Tilbakemelding på "Hitman" (worktitle)

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av AzzKicka, 10 Mar 2005.

1. AzzKicka

AzzKicka Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Hei folkens!

Nå er teaseren til filmen "Hitman" endelig ferdig. Vi hår jobbet en god del med denne filmen i det siste, å håper at den vil være premiere klar til våren. Ta en liten titt på den og gi gjerne tilbakemeldinger på hva dere syns:

http://www.dollarbros.com/index.php?id=media_film_popup&did=11

Hilsen
    Kai Remi Hagen

"I kick ass for the lord"
    Dead Alive

2. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

syns det så skikkelig bra ut, håper bare dere ikke ødelegger en film så ser ut til å ha en høy teknisk standard, med å rippe av musikk.
    seriøst, finn noen til å lage for dere =D

men det så dritbra ut.

3. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

så drit bra ut! gleder meg, feite bilder ogsånt og seff litt James Bond sex! woohoo!

gleder meg

4. jasonX

jasonX Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

(beklager språkbruken på forhånd)

fytti helvete så sinnsykt bra ass...
    drit bra med våpen og alt....

5. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vil det være lagt på nett hvor vi kan laste ned gratis?

Bra laget og håper at sluttproduksjon er like bra ;)

6. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Dette ser vanvittig lovende ut. Men med dip to black mellom alle småting som er kule, så kan lett dårlige filmer bli gjort fete i en trailer. Får håpe dere klarer å holde stilen i fullversjon. Ser ut som dere har lagt ned en del arbeid i dette ut i fra hva jeg kan se på traileren i alle fall.

Riktignok ser filmen ut som en gigantisk klisjé, og kanskje litt for mye inspirtert av alt som ikke er norsk, og heller ikke passer inn i vår nordligste del av landet, men jeg skal ikke uttale meg for mye før jeg har sett hele filmen. Men ikke misforstå, klisjé er veldig bra til en viss grad. Det forteller seeren med en gang hvilken univers man befinner seg i, og hvis man ikke klarer å fortelle det på noen annen måte, så er det bedre med klisjé enn at publikum ikke forstår. Nei, nå begynner jeg å rable langt utenfor traileren... Slutt.

7. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

så utrolig bra ut, men som kenny wang sa kan man få filmer til å se mye bedre ut på traileren ved bare å ta med de bra tinga og sånt. men jeg gleder meg til å se sluttresultatet!
    var det musikk fra conair dere brukte på traileren eller?

8. Martin B.

Martin B. Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Dette her så sinnsykt bra ut! Håper storyen er like bra som det tekniske her, for dette var seriøst digg! gleder meg til å se hele filmen!
    utrolig bra...

9. Razz_

Razz_ Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    =)

Skambra...
    Himla kult... om eg ska sei d sjøl....
    eg håpa filmen blir lika bra så an så ut t=)

10. haaX

haaX Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Takk for alle positive tilbakemeldinger!

Angående klisjéer, så er jeg nok enig der. Det skal dog nevnes at vi har prøvd å gjøre filmen så amerikanskinspirert som mulig. Tidligere produksjoner har vært litt mer basert på mindre action og litt nordnorske omgivelser, ta for eksempel Team Aslaksen og ÅNN News (kan lastes ned fra http://www.dollarbros.com/index.php?id=media_film ). Når det er sagt, ingen av våre tidligere produksjoner slår den siste filmen vi skal lage.. Vi har en solid økning i kvalitet for hver film, og dette er vi veldig fornøyde med!

Vi har brukt ganske mye tid på planlegging og manusskriving, og manuset har blitt omskrevet mye to ganger. Dette for at storyen skal bli vanntett og noenlunde spennende. Selve storyen er ikke revolusjonerende, men for å gjøre noe underholdene og bra, så trenger man ikke bestandig å revolusjonere hele sjangeren:)

Angående at det er mulig å gjøre dårlige filmer gode i trailere - helt klart, helt klart. Vi hadde jo et ønske om å gjøre traileren så bra som mulig, samtidig som vi ikke ville røpe for mye av handlingen eller "bruke opp" de gode scenene... Vi har enda levnet noen godbiter fra råmatrialet til selve filmen ;)

Hele filmen er gjort på dugnad, ingen er blitt betalt. Ei heller kommer vi til å bli det, selvom vi kommer til å ha blant annet premiere og salg av DVD - dette brukes til innkjøp av nytt utstyr.

Når det gjelder om den blir tilgjengelig på nett, så er vi ikke helt sikre. Det som er 100% sikkert er at vi kommer til å gi ut en DVD med subtitling på flere språk, stappet med ekstramatriale, deleted scenes, bilder, intervju med crewet, behind the scenes og fete DVD-menyer --- om den blir lagt ut for salg er en annen ting, vi blir jo å bruke musikk vi ikke har rettigheter til...(...)

Dette er ganske enkelt fordi vi overhodet ikke har noen som helst kompetanse på musikk, og kjenner heller ingen som kan lage musikk for oss. Det å lage filmmusikk er en krevende oppgave.

Dersom noen melder seg frivillig, må de for all del ta kontakt! Dette blir selvfølgelig ikke honorert arbeid, men navnet vil bli nevnt i intro, rulletekst og på coveret... :)

Con Air musikk på traileren ja, vi syntes den tok seg bra ut!

Hele produksjonen er ganske omfattende, og det er vel bortimot 50 mennesker som er involvert, blant annet i utlån av diverste utstyr, biler, våpen, folk har lånt oss lokaler, skuespillerne stiller opp, vi har hatt våpeninstruktør på settet for å se at våpenene blir behandlet riktig samt også hvordan de skal brukes, lånt et camera slik at vi kan filme med to camera, sminkør (skuddsår, blod og lignende), folk med kampsporttrening for å få slosscenene til å se bra ut... osv. Det har vært et enormt engasjement lokalt for å hjelpe oss, noe vi setter veldig stor pris på.

Det skal også nevnes at Vardø bare har i underkant av 2500 mennesker...

Planleggingen av filmen begynnte vi i fjor sommer allerede, og vi satser på at filmen er ferdig før sommerferien. Vi skal gjøre vårt beste for å gjøre publikum fornøyd.

Nå har jeg rablet ganske mye, så mye at få sikkert gidder å lese det... Men er vel fordi jeg brenner så for prosjektet! :)

mvh Haakon

11. Martin B.

Martin B. Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Dette høres jo utrolig bra ut! Nå gleder jeg meg enda mer til å se hele filmen! kjøper den gjerne jeg!
    Fint at det er stort engasjement i lokal miljøet deres! Det gjør det enda mer gøy å lage film...

12. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette virker som en veldig lovende film og et seriøst filmprosjekt. Dere burde ikke la det gå til grunne ved å bruke musikk dere ikke har rettigheter til. De kan lett se igjennom fingrene på det på norske filmfestivaler, men man sliter vel litt med salg osv. Om dere må utsette premieredatoen 3-6 måneder bare fordi dere venter på egenkomponert musikk så burde dere gjøre det. For alt du vet så sitter du på en slags "Bad Taste" innen actiongenren.

13. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

glem det, de er hårfine på denne siden. ihvertfall på kortfilmfestivaler.
    de har jo folk fra **** (husker ikke navnet på firmaet i hodet nå, men var noe lett) som sitter kun på utskikk etter ulovlig bruk av musikk..

p.s men jeg er HELT enig, ikke ødelegg et så godt prosjekt med andres musikk... det er så enkelt å mekke noe eget med et keyboard og effekter... selv om det kanskje ikke blir like bra, er det mye mye bedre å sitte å klippe riktig, for og så lage musikken til klippinga, istedenfor å klippe filmen etter musikken.

14. haaX

haaX Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

For å dempe forventningene litt; dette er ikke en film vi har jobbet intenst med. Det har vært perioder med opphold hvor det har vært lite jobb, mens andre ganger har vi jobbet intensivt. Vi er nå i en intens periode og har vært litt effektive; forhåpentlivis klarer vi å fullføre filmen i gitt tidsramme (våren 2005). Dette er noe vi kun gjør som en hobby, hvor jeg og Kai er pådriverne.

Ikke forvent dere totalt bakoversveis og et nytt syn på livet etter å ha sett den ferdige produksjonen :)

15. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Vel, det så lovende ut. Så ut som en film det var brukt mye tid og krefter på og det er alltid positivt! Skytescenene, flammene og alt så bra ut! Musikken er jo veldig bra, skikkelig bra actionmusikk i Con-Air!

16. haaX

haaX Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Det er noen veldig få som har gjort mye, noen få til har gjort noe, og mange som har bidratt litt. Vi har en som tar seg av alle animasjoner og lignende, og tidligere har han laget en 10 minutters animasjonsfilm (http://www.dollarbros.com/index.php?id=media_film_popup&did=3).

Vi har begynnt å tenke på dette med rettigheter på musikk, og det blir veldig vanskelig. Om noen har god egenlaget (film)musikk, som de ønsker å stille til disposisjon i filmen vår -- ikke nøl med å ta kontakt!!

mvh Haakon

17. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Med keyboard er det enkel å lage en passende musikk - regissøren må nesten være tilstedet for å finne den rette musikk.

Faren min har keyboard, og han kan sikkert hjelpe til med musikk på filmene mine ;) eller jeg sjøl.

Ser ut som dere har en god budsjett på filmen? eller eier dere alle utstyrene? Tenker på bilen, Porsche eller?

18. AzzKicka

AzzKicka Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

Hei Melwasul!

Som Haakon har nevnt i et tidligere innlegg så gjøres alt på dugnad. Dvs at vi enda ikke har hatt none utgifter av betydning under innspillingen. Når det gjelder biler/våpen ol.har vi fått lånt det av behjelpelige venner.

Bilen du tenker på er ikke en Porche, men en Toyota Supra med ca 550 hestekrefter. Den eies av Lars som har laget alle muzzle flashene som du så i teaseren. Han har også laget logoen vår.

Mvh Kai!

19. Van_Brand

Van_Brand Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

må sei eg e imponert... t å værr et amatørcrew, ser detta sinnsjukt bra ut... nesten proffesjonelt... =)... lykka t me filmen... glede meg...

20. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Nå satt jeg her og lurte på hva jeg skulle gjøre også kom jeg plutselig til å tenke på "Hitman" filmen. Jeg ville se teaseren en gang til, men den virket visst ike lenger. Åssen går det med filmen? Blir det noe av den? Er den ferdig?

Del denne siden