blir mer creepy enn skummel. Jeg stokk ikke.

Men det er bra sminking av dama! (Ganske the ring inspirert)
    God kameraføring!
    Gode skuespillere. (Men savner litt mer nervøsitet og intensitet på en måte)

13. Thomas

Thomas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg er så enig i alt det som det går an å bli....

14. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    frost i hjertet

må så meg litt enig med evil ash her.
    dere brukte tre uker på filmen, kunne hvert gjort så mye bedre.
    (jeg skal egentlig ikke si noe, alle filmene jeg har laget kunne også hvert gjort mye bedre)

men, det er nok en av de beste "skrekk" filmene jeg har sett av amatører.
    det skyldes nok arbeidet dere har lagt i blue/greenscreeninga.
    hadde dere lagt mer arbeid i skuespillernes settninger/oppførsel, og i handlingen, og litt mindre arbeid i "tha special effects" så trur jeg filmen kunne blitt litt bedre.
    filmen kunne også kanskje hvert et par minutter kortere.

det eneste som teller er at dere er fornøyde med arbeidet deres.

men en fin film var det da =)

15. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Synd du ikke likte filmen vår Evil_Ash. Vi er selv store fan av dine filmer. Men man har jo forskjellig smak og kriterier. Pensum på prosjektet var å vise at vi mestrer enkel klipping i premiere, samt bruke Cubase og 3D max(dere har ikke sett 3dmax delen da) Historie og skuespill teller ikke på denne oppgaven. Kun det tekniske. Greenscreen var heller ikke pensum.
    Ideen med filmen var å vise at vi kunne lage nettopp scenen hvor jenta går ut av tvn i "the ring" Dette er også sensorene våre klar over. :)

Er ikke no fan av å lage kopier av andres filmer, men som sagt,ville prøve å få det til og syntes det fungerte bra.

Jeg skulle ønske vi hadde bedre tid til å jobbe med greenscreen delen da vi ikke fikk den til å fungere som vi ville.

Når det gjelder skuespillet Evil_Ash så er jeg strålende fornøyd med at gode venner og familie vil stille opp for oss. Dette er folk som aldri har stått foran kamera før. Alle har ikke den samme tilgangen til "gode" skuespillere som du har..

Småpirkingen som du så flott piker på kan du jo legge ut på moviemistakes.com sammen med ringenes herre og alle de andre store filmene som også gjør feil.. Vi er klar over feilene med røyken og brillene, men med frivillige skuespillere er det ikke noe vi bare kan filme på nytt igjen. Vi er to stk. som skal holde styr på alt på en innspilling. Da kan glipper skje her og der.

Når det gjelder lyder er jeg kjempefornøyd. Vi har fått en haug med folk til å skette av nettopp disse.

Ble litt mye lydeffekter i forhold til musikk, men når man er to stk. så er det begrenset hva man kan lage av egenprodusert sang i tillegg til film på 3 uker. Jeg valgte heller å droppe musikken enn å legge på en sang som sikkert hadde blitt skikkelig ræva!!

Alle er ikke fan av kamera på stativ. Løpingen skulle fremstille stress og dårlig tid, noe man ikke får til spesielt godt med cam på stativ.
    Det samme gjaldt scenen vår hun snakket i tlf å røyka.. Man kan jo se på "Nabo i nød" at det er altfor mye stativ filming. Blir fort kjedelig.

Men men..
    Liker å få konstruktiv kritikk. Man lærer alltid vettu :wink:

Vi er strålende fornøyd. De fleste skvetter og får gåsehud av filmen og da er vår jobb gjort synes jeg.

16. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Så lenge du er fornøyd med filmen så er det greit. :) Jeg håper du ikke syns at jeg er en dust jævel som sitter her å tror jeg kan alt og pirker på masse detaljer å tror jeg er proff. Jeg bare sier min mening med ting. Hva er vitsen med dette forumet hvis jeg sitter å lyver til deg?

Men hvis vitsen var å lage en film som gikk på det tekniske så skjønner jeg litt mer. For meg er historien i en film veldig viktig. Ikke effekter og diverse. Alt kommer ned til at historien som fortelles er bra. Men hvis dette ikke var i oppgaven skjønner jeg hvorfor jeg ble skuffet.

For meg er akkurat disse kriteriene som gjør film til film. Hva er en film uten disse 2 tingene? Jeg skjønner at oppgaven ikke krevde disse tingene, men dette er noe jeg ser etter når jeg ser film. Dette er derfor jeg har vært kritisk mot filmen.

Å det klarte du bra. Jeg synes ikke filmen er dårlig! tvert imot, så likte jeg den faktisk. Den er mye bedre enn annet vi laster ned her. Det var bare det at dere har snakket om denne filmen lenge og promotert den. jeg gledet meg faktisk til å se den, men ble skuffet av den. Kanskje jeg hadde for høye forhåpninger? :wink:

Gode skuespiller? Alle skuespillere jeg har brukt er også vennene mine. Ingen av de har noen skuespiller erfaring. Men som du sier teller ikke skuespiller prestasjonene i oppgaven, så da er du vel unnskyldt da. Men du kunne jo kanskje fått litt mer ut av dem? :?

Jeg pleier vanligvis ikke å bry meg om sånne småfeil, men i deres film var de altfor tydlige! Småfeil i andre filmer legger man som regel ikke merke til før man leser om dem, eller hører om dem. Når man ser på film skal man leve seg inn i filmen å ikke tenke på at det er en film. Når man ser sånne feil blir man distrahert og blir da minnet om at det er en film man ser på. Håper du skjønner hva jeg mener. Det ene opptaket av at hun asker røyken kunne du bare ha fjernet ut av filmen. Du trenger ikke å ha med det. Men går ikke sånne feil under klipping da? Sensoren deres kommer sikkert til å legge merke til disse i filmen deres.

Lydene dere brukte var jo bra, men musikken var ikke noe å hoppe i taket for. Skrekkfilm musikk er ikke det vanskligste å lage i verden... ikke misfortså meg, fordi jeg synes lyden var bra, men som sagt; ikke noe å juble over.

det er greit at du synes det. Selvfølgelig så kunne du ikke ha brukt stativ i scenen der de løper igjennom skogen, men hvis man først skal droppe stativ synes jeg filmingen skal være smooth slik at man ikke legger merke til at det er faktisk en kar bak kamera som filmer. På mange av de "løpe i skog" greiene deres, merket man at en løp etter folka med kamera i hånden. Publikum skal vel ikke sitte å irritere seg over dette? Folk skal bare sitte å ta imot hva som skjer.

17. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Akkurat på det siste punktet ditt.. så tror jeg vi bare har forskjellig smak..

Jeg testa løpe filmen med premiere sin "steadycam" funksjon og da syns jeg det ble for smooth.. fikk ikke løpe følelsen.. ikke stress følelsen.. Og på en måte ville jeg at det skulle virke som om noen løp etter.. man føler seg mer jaget da..:)

18. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Det var det du hadde å si til svaret mitt? ja ja... :?

19. Andresen

Andresen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Hva ville du egentlig at jeg skulle si???

20. Evil_Ash

Evil_Ash Citizen

Jeg vet ikke jeg. Det vil si at du er enig i det jeg sier da? :?:

Del denne siden