Tilbakemeldinger - Badderlands fra Floppy Studios

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Tom, 21 Okt 2003.

1. Tom

Tom Administrator
    Forumleder

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    135
    Badderlands fra Floppy Studios synes jeg var en bra kortfilm.

Den var ikke forutsigbar, den inneholdt gode skuespillere, det var god kameraføring og bra location.
    Filmmusikken var også veldig bra.

Selve introen var nesten proff, spør du meg.
    Slik det var lagt opp med haikeren som ventet og klipp av bilen som var på vei. Og tittel og produksjons informasjon var lagt meget pent på filmen.

Det som var litt leit; for å ta frem noen forbedringspotensiale var lyden, spesiellt på talen første gangen bilen stopper og haikeren prater med sjåføren gjennom vinduet. Her kunne man med stor fordel benyttet ekstern mikrofon, evt. flyttet den eksisterende til ett bedre sted.

Forøvrig flott at man benytter mange kameravinkler (som nevnt tidligere, mange BRA kameravinkler også)... Det gjør det liksom mer spennende å se på og man går ikke lei så fort.

Men, det er ett par ting jeg lurer på :

1. Hvorfor gav han bort hele lommeboka si og ikke kun penger ? Virker litt rart og urealistisk.
    2. Litt merkelig at haikeren snur seg med ryggen til sjåføren som har en pistol og begynner å løpe vekk med ryggen til. (han hadde jo også selv en pistol).

Dette er flisespikkeri til en ellers underholdende film.
    Bra jobbet. :D[/b]

2. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker!

Takk for kritikk av Badderlands!

Først må jeg bare si at jeg er enig i de småtingene. Å gi hele lommeboka virker kanskje litt rart ja, og det med at han springer vekk...joda...skal være enig i det.

Når det gjelder lyden i første delen der...vi hadde externe mikrofoner, alt klart på minidisc, men av en eller annen grunn klarte vi og ta over de opptakene vi hadde gjort, og ble derfor nødt til og beyntte kamera-lyden. Dette begrenser lydkvaliteten betraktlig og er bare og beklage.

3. JAG

JAG Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Her var det virkelig stil på film-teknikken! Musikken er i stil med filmer på kino - ikke sånn tynn garasjemusikk man selv lager. Valg av lokasjoner, bildeutsnitt og kameraplassering var veldig bra! Den blå toningen i begynnelsen av filmen passet perfekt!

Noe rom for forbedringer: Interlacingen på bildene var noe sjenerende ved bevegelser av kameraet - kunne kanskje blitt bedre ved å kjøre deinterlacing og blande de to halvbildene sammen istedet? Også synd at lyden i begynnelsen ble for dårlig.

Men alt i alt, supert!

Del denne siden